Wednesday, 29 February 2012

Setelah 5 Hari Dipeti Mayat Seorang Nenek Bangkit Lagi .

Li Xiu Feng (95) ditemukan oleh tetangga berbaring di tempat tidur dan tidak bernapas setelah terluka di kepala. Chen Qing Wang, cucu berfikir sang nenek meninggal dalam tidurnya.”Aku mencuba membangunkannya dan saya sebut namanya.. Tidak ada jawaban. Saya merasa ada yang tidak beres.Dia tidak bernapas, tapi tubuhnya tidak kedinginan,” kata Qing Wang yang ditulis oleh Cermin situs, Rabu (29 / 2).

Karena hidup itu sendiri Xiu Feng, Qing Wang dan anaknya menyiapkan pemakaman neneknya.  Feng Xiu dibaringkan  dalam peti mayat di rumahnya supaya teman dan keluarga bisa memberikan penghormatan.

Li Xiu Feng Setelah 5 Hari Dipeti Mati Seorang Nenek Bangkit Lagi

Xiu Feng dikuburkan dalam peti mati pada 19 Februari, dua hari . Qing Wang memilih untuk tidak menutup peti mati sampai hari pemakaman, 24 Februari.Sehari sebelum pemakaman, peti mati itu kosong!”Kami sangat ketakutan, dan meminta tetangga untuk mencari tahu di mana nenek saya,” kenang Wang Qing
.
Setelah pencarian yang panjang untuk “mayat” yang hilang, penduduk desa yang terkejut melihat Xiu Feng duduk di bangku di dapur, dilihat memasak.”Saya tidur lama. Setelah bangun, saya langsung lapar dan masak,” kata penduduk desa Feng Liu Xiu Lou, di mana dia tinggal.

Menurut sebuah rumah sakit setempat, Xiu Feng menjelang kematian pengalaman.
“Untungnya, ada tradisi lokal yang memungkinkan peti mati berada di rumah selama beberapa hari, jadi dia bisa diselamatkan,” kata dokter.Tradisi lokal yang tepat juga, karena Xiu Feng adalah kematian orang bodoh, ia diperlukan untuk membakar semua barang-barangnya.

Kisah Benar Pelajar Dapat Bantuan Allah Waktu Peperiksaan



[FB] Ini adalah kisah benar yang berlaku di dewan peperiksaan di salah sebuah sekolah. Kisah ini diceritakan oleh salah seorang guru wanita yang berada dalam dewan peperiksaan tersebut.
Ceritanya begini :

Terdapat salah seorang pelajar masuk ke dewan peperiksaan dalam keadaan keletihan dan tertekan. Dia duduk di tempat yang telah dikhaskan untuknya. Kemudian dia menerima kertas ujian dan setelah berlalu masa ujian beberapa ketika guru tersebut mendapatinya tidak menulis apa-apa pun pada kertas jawapannya sehingga berlalu separuh masa peperiksaan. Maka guru tersebut mula memberi perhatian yang lebih kepadanya.

Tiba-tiba pelajar tersebut mula menulis dan menjawab semua soalan dengan pantas dan ini mengejutkan guru yang memerhatikannya sejak tadi. Pelajar tersebut menjawab semua soalan peperiksaan dengan baik. Ini menambahkan lagi rasa ragu-ragu pada guru tersebut dan dia beranggapan pelajar tersebut telah menggunakan taktik baru dalam meniru. Tetapi guru tersebut tidak menjumpai apa-apa tanda yang pelajar itu telah meniru dalam peperiksaan.
Setelah pelajar itu menyerahkan kertas jawapannya, guru telah bertanya kepadanya apa yang berlaku sebenarnya.

Dan jawapannya amat mengejutkan dan menyentuh perasaan. Tahukah anda apakah jawapan pelajar itu?

Pelajar tersebut menceritakan : “semalam saya berjaga sepanjang malam sehingga subuh. Saya dalam keadaan tidak sihat dan menjaga ibu saya yang sakit tanpa sempat untuk mengulangkaji untuk ujian keesokannya. Maka sepanjang malam saya menjaga ibu dan saya datang menghadiri peperiksaan dengan harapan aku dapat melakukan sesuatu dalam peperiksaan nanti.

Saya melihat soalan-soalan namun tidak dapat menjawabnya. Saya hanya berdoa kepada Allah dengan amalan terbaik yang saya lakukan iaitu berbakti kepada ibuku semata-mata kerana Allah.

Tidak lama selepas itu, Allah memakbulkan doa saya dan seolah-olah saya nampak buku di depan. Saya mula menulis dengan pantas. Itulah yang saya dapat dan amat bersyukur kepada Allah kerana menerima permohonan saya.

Kisah yang menakjubkan ini menjelaskan bahawa betapa besarnya ganjaran berbuat baik kepada ibu bapa dan merupakan amalan yang paling Allah sukai. Maka Allah membalasnya dengan memberi kebaikan kepadanya kerana berbakti kepada orang tua.

Aku menyeru kepada sesiapa yang masih mempunyai ibu dan bapa agar berbaktilah kepada mereka untuk mencari keredaan Allah sebelum mereka pergi meninggalkan kita.


video - picit keluarkan ulat2 dr anjing

besar gedabak la pulak tv nih...hahaha




Afraid we squeeze out the larvae of the dog.



geli.......geliiiiiiiiiiiiiiiiiiiii......

Tun Mahathir kata Hudud Tiada Dalam Al-quran -video




Apabila orang yang jahil dalam agama berkata-kata..maka timbullah karut marutnya..!
Yang mengikut nafsu serta mengikut logik akalnya...!

(Sama-samalah kita insaf.. Kalau kita jahil maka akan terselahlah lagi kejahilan kita..
Lebih baik kita diam sahaja daripada berkata..
Yang menerima ialah mereka yg jahil sahaja..
Yang terpelajar dan berilmu tidak terpengaruh sama sekali..)

**JANGAH JADI JAHIL MURAKKAB (Dah jahil menyesatkan orang lain pulak)

Firman Allah:-
Katakanlah: "Sesungguhnya Tuhanku hanya mengharamkan perbuatan-perbuatan yang keji, sama ada yang nyata atau yang tersembunyi; dan perbuatan dosa; dan perbuatan menceroboh dengan tidak ada alasan yang benar; dan (diharamkannya kamu mempersekutukan sesuatu dengan Allah sedang Allah tidak menurunkan sebarang bukti (yang membenarkannya); dan (diharamkanNya) kamu memperkatakan terhadap Allah sesuatu yang kamu tidak mengetahuinya."
(Suran Al-A'raaf, Ayat : 33)

janganlah melampau sangat, kalau tak mampu nak laksanakan katalah tak mampu, jangan pula mempermainkan hukum Allah..

http://bodek-umno-sampai-mati.blogspot.com/




bawah ni pula adalah jawapan ustaz Azhar Idrus



ni kata-kata dari seorang tuan guru....


Nik Abdul Aziz Nik Mat

"Satu daripada azab Allah SWT kepada manusia ialah dikeraskan hati perut. Hasilnya, mungkin dia boleh menerima pelbagai ilmu, tetapi tidak akan dapat menerima hidayah. Sebabnya ialah hatinya telah dikeraskan, dikunci atau dicop. Sebagaimana kita letak surat di dalam sampul, bila sampul tersebut telah dicop untuk dihantar, ia tidak boleh lagi dibuka untuk dikeluarkan isinya atau dimasukkan bahan lain untuk menambah isi kandungannya. Demikianlah hati bila dicop, hidayah dari Allah SWT tidak akan dapat masuk lagi."

Antara Artis Malaysia Yang Tak Puas Hati Konsert Erykah Badu Dibatalkan


amboi artis kita nih....bukan main lagi mempertahankan si erykah badu nih....ehhhh kalau yg bukan beragama islam tu tak heran sangat tapi yang heran ya amat-amat ni artis yg beragama islam pun bek up juga.... tak salah eh tatoo?
memang tak salah pun.....sapa kata orang kafir bertatoo salah....ko nak tatoo satu badan pun ada orang kesah.... tapi yang salah tu dia dah menghina Islam dengan melukis tatoo nama Allah di badan dia (atas dada)pastu posing ambik gambar....ehhh camtu pun artis kita nih leh tak rasa pape ekkkk....eiiiiii ngokngeknyaaaaaaa!!!!
agak-agak la dorang ni ada rasa sedih tak ekkk bila orang kapir bakar al-quran baru2 nih... rakyat negara Islam lain siap buat demo bagai sebab marah....ntah2 dorang ni selamba badak je kot makan tido makan tidooo...eiiiii geramnyaaaaaa.
nihhh...baca bawah ni aku copy dan pasti dari blog abang nara
Rata-rata selebriti tempatan menyatakan kekesalan mereka terhadap pembatalan konsert Erykah Badu. Daphne Iking yang telah menemuramah Erykah Badu sebelum konsert berlangsung menyatakan yang dia tidak nampak sebarang tatoo pada badan Erykah. Antara reaksi selebriti tempatan menerusi Twitter apabila mengetahui tentang pembatalan ini ialah:-
1. Baki Zainal
baki zainal
2. Adibah Noor
baki zainal
3. Daphne Iking
baki zainal
4. Hunny Madu
baki zainal
Namun reaksi yang paling menarik bagi Abang Nara sudah tentu datangnya daripada Erykah Badu sendiri.
baki zainal
Sempoi jugak Erykah Badu nie. Hahaha ~~

Video - Kes Taska Plaster Mulut Bayi Terjawab

Johor Bahru: Marah kepada majikan, dua pengasuh sebuah pusat asuhan di Taman Kota Masai, dekat sini, bertindak kejam menampal pita pelekat pada mulut bayi jagaan mereka manakala tubuh pula dililit ketat dengan kain bedung.

Gambar: KESAL...Shaherah menunjukkan laporan polis yang dibuatnya sambil Norhashimah (kiri) menunjukkan gambar anaknya, Ahmad Afiq yang ditampal pita pelekat.

Tidak cukup dengan itu, dua pengasuh terbabit turut membuat rakaman video gambar tujuh bayi di bawah jagaan mereka itu sebelum rakaman berkenaan diedarkan kepada umum.


Berikutan perbuatan khianat dua wanita berusia 20 dan 22 tahun itu, pemilik pusat asuhan berkenaan, Shaherah Abd Malik berdepan pelbagai masalah untuk menjelaskan apa sebenarnya berlaku kepada pelbagai pihak yang memandang serong terhadapnya.

“Ini perbuatan khianat. Hakikatnya, saya dan pengasuh lain tidak pernah mengabaikan kebajikan bayi serta kanak-kanak yang dihantar ke pusat asuhan kami.

“Dua bekas pekerja saya itu sengaja berbuat demikian bagi merosakkan nama baik dan perniagaan saya,” katanya. -hm

Dua wanita dipanggil

JOHOR BAHRU: Polis menerima tiga aduan berhubung penyebaran rakaman video memaparkan tujuh bayi sebuah pusat asuhan di Taman Kota Masai, di sini, didera pengasuh dan dua pengasuh disyaki terbabit sudah dipanggil untuk disoal siasat.

Dua wanita terbabit, masing-masing berusia 20 dan 22 tahun dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Daerah Seri Alam di sini, Sabtu lalu, bagi memberi keterangan berhubung kejadian berkenaan.

Ketua Polis Daerah Seri Alam, Superintendan Roslan Zainuddin berkata, selain itu, polis menyiasat laporan pengusaha pusat asuhan berkenaan berhubung rakaman video terbabit yang disebarkan pihak tertentu menerusi e-mel.-hm





Malangnya nasib pencuri ni..... tercucuk besi pagar kat punggung



Berlaku di Muzium Timur London
Alkisah....pencuri ni dah pecah pintu belakang muzium dan tiba-tiba penggera berbunyi.
Kerana terkejut lelaki ni melarikan diri dengan memanjat pokok dan kemudian melompat untuk melepasi pagar tetapi nasib tak baik.....dia tersangkut di bilah pagar yang tajam itu.
Kesian jugak kan......

Perempuan Cantik Bertukar Jadi Pontianak

Maria Jose Cristerna wanita berusia 30 tahun daripada Guadalajara, Mexico kini telah dicop "Wanita Pontianak Mexico" apabila dia telah melakukan pembedahan menanam plat titanium,bertindik dan bertatu sejak 15 bulan yang lepas.Tranformasi tubuh yang dibuat beliau telah berjaya menempatkan dirinya dalam "Ripley's Believe It or Not!"

euwwww
iskkk...iskkk
huhhh
cantik tak aku
jangan kacau
korang ada....???
tak de kan.....
sapa kacau aku tanduk
ha ha ha
arghhhhhhh


ps: nak pengsan jap.....

Tuesday, 28 February 2012

Bayi dicampak dan dipijak setelah dituduh mencuri

Kejadian ini berlaku di Zhengzhou, Henan China apabila seorang wanita di tuduh mencuri .Dia dengan sengaja melempar bayi yang di dukungnya ketanah dan memijakknya.


 

Dia memijak bayi itu kerana marah dituduh mencuri.Saksi kejadian telah menyatakan wanita bersama rakannya telah mencuri talipon. Pihak polis telah di panggil untuk menyelesaikan kes itu. Kedua-dua wanita itu telah di bawa ke balai.


Anak kecil yang di tinggalkan seketika itu tidak mengalami luka. Inilah kadang-kadang cara orang yang bersalah untuk mengelakkan diri daripada di tuduh mencuri. Sehinggakan sanggup untuk menginayai anak sendiri.



ps: ntah tak tau la nak kategorikan rakyat China ni spesis apa.... semalam pun ada jumpa satu video dr negara sana jugak.... seorang lelaki tak tau la samada pengsan atau mati terbaring kat jalan yang agak sibuk.... bayangkan punya la lama terbaring...tak ada seorang manusia pun yang peduli... gila ke ntah dorang ni... dengan kereta bas lalu lalang tepi lelaki tuh ....serius takde perasaan langsung.

Wajar ke buat anak orang macam ni???

Taska Permata KOta Masai sekitar December 2011
~Minta kerjasama saudara/saudari untuk sebarkan rakaman ini supaya :
1) Rakaman ini sampai ketangan ibu bapa,saudara atau sesiapa yang mengenali kanak2 di dalam rakaman ini
2)Rakaman ini dapat disahkan kebenaran atau kepalsuannya (utk mengelakkan sabotaj)
3) Keluarga kanak2 ini dapat mengambil tindakan yang sewajarnya bagi membela nasib2 kanak2 ini (j
ika didapati benar)
~Terima kasih kepada keperihatinan semua.Hanya ALLAH yang mampu membalasnya.

Length: ‎1:13







semua maklumat kat atas tu aku dapat masa melayari fb td.... saja share sini supaya ramai lagi yang dapat lihat rakaman tu.



Mercun Bola - tengok apa jadi!!




POWER TAK POWER MERCUN BOLA NIH .... BOLEH TENGOK GAMBAR BAWAH NI YE ADIK2....
MAIN MEMANG BEST.....
TAPI KALAU DAH HANCUR TANGAN MACAM TU BEST KE IDAK.....???



ADOIIIII........
NGERIIIII......
ISKKKK......
MENYESAL DAH TAK BERGUNA KALAU JADI MACAM NI
TAUBAT YE ADIK2....JGN MAIN MERCUN LAGI TAU
NI PESANAN IKHLAS DARI AKAK AIYANG.....

Penghina Nabi Rentung Terbakar



Masih ingat lagi lukisan kartun kontrovesi yang menimbulkan kemarahan umat islam seluruh dunia dahulu, dimana seorang pelukis kartun telah cuba menghina dan mengaikan Nabi Muhammad S.A.W dengan keganasan.

Ketahuilah bahawa pelukis kartun tersebut telah mati dalam keadaan sangat mengerikan, dia telah mati dalam keadaan rentung.

Bagaimana dia boleh rentung tidak diketahui,kisah kematiannya juga dikhabarkan telah cuba disembunyikan, tapi sebusuk-busuk bangkai takkan mampu ditutup dengan daun.

Walaupun dia pernah beberapa kali dibunuh kerana kontrovesi lukisannya, namun beberapa kali juga dia telah berjaya menyelamatkan diri.

Akhirnya si penghina kekasih ALLAH telah menerima balasannya.

Mungkin dia mahu menghina kekasih ALLAH lagi, dia sekali lagi menggantikan jubah Nabi dengan bom, dan terus sahaja lukisan bom itu meletup.. siapa tahu..

Kuasa ALLAH mengatasi apa sahaja yang mampu difikir manusia.


copy n pasta tukanglawan

Monday, 27 February 2012

video yang akan buat anda tak boleh tidur lena


JANGAN HISTERIA TAU.....
eeeiiiiiii..... kenapaaaaaaaaa ???? 
kenapa laaaaaa kepala ko nih boleh jadi makanan ulattttttttt?????
kenapa laaaaaa dah sampai cenggini parah baru ko nak pi jumpa doktorrrrrrrrr????
ehhh..... aku lak yang histeria tengok ulat-ulat ni
kejap-kejap garu kepala....
uhhhhh...... 
kesian.... mungkin dia miskin
hospital jauh
sebab tu lah.......... 


CAKKKK....

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

Daripada Mu'awiyah r.a.,katanya: Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan." (Hadis Riwayat Muttafaq 'alaih)
~Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan… (Al-Maaidah 5:8)
''Aku Mencintai Orang Yang Soleh, Walaupun Aku Bukan Daripada Kalangan Mereka, Aku Membenci Orang Yang Melakukan Maksiat, Sekalipun Aku Pernah Melakukannya.''

(Imam As Syafie)
”... maka bertawakal lah kepada ALLAH, sesungguhnya ALLAH mengasihi orang yang bertawakal kepadaNya. Jika ALLAH menolong kamu, maka tiada seseorang pun yang boleh menghalang kamu, dan jika ia mengecewakan kamu, maka siapakah yang dapat menolong kamu sesudah ALLAH (menetapkan demikian) ? dan ingatlah kepada ALLAH jualah hendaknya orang yang beriman itu berserah diri...” (Ali Imran : 159-160)
"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yg paling soleh dlm kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah org yg memberi peringatan" (Imam Hasan Al-Basri)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..

tanpa mereka siapalah saya....:))

dr 11 /03/2011