Thursday, 31 May 2012

Akta Keterangan (Pindaan) 2012 - akta apa nih?




sungguh aku  tak paham dengan akta baru nih.....nampaknya aku kena jaga2 la tak boleh dah nak tepek n3 pasal hal-hal semasa yang hot dalam negara terutama yang berkaitan dengan politik .....kena buat ayat-ayat pujian je la pasni ye....
pastu kena hide la tempat komen kat blog nih.....kang mana la tau ada orang yang 'jaki' dengan blog aku nih pi tulis komen berasap2....(walhal blog ni tak popular pun dan tak byk komen pun) tapi manalah tau kannnn......... ada dajal nak pedajal....hehehe.......tak pasal2 pulak aku nak kena buktikan tu bukan aku yang tulis....haishhhh semakin hari semakin demokrasi la negara aku nih.....sukanya aku....sayang sangat kat tuan-tuan yang buat akta baru nih. muaaaahhhhhh......
 

baca lagi kat blog nih ye....
Read more: http://amenoworld.blogspot.com/

Skandal kapal selam Scorpene jahanam nama baik M'sia di seluruh dunia







Kos keseluruhan pembelian
Bayaran kos kapal selam Scorpene pada 2002 sebanyak RM2.14bilion(1euro=3.2 pada 2002) nilai sekarang 1euro=RM4.4
Anggaran komisen ialah RM540 juta(Euro114.9 juta)


Senarai 7 saksi yang dikemukakan Suaram (Suara Rakyat Malaysia) diterima(dibenarkan) oleh hakim Perancis ialah Zahid Hamidi (Menteri Pertahanan sekarang),Najib Razak (PM dan bekas Menteri Pertahanan),Razak Baginda,Setev Shaaribu(bapa Altantuya),Lodin Wok Kamarudin,P.Balasubramaniam(Penyiasat Persendirian) dan Jasbir Singh Chahl(Pegawai kanan Perimekar).


Hakim kes skandal Scorpene di mahkamah Perancis ini ialah Roger Le Loire dan Serge Tournaire.Manakala peguam kes ini ialah William Bourden dan Joseph Breham.Dapatkan berita lanjut dalam akhbar Suara Keadilan bil 68 di pasaran


Timbul persoalan beranikah Najib dan Zahid Hamidi hadirkan diri di mahkamah Perancis?Bak kata orang berani kerana benar takut kerana salah.Inilah masanya untuk Najib bersihkan dirinya daripada sebarang salah laku yang menimpa beliau.Imej Najib tercalar dan jatuhkan maruah negara jika beliau terus berdiam diri dan tidak berani hadir ke mahkamah Perancis untuk bela diri.Berdegar -degar Najib mahu pertahankan Putrajaya walaupun nyawa, tulang dan badan berkecai tapi adakah Najib tidak mampu pertahankan diri sendiri di mahkamah Perancis?


misaimerah.

Memang patut konsert Lady Gaga diharamkan!


 Lady Gaga in Spore baru2 nih


oooyeahhh
memang patut pun konsert spesis aneh nih diharamkan 
tengok la aksi yang dia buat untuk menghibur penonton Singapore baru-baru ni
dia boleh....kau boleh???

Penganut Kristian Filipina Berhimpun Bantah Konsert Lady Gaga

Penganut Kristian Filipina Berhimpun Bantah Konsert Lady Gaga kerana lagu JUDAS menghina Nabi Isa



go to hell
mendapat bantahan di Indonesia sehingga terpaksa dibatalkan atas faktor keselamatan


kalau kat Malaysia?
agak-agak apa menteri2 kita kata
.
.
.
.
.
.
PENGISIAN ROHANI UNTUK BELIA NEGARA
ahakss
sekian

Wednesday, 30 May 2012

makkk aiii......budak sekolah ni dah macam laki bini je

haila....
apalah nak jadi adik-adik oiiii
merenyam sungguh
dah tak malu dah ekkk

urut dada.....astagfirullahalazim
pejam mata....... ya allah kurniakanlah kepada kami zuriat yang soleh dan solehah
yang menyenangkan hati kami......amin.

Tragis.....video wanita dan anak kecil dilanggar di China




malangnya nasib ibu dan anak ni
mereka bukan berada di tengah jalan yang sibuk
tapi di zon yang selamat.
inilah yang dikatakan malang tidak berbau.

Pelik sotong kurita ni berwajah manusia



Seekor sotong kurita pelik berwajah manusia telah ditemui oleh seorang nelayan dari kawasan Muara, Kelurahan Berok Nipah, Padang, Sumatera Barat.
Jika semasa musim Piala Dunia 2010, sotong kurita yang dikenali sebagai Paul mula menjadi popular di serata dunia. Ia menjadi popular gara-gara ramalannya menentukan keputusan perlawanan menepati keputusan yang sebenar. Itu kisah si Paul sotong kurita. Namun bagi penduduk kawasan Muara, Kelurahan Berok Nipah, Padang, Sumatera Barat dihebohkan dengan seekor sotong kurita mirip wajah manusia dan mirip wajah seorang wanita. Sotong ini dibawa oleh seorang nelayan pulang ke rumah bersamaan dengan sotong lain untuk dimasak isterinya.
Sotong ini berukiran sekitar 20cm dan mempunyai dua mata, dua telinga, dan satu hidung dan bibir. Haiwan pelik ini dipamerkan kepada para pengunjung yang mahu melihat sendiri sotong kurita berwajah manusia manusia. Tambahan sotong ini berjaya menarik perhatian seluruh penduduk di perkampungan yang lain

Rindu Syahadahmu-MU ..... bawa mesej pengisian rohani buat remaja



TERKINI
MASIH PANAS
ISU 'ROHANI' LAGI
Bacalah wahai belia negara

Kisah tiga anak muda kaki rempit hidup bebas
seorang terus hanyut hingga sanggup menjual agama demi wang
demi kesenangan
dua sahabat lagi walau jahat tapi dalam hati masih ada keinginan untuk menjadi baik
cuma tak jumpa jalan 
tak nampak bagaimana nak berubah jadi baik
perlu pembimbing
tapi siapa?

Tapi itu bukan teraju utama konflik rohani
watak utamanya ialah seorang gadis kacukan Inggeris
wang bukan masalah bagi dirinya
impiannya untuk mencari seorang yang alim atau seorang yang bergelar ustaz untuk membimbing hidupnya
tapi adakah seseorang yang seperti itu  mahu akan dirinya
mampukah dia mencari lelaki soleh seperti yang diidamkannya

Tiba-tiba dia diuji dengan ujian yang berat
dia harus memilih antara satu untuk diselamatkan
akidah atau nyawa sendiri
akhirnya dia memilih akidah
kenapa?

wahai adik-adik belia semua
begitulah bezanya jiwa insan yang ada rohani
yang membuat hati insan itu hidup, tidak mati
oleh itu adik-adik belia negara semua
untuk mengisi ROHANI dengan RUH yang baik 
perlulah ilmu
carilah ilmu itu
BUKANNYA  
macam kat bawah nih.......
pergi konsert....!!!


dan bukan macam kat bawah nih
terkinja-kinja macam .....macam apa2 je lah yang boleh adik2 bayangkan


dan bukan jugak macam nih


TAPI 
salah satunya 
salah satunya ye adik-adik belia
carilah bahan bacaan yang baik isinya
yang ada pengisian ROHANI
contohnya
macam ni.....

tak menyesal beli
sesiapa yang kenal akan penulis novel ini
yang bersahabat dengan penulis ini di fb
akan tahu hati budi dan ROHANInya
betapa sayangnya dia dengan anak-anak belia semua
yang sebaya dengan puteri cinta hatinya yang telah pergi buat selama-lamanya
betapa seringnya dia melontarkan nasihat untuk anak-anak sebangsanya
jagalah maruah diri
mantapkanlah iman
tanpa jemu
dialah PUAN RAIHAN ZAFFYA
sekian.

Fuhhh....zombies in Florida


Naked man killed by Police near MacArthur Causeway was ‘eating’ face off victim


Read more here: http://www.miamiherald.com/2012/05/26/2818832/naked-man-shot-killed-on-macarthur.html#storylink=cpy


One man was shot to death by Miami police, and another man is fighting for his life after he was attacked, and his face allegedly half eaten, by a naked man on the MacArthur Causeway off ramp Saturday, police said.
The horror began about 2 p.m. when a series of gunshots were heard on the ramp, which is along NE 13th Street, just south of The Miami Herald building.
According to police sources, a road ranger saw a naked man chewing on another man’s face and shouted on his loud speaker for him to back away.Meanwhile, a woman also saw the incident and flagged down a police officer who was in the area.
The officer, who has not been identified, approached and, seeing what was happening, also ordered the naked man to back away. When he continued the assault, the officer shot him, police sources said. The attacker failed to stop after being shot, forcing the officer to continue firing. Witnesses said they heard at least a half dozen shots.
Miami police were on the scene, which was just south of The Miami Herald building on Biscayne Boulevard. The naked man who was killed lay face down on the pedestrian walkway just below the newspaper’s two-story parking garage. Police have requested The Herald’s video surveillance tapes.
The other man was transported to the hospital with critical injuries, according to police. Their identities were not released.



Read more here: http://www.miamiherald.com/2012/05/26/2818832/naked-man-shot-killed-on-macarthur.html#storylink=cpy

Tuesday, 29 May 2012

Izara Aishah - tengok video




IKLAN SEBENTAR 
vavavava.....sapa minat izara ?
angkat tangan ....ehhhh
sebab aku sukaaa sangat tengok vanila coklat maka aku jadi suka kat izara aishah
suka sebab dia cantik
cute jeee...... kan
(bukan nak promote fesyen tau)
kikiki

It’s a fantastic summer this year with Izara Aishah showcasing the latest summer style combinations from KL SOGO! Didn’t think denim could look so good with floral eh? Izara Aishah shows us how it can be done! Watch her have fun with the mix and matches that KL SOGO has to offer!



Keracunan selepas minum lemon tea di McDonald






Jakarta Gerai waralaba McDonald's di Plaza Senayan (PS), Jakarta meminta maaf atas kejadian keracunan lemon tea yang dialami Dea Amelia, finalis Miss Indonesia 2012 dan rekannya Hani. McDonald's cabang PS kini tengah mencari penyebab lemon tea milik Dea dan rekannya bisa berbau kamper.(errrr.....bau kamper tu macam mana ye....maaf ngak ngerti dong)

"Dengan kejadian tersebut, saya minta maaf. Nanti akan kita cari permasalahannya. Sedang kita troubleshoot permasalahannya," kata Manajer McDonalds PS, Mahendra saat ditemui di Plaza Senayan, Jakarta, Selasa (29/5/2012).

Mahendra mengaku pihaknya pun tidak tahu mengapa minuman lemon tea yang dipesan Dea bisa berbau kamper. "Nanti sedang kita cari akar permasalahannya sampai bahan makanan itu berbau kamper," jelasnya.
Namun dia mengakui bahwa di salah satu ruangan diberi kamper. Mungkin saja, kamper itu menguap sehingga terjadi kesalahan.

"Bukan di dalam makanannya, bukan di dalam lemarinya. Kita sedang mencari akar permasalahannya sedang kita troubleshoot," jelasnya.

Kasus ini pun akan dia laporkan ke atasannya. Dia berharap, tidak terjadi sesuatu pada Dea dan rekannya. Mahendra menjelaskan, dia pun sudah meminta maaf kepada Dea dan Hani.

"Saya sudah sempat minta maaf. Kata Mbak-nya nggak apa-apa. Saya hanya ngasih feedback, dia bilang gitu. Terus saya kasih teh kotak dia nggak mau, saya kasih mineral water mau," tuturnya.

Dea dan rekannya Hani dilarikan ke RS Sahid Sahirman. Dea mengalami muntah-muntah sedang Hani mengalami pusing-pusing. Keduanya sempat menikmati lemon tea di McDonald's PS sekitar pukul 16.30 WIB.

Amy Search sertai UMNO!! (Video Inside)




haishhhh..... ni yang buat aku hilang selera nih



Sebelum ini heboh di internet apabila penyanyi rock terkenal, Amy Search dikatakan semakin cenderung menyokong perjuangan Pakatan Rakyat.

Gambarnya bersama Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat disebarkan dengan meluas.





Malah Amy pernah berkata,” Tuan Guru Nik Aziz guru aku”, tapiiiiiiiiiiii............. itu duluuuuuuuuuuuuu...... sekarang bedaaaaa...
bagaimanapun beliau dan Search telah menerima undangan dari UMNO bagi menjayakan konsert sempena perhimpunan menyambut ulangtahun UMNO yang diharamkan baru-baru ini.



Namun hari ini beliau mengejutkan ramai pihak apabila mengambil keputusan untuk menyertai UMNO.


Amy atau nama sebenarnya, Suhaimi Abd Rahman menyertai penyanyi lain seperti Ibnor Reza, Jamal Abdillah dan Mus May sebagai ahli UMNO bahagian Bukit Bintang.

Apa saja keputusannya.. hormatilah kerana negara kita mengamalkan demokrasi..


3 artis sertai UMNO
2012/05/29

KUALA LUMPUR: Legenda rock tanah air, Amy Search atau nama sebenarnya Suhaimi Abd Rahman, menyertai UMNO kerana yakin perpaduan orang Melayu hanya mampu dikekalkan jika parti itu terus mentadbir negara. 

"Hanya UMNO saja yang mampu membuat rakyat kembali bersatu. Saya lihat UMNO adalah sebuah parti yang mampu menjamin masa depan negara dan rakyat melalui segala usaha yang dilakukan pemimpinnya," kata Amy, 54, selepas menyerahkan borang keahliannya menyertai UMNO bersama Mus May atau Mustaffa Din dan Ibnor Riza Ibrahim di ibu pejabat UMNO di sini hari ini. 

Ditanya tindakan sesetengah artis menyertai PAS atas alasan agama, beliau berkata Umno juga memperjuangkan agama dengan cara lebih baik dan tidak terlalu ekstrem. 

"Bagi saya, jika nak perjuangkan agama tidak semestinya menyertai PAS. UMNO juga memperjuangkan agama, dan dalam pentadbiran, Umno juga tidak mengetepikan golongan ulama. Jika nak perjuangkan agama, bagi saya tidak semestinya sokong parti yang ahlinya berjubah saja," katanya. 

Sementara itu, Mus, 44, berkata beliau menyertai UMNO selepas menyedari hanya parti itu mampu memberikan yang terbaik untuk negara selama ia memerintah. 

"UMNO sudah matang dan sudah lama memerintah negara... Sudah banyak yang dilakukan kerajaan bagi menjaga dan memberi keselesaan kepada rakyat Malaysia," katanya. 

Bagi Ibnor Riza, 51, beliau sudah lama bercadang untuk menyertai UMNO selepas sedar akan kemampuan parti itu dalam memberi masa depan yang cerah, khususnya kepada pembangunan negara. 

Borang mereka diterima Setiausaha Kerja UMNO pusat, Datuk Ab Rauf Yusoh, dan ketiga-tiga artis akan menjadi ahli UMNO Cawangan Dataran Merdeka dalam Bahagian Bukit Bintang. 

Ab Rauf berkata, Umno sentiasa menyokong langkah penggiat seni tanah air menyertai parti itu, dan mereka boleh bertindak sebagai duta UMNO. 

"Penggiat seni tanah air yang menyertai Umno ini saya lihat akan menjadi duta kepada Umno dalam menarik minat masyarakat di luar sana untuk masuk ke dalam keluarga UMNO," katanya. 

Kini, terdapat 43 ahli UMNO Cawangan Dataran Merdeka dalam Bahagian Bukit Bintang yang terdiri daripada artis, antaranya Tan Sri Jins Shamsudin dan Jamal Abdillah.- BERNAMA 



suka hati la nak masuk parti mana pun...ni negara demokrasi
betul la tu UMNO pun pembela agama jugak
kalau masuk PAS nnt kena berjubah pulak
tak rock la kan...kan
tak sesuwei la kan pakai jubah pastu buat bunyi phiiiiwwiiiitttt.... :P
dan
takkan papa pakai jubah anak pakai .....pakai....ehhh anak dia pakai apa ehhh....lupa dah



Pemandu drift melambung ke udara dan sebelah kaki pula terpelanting - video



Macam aksi dalam pilem....superb! Tapi malangnya ini bukan lakonan atau aksi stunt tapi kemalangan ngeri yang benar-benar terjadi ....
ni kat Arab Saudi... tengok sendiri dahsyat tak dahsyatnya eksiden nih.... mujur tak ada penonton yang cedera....pak Arab ni  pun rilek je tengok kemalangan depan mata hishhh pelik la.... mesti dah biasa tengok aksi ngeri macam nih.
Boleh nampak tak penumpang /pemandu tu melambung tinggi dan berpusing sebelum terhempas ke tanah.

video HD kat bawah lagi terang.... boleh nampak anggota badan (macam kaki dalam bulatan tu) terpelanting selepas penumpang dalam kereta melambung dan tercampak keluar. 
bagaimana la nasib pemandu dan penumpang kereta nih. 
menurut sumber kejadian nih berlaku 25 Mei 2012.



video hot! ulama muda umno tibai Najib


haram tetap haram
maksiat itu haram
demo pun haram
perhimpunan aman haram gak eh....
himpunan sejuta belia haram tak eh.....
konsert artis seksis joget2 tu memang haram
dengar ustaz cakap
kita hamba Allah mesti patuh perintah Allah
PM tak pe lah.....dia 'kebal'


Kehadiran artis seksi dari Korea di program Hari Belia menunjukkan kerajaan kini ketandusan idea untuk menarik sokongan golongan muda sehingga sanggup menganjurkan "program maksiat," menurut Dewan Pemuda PAS.


eeeiiiiii....meluatnya aku tengok aksi PM nih, rasanya bukan aku sorang je...ramai lagi adik2, kakak2, makcik2 yang nak keluar muntah hijau tengok aksi gedik Najib nih....uwekkkk




Ketua penerangan sayap parti itu, Riduan Mohd Nor berkata, persembahan oleh kumpulan artis "seksi" itu "tidak lebih daripada usaha untuk menyuburkan kemungkaran di kalangan generasi muda," katanya dalam satu kenyataan.


"Dengan menampilkan artis seksi sebagai hidangan masyarakat, kerajaan menganggap itu sebagai suatu perkara yang biasa dan tidak ada salahnya.




NONE
hohoho.....sukanya pak menteri
orang umno mesti sayang menteri2 cam nih
negara aman makmur harmoni selalu




"Mungkin inilah nilai wassatiyyah yang hendak diterapkan oleh perdana menteri," katanya sinis.

Program Hari Belia di Putrajaya yang diadakan sepanjang hujung minggu lalu antara lainnya menampilkan kumpulan Korea, U-Kiss, Dal Shabet dan Teen Top.

Penganjur mendakwa lebih dua juta menyertai program tersebut.

Sambutan itu turut dicemari tragedi apabila salah sebuah kereta terlibat dalam kemalangan ketika acara perlumbaan kereta dalam sambutan tersebut.

Dalam kejadian itu, seramai 17 orang penonton cedera akibat dirempuh oleh kenderaan tersebut.

Tiga daripadanya cedera parah. -mk




kepada kawan2 ku yang puji sangat BN, sayang sangat Najib sebab dah bagi RM 100 kat anak2 sekolah
teruslah undi BN demi masa depan anak-anak anda.





negara maju mesti macam ni
korang ada?
hikhikhik




anak muda jangan dengar ceramah
nanti tak maju....otak jumud 
berhibur tak pe
yeahhhhh sokonglah BN demi memantapkan rohani dan jiwa

Gambar Replika Bahtera Nabi Nuh Yang Dipamerkan di Jepun


Dua orang taikun Hong Kong telah membangunkan bahtera tiruan Nabi Nuh, yang dikatakan memiliki saiz dengan skala yang hampir sama dengan ukuran sebenar bahtera Nabi Nuh. Kapal itu turut diisi dengan beberapa binatang yang jumlahnya masing-masing secara berpasangan. Walaubagaimanapun, semuanya hanya terbuat daripada fiber glass.

Bahtera tiruan tersebut merupakan sebahagian daripada taman Noah’s Ark atau taman Bahtera Nuh yang berada tepat di sisi jambatan Tsing Ma, Hong Kong. Panjang keseluruhan kapal tersebut adalah 450 kaki, dengan lebar 75 kaki dan selesai dibina pada tahun 2009.
Ia turut dilengkapi dengan sebuah restoran mewah dan bilik-bilik hotel dengan pemandangan memukau di tebing sungai yang terbentang lengkap dengan lampu-lampu jambatan yang menyinarinya ketika malam.








Ada Lagi Rupanya Kemalangan Drift Yang Lebih Brutal - saksikan video ini



ni kat Arab Saudi... tengok sendiri dahsyat tak dahsyatnya eksiden nih.... mujur tak ada penonton yang cedera....pak Arab ni  pun rilek je tengok kemalangan depan mata hishhh pelik la.... mesti dah biasa tengok aksi ngeri macam nih.
Boleh nampak tak penumpang tu melambung tinggi dan berpusing sebelum terhempas ke tanah.

video HD kat bawah lagi terang.... boleh nampak anggota badan (macam kaki dalam bulatan tu) terpelanting selepas penumpang dalam kereta melambung dan tercampak keluar. 
bagaimana la nasib pemandu dan penumpang kereta nih. 
menurut sumber kejadian nih berlaku 25 Mei 2012.



sukan yang memang xtrim..... ni baru betul2 giler babas!

Monday, 28 May 2012

Plat " WWW 1 " milik DYMM Sultan Johor





Senarai tender untuk No. Pendaftaran Plat kenderaan WWW yang dikeluarkan JPJ hari ini mengesahkan siapa pemilik siri No bertuah itu, didahului oleh DYMM Sultan Johor yang berjaya membida WWW 1 dengan harga RM520 ribu yang merupakan satu rekod baru dalam sejarah harga no. pendafatran kenderaan di Malaysia.

JPJ juga mengesahkan penjualan siri plat No. WWW mencatat sejarah sebagai penjualan yang paling tinggi dalam sejarah Jabatan berkenaan.


WWW 1 - RM 520.000.00

D.Y.M.M SULTAN IBRAHIM IBNI ALMARHUM SULTAN ISKANDAR

WWW 2 - RM 165,000,00

- Jubilee Harmoni Sdn. Bhd.

WWW 3 - RM 360,000,00

- One Power International Sdn, Bhd.
 
WWW 4 - RM 55, 000, 00

- Datuk Zarim Abd Aziz 
- Pengarah CIDB

WWW 5 - RM 220, 000, 00

- SPB YANG DIPERTUAN AGONG

WWW 6 - RM 135, 000, 00

- H Land Development Sdn, Bhd.

WWW 7 - RM 117, 810, 00

- TAI JA VUN

WWW 9 - RM 350, 000, 00

- ASPEN SUNRISE Sdn. Bhd.

WWW 10 - RM 74, 800, 00

- DATO' NG CHEN OON


Plat MCA 1 sebelum ini menjadi rebutan.. dijual RM 320 ribu..!!


Plat Pahang CCC turun mendapat perhatian sebelum ini...


WKL 1 - Turun menjadi isu hangat satu ketika dahulu..


Jutawan Abu Dhabi, Saeed Abdul Ghaffar Khouriadalah pemilik no plat termahal 
didunia setakat ini RM 43.5 Juta hanya untuk no plat "1"..

Seram.....Misteri Lembaga Wanita Dalam Kereta Wartawan Sinar



KISAH BENAR: KULIM – “Cepat, baca surah Yasin!, ada benda sebelah aku ni,” jerit seorang rakan yang berada dalam kereta Perodua Kancil Sinar Harian cemas apabila merasakan ada lembaga wanita duduk di sebelahnya di bahagian tempat duduk kerusi belakang.


Kejadian itu berlaku Khamis lalu apabila wartawan Sinar Harian bersama seorang anggota polis berpangkat koperal dan seorang rakan melalui jalan Bukit Lengkok kira-kira jam 4 pagi, Khamis lalu.
Ketika melalui di satu selekoh dalam keadaan hujan lebat, semua mereka ternampak batu nisan setinggi setengah meter di tepi jalan tetapi masing-masing hanya diam dan tidak mengendahkannya.

Keadaan mula cemas apabila rakan mereka itu menjerit meminta membaca surah Yasin dengan segera.
Bagaimanapun, anggota polis cuba menenangkannya dan membaca beberapa potong ayat al-Quran barulah rakannya itu tenang dan perjalanan pun diteruskan.

Setelah melepasi jalan Sungai Lengkok mereka kemudiannya berhenti di tepi Jalan Air Merah dan mula membuka cerita mengenai batu nisan tadi. Ternyata, mereka semua mengaku ternampak imej batu nisan yang dimaksudkan.



Bagaimanapun misteri terbabit tidak berhenti di situ saja apabila kelmarin kira-kira jam 12.30 pagi, seorang rakan wartawan terbabit telah merakam gambar kereta Kancil berkenaan dan mendapati ada imej lembaga wanita berambut panjang di dalamnya dan dipercayai lembaga itu hilang selepas azan Subuh berkumandang.
Sementara itu. seorang pemandu van kilang yang tinggal di Taman Selasih dan tidak mahu dikenali berkata, kejadian seumpama itu sering berlaku di Jalan Bukit Lengkok.

Menurutnya, beberapa tahun lalu polis ada menemui mayat seorang wanita dipercayai dibunuh dan mayatnya dibuang ke dalam gaung berhampiran.

“Ramai pengguna jalan itu menjadi mangsa gangguan lembaga berkenaan. Lembaga itu pernah duduk di belakang penunggang motosikal, saya juga pernah nampak lembaga itu berada di atas bumbung kereta yang datang dari arah bertentangan.

“Sememangnya jalan itu tidak dilalui oleh kenderaan pada lewat pagi terutama ketika hujan renyai atau lebat,” katanya.

Pengerusi Pertubuhan Prihatin Kebaktian Masyarakat Kulim (PPKM) Khor Eng Khim juga tidak menafikan kewujudan lembaga itu yang sering mengganggu pengguna jalan raya yang melalui jalan Bukit Lengkok menjelang lewat pagi.

“Jalan itu tidak sesuai digunakan pada waktu Subuh terutama ketika hujan. Ini kerana terlalu banyak kejadian kemalangan berlaku di sekitar kawasan itu disebabkan keadaan jalan di situ sempit dan bengkang-bengkok.

“Saya menasihatkan pengguna supaya menggunakan lebuh raya Butterworth Kulim Express (BKE) untuk pergi ke Pekan Kulim dan jangan mengunakan jalan Bukit Lengkok sebagai jalan pintas walaupun ia lebih dekat,” katanya.(Sinar Harian)

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

Daripada Mu'awiyah r.a.,katanya: Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan." (Hadis Riwayat Muttafaq 'alaih)
~Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan… (Al-Maaidah 5:8)
''Aku Mencintai Orang Yang Soleh, Walaupun Aku Bukan Daripada Kalangan Mereka, Aku Membenci Orang Yang Melakukan Maksiat, Sekalipun Aku Pernah Melakukannya.''

(Imam As Syafie)
”... maka bertawakal lah kepada ALLAH, sesungguhnya ALLAH mengasihi orang yang bertawakal kepadaNya. Jika ALLAH menolong kamu, maka tiada seseorang pun yang boleh menghalang kamu, dan jika ia mengecewakan kamu, maka siapakah yang dapat menolong kamu sesudah ALLAH (menetapkan demikian) ? dan ingatlah kepada ALLAH jualah hendaknya orang yang beriman itu berserah diri...” (Ali Imran : 159-160)
"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yg paling soleh dlm kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah org yg memberi peringatan" (Imam Hasan Al-Basri)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..

tanpa mereka siapalah saya....:))

dr 11 /03/2011