2.2.13

Kenapa Artis Berhijrah Tak Nak Jumpa Najib?



Pelik....dan misteri ....kenapa artis bila berubah atau berhijrah mesti jumpa Tuan Guru Nik Aziz.
Kenapa mereka tak cari PM Najib? lalala....... 

Terbaru artis Farah Asyikin yang sudah berhijrah juga turut mengunjungi tuan guru. Alhamdulillah,,,,, ulama terus disanjungi.

Sebelum ini artis Diana Amir juga turut menemui tuan guru.

Sebenarnya Farah sudah lama berhijrah, sejak Feb 2012 lagi. Jom kita baca kisah penghijrahan beliau...


Cerita Farah Asyikin, beliau ingin memakai tudung secara tiba-tiba apabila sudah selesai solat taubat. Sesudah dia selesai solat tiba-tiba guruh dan hujan turun dengan lebatnya.
“Terus-terang ianya terlalu peribadi untuk diceritakan. Namun saya cuba bersikap terbuka sebagai peringatan sesame kita.
“Lagipun ia berlaku dengan terlalu pantas. Saya berubah dan bertudung selepas sahaja selelsai menunaikan solat taubat nasuha.
“Percaya atau tidak, sebaik sahaja saya selesai menunaikan solat tersebut, guruh berserta dengan hujan pun turun dengan lebatnya. Bagi saya itulah kebesaran Tuhan”
Farah asyikin takut azab Allah
“Sebenarnya tidak ada sebab kenapa kita perlu bertudung atau menutup aurat kerana ia memang sudah menjadi tuntutan kepada diri kita sebagai orang Islam.
“Saya sendiri kesal dengan apa yang berlaku ke atas diri saya sebelum ini. Namun saya beryukur kerana akhirnya saya kembali ke pangkal jalan juga.
“Saya lakukannya kerana bersebab. Saya takut dengan balasan Allah dan takutkan hari kiamat. Perasaan takut yang kuat itu sudah mula menyelubungi diri saya sejak beberapa hari lalu sebelum saya bertaubat
“Alhamdulilah jiwa saya kini tenang ,”
“Saya tahu mesti ramai yang akan bersangka buruk dan kurang yakin dengan perubahan saya. Tapi saya berharap sangat agar dapat sokongan daripada masyarakat serta peminat untuk mendoakan diri saya supaya menjadi insan yang lebih baik”

Hadis
Rasulullah saw bersabda yang maksudnya:
Sesungguhnya sah atau tidak sesuatu amalan itu, bergantung pada niat. Dan setiap sesuatu pekerjaan itu apa yang diniatkan. Maka sesiapa yang berhijrah semata mata taat kepada Allah dan Rasulnya, maka hijrahnya itu diterima oleh Allah dan Rasulnya.
Dan sesiapa yang berhijrah kerana keuntungan dunia yang dikejarnya, atau kerana perempuan yang akan dikahwini, maka hijrahnya itu terhenti pada apa yang ia niat hijrah kepadanya.
Riwayat Bukhari Muslim.
Apa yang kita lakukan bergantung kepada niat dan tujuan kita, jika niat baik maka dapatlah kebaikan dan ganjaran kepada kita.




✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...