Ayam menyebut nama Allah berkali-kali ketika mahu disembelih

By
Advertisement


Seorang wanita Mesir cuba untuk menyembelih seekor ayam, tiba-tiba ayam itu meminta pertolongan dari Allah dengan menyebut nama Allah yang mulia... Kita banyak mendengar cerita-cerita tentang binatang-binatang yang menyebut nama Allah seperti burung kakak tua, singa dan lain-lain lagi... Bukti kekuasaan Allah terhadap makhluk-makhluknya di dunia ini... Jika sesuatu itu Allah kehendaki untuk ia berlaku, pasti ia akan berlaku... Tiada yang mustahil bagi-Nya... Ya Allah kuatkanlah iman kami dengan tanda-tanda kekuasaan dan keEsaan-Mu dan masukkanlah kami ke dalam syurga-Mu.. Amin...


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

2 comments:

cynta ieda said...

subhanallah..
http://hunyieda.blogspot.com/
salam kenal dr blog Sekadar Coretan

Raudzah Zahari said...

Besarnya kekuasaan ALLAH...

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.