27.2.13

Naturactor original vs tiruan

Al kisah ....
petang tadi aku jumpa seorang kakak ni, dia ada pesan naturactor tapi melalui seorang kakak@jiran lain yang dah beli melalui aku
# - kak, akak jadi ke nak naturactor?
* - tak jadi la.... ko punya tu tak ori
# - ehh... ye ke kak... mana tau ori ke tidak?
* - sebab ko punya tak ada tulisan kat atas penutup!

cissss..... ni yang aku marah niii
selama ni bila aku tanya kat penjual tu dia kata ni produk ori
aku pun beli laa dan tepek kat muka
pastu bila jiran-jiran tanya ehhh ko pakai apa nii..... cantik laaaa..... maka aku dengan senang hatinya (perasan cantik wakaka)  memberitahu dan siap tolong belikan lagi produk ni. Lagi pula aku telah diyakinkan yang ke' ori 'an produk ni berdasarkan kepada.... tengok bawah nih
foto pinjam kat sini
yeee..... tengok berdasarkan sticker kat bawah bekas tu! Sama....Original sticker okey.....!!!!

Sebab kakak tu kata dia punya ada tulisan kat atas jadi malam ni aku menggoogle yg ada tulisan pulak.

Lalu aku jumpa yang di bawah....



ada 2 tulisan yang berbeza satu tulisan china dan satu lagi tulisan rumi.
abis laaaa..... bila aku belek aku punya yang tulisan china
cisssss..... (yang kedua kalinya)
maknanya tak ori ka aku punya nih... ???

waaaa...... benciiii..... tipah tertipuuuu!!!!
Tapi
tapi
tapi
mengikut blog ini......
yang keluaran dari China ni pun ori jugak sebenarnya......
tak caya?
Baca SINI
Cuma
cuma
cuma
ada perbezaan antara ori china dan ori jepun
pertama harga
naturactor dari china  murah sikit berbanding jepun
boleh dapat dalam harga RM 35 (harga aku beli) dan yang dari jepun kabaunya mahal lagi....
dan lagi produk dari jepun  lebih dari segi.....
baca SINI
Dan
dan
dan
kalau nak tau yang tak original @ macam haremmm tu macam mana 
sila perhatikan baik-baik 
jeng
jeng
jeng

jadinya..... bermula malam ini baru aku faham dan mengerti apa perbezaan naturactor ni.
kiranya aku punya ni ori la jugak tapi dari China...huhuhu....
mujurlah tak de pape jadi kat muka ai ni.....

terima kasih laaaa pada blog kat atas tu sebab dah bagi pencerahan kat aku di tengah malam ni....
tak pe lah nnt dah abis made in china tu aku beli made in japan pulak lah ye...
kumpul duit dari sekarang
waarrghhh..... nak tido dah... selamat malam semua. (1.01 am)











✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...