Google+ Followers

Search This Blog

Loading...

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

PROMOSI NOVEMBER KLIK GAMBAR

Monday, 21 January 2013

Seniman Dangdut Meninggal Saat Berzikir


Legenda Dangdut A Rafiq Tutup Usia

Sepanjang masa hidupnya, seniman dangdut A Rafiq dikenal sebagai orang yang taat beragama. Begitu juga di mata anak kedelapannya, Farabi El Fouz, yang menilai bahwa sang ayah sama sekali tak pernah lepas mengucap zikir hingga ajal menjemputnya.



"Jadi Papa tadi berzikir. Beliau memang senang sekali zikir asmaul husna, dia sering berzikir dari pagi sampai sore," ungkap Farabi saat ditemui di kediaman A Rafiq, Jalan Rumah Tahanan Militer, Kelapa Dua, Depok, Jawa Barat, Sabtu (19/1/2013).

Biasanya, lanjut Farabi, kalau Rafiq sudah khusuk berzikir, tak ada satu pun pihak keluarga yang berani mengusiknya.

"Kalau Papa lagi berzikir, kami enggak berani ganggu," ujar Farabi.

Begitu pula ketika dalam perawatan di rumah sakit, dalam kondisi kesehatan yang terus menurun A Rafiq terus melafalkan zikir hingga monitor jantung berbunyi sebagai tanda detak jantung mulai melemah atau berhenti.

Legenda Dangdut A Rafiq Tutup Usia

"Papa terus berzikir sampai akhirnya monitor berbunyi," kata Farabi. Farabi mencoba menguatkan diri setelah dokter resmi menyatakan bahwa A Rafiq telah meninggal dunia.

"Kami sebetulnya sangat kaget sekali dengan adanya berita ini, tapi Papa selalu berpesan bahwa yang kekal adalah Allah. Papa juga enggak banyak berpesan, kalaupun berpesan sama seperti dulu, hanya meminta anak-anak jaga shalat dan belajar," ungkap Farabi.


http://news.atjehcyber.net


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

Daripada Mu'awiyah r.a.,katanya: Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan." (Hadis Riwayat Muttafaq 'alaih)
~Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan… (Al-Maaidah 5:8)
''Aku Mencintai Orang Yang Soleh, Walaupun Aku Bukan Daripada Kalangan Mereka, Aku Membenci Orang Yang Melakukan Maksiat, Sekalipun Aku Pernah Melakukannya.''

(Imam As Syafie)
”... maka bertawakal lah kepada ALLAH, sesungguhnya ALLAH mengasihi orang yang bertawakal kepadaNya. Jika ALLAH menolong kamu, maka tiada seseorang pun yang boleh menghalang kamu, dan jika ia mengecewakan kamu, maka siapakah yang dapat menolong kamu sesudah ALLAH (menetapkan demikian) ? dan ingatlah kepada ALLAH jualah hendaknya orang yang beriman itu berserah diri...” (Ali Imran : 159-160)
"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yg paling soleh dlm kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah org yg memberi peringatan" (Imam Hasan Al-Basri)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..

tanpa mereka siapalah saya....:))

dr 11 /03/2011