Gambar biasa yang luarbiasa pada pandangan aku

By
Advertisement
Jam 7:30 malam tadi rombongan Polis yang membawa Dato' Haji Husam Musa pulang ke IPD Pengkalan Chepa berhenti untuk solat Maghrib di Balai Polis Raub.

Alhamdulillah dalam keadaan kurang sihat (demam) Dato' Haji Husam Musa tidak digari & beliau diberi Penghormatan mengimami solat Maghrib manakala para Pegawai Polis yang mengiringi beliau menjadi makmum.

Mohon para penyokong Dato' Haji Husam Musa untuk berkumpul dihadapa IPD Pengkalan Chepa bermula jam 11:00 malam ini untuk menyatakan sokongan & solidariti pada beliau...

sekeping gambar yang biasa tapi luarbiasa kisahnya dari pandangan sisi seorang aku

biasa - orang solat, itu biasa. Yang luarbiasa bila mengaku Islam tapi tak solat.
luarbiasa - orang yang ditangkap jadi imam.
luarbiasa sebab imam pula adalah dari parti PAS.
PAS bagi puak satu lagi adalah Parti Ajaran Sesat! hai....Tak takut sesat ke....?

Hidup dikelilingi keluarga polis membuatkan aku faham sangat dengan perangai sesetengah anggota dan bini-bininya. Anti sungguh mereka ni dengan PR. Korang tak tengok memek muka mereka kalo mengutuk anuar ibrahim .... nik aziz .... dap, tak usah cakap laa... anti betul dengan DAP sampai bangkrap la semua kedai2 cina kat sini dorang boikot... kekeke

kat sini yang aku kenal hanya sorang je kakak yg ahli pas - dan dia mengaku sendiri. Sedangkan ahli keluarga dia sendiri menteri umno. cool je dia.

Yang aku pelik tu dorang ni bila aku ada je mula la swing buka topik mengutuk2 anuar ibrahim..... percaya sungguh depa ni dengan sumpah saiful bohari tu.... kesiannn... tu laaa... cer aritu pergi surau dengar sendiri  ustaz khalid cakap apa.....

aku tak heran la pun setakat depa kutuk anuar ibrahim tu ini begitu begini..... cakap pun tak guna.... memang darah biru mereka tu lebih kekal lebih  likat lebih pekat jika nak dibandingkan dgn dakwat kekal SPR! tapi yang aku tak boleh terima tuan guru nik aziz pun mereka kutuk dan kata2.... perghhh... hebat sungguh ilmu mereka nih. Mesti hafal sebual alquran berserta maknanya sekali..... mesti depa ni azan je terus bentang tikar jadi imam.... mesti bini depa ni sehelai rambut pun tak berani terkeluar...

errr... tak takut kena tulah ke? jangan main2.... ulama pewaris nabi tau!

yang disanjung mahathir dan najib jugak la dulu kini selamanya.... tak kisah pun la agama kelaut ke apa... anak ada kilang arak ke apa.... anak minum arak ke apa... dan aku faham kenapa mereka begitu. kerana mereka tak jumpa lagi gambar2 semua tu (aku rasa lah). Dan aku tak salahkan mereka.... sebab tu aku diam dan dengar je la cacian dan sumpah seranah mereka (penyabar sungguh aku nih...)

oh... balik kepada gambar di atas.... aku respek pada anggota yang dalam gambar tu.... aku tau dikalangan mereka ... bukan semua yang membenci PAS/PR... sebab otak mereka rasional. Dalam sesebuah negara yang demokrasi memang perlu ada parti pembangkang... mereka ini boleh fikir semua tu. Dan mereka yg sebahagiannya ini tahu pemimpin yang manakah yang ada ilmu untuk dan layak untuk diikut menjadi iman.

errrr..... lepas ni tolong la buat video najib jadi imam ... sekali pun jadilah... mungkin lepas tu aku akan bertukar menjadi wanita bertudung merah .... hikhik

kirim salammmm....







✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.