Google+ Followers

Search This Blog

Loading...

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

PROMOSI OKTOBER KLIK GAMBAR

Wednesday, 19 December 2012

UPDATE: DR HEA IPD KUALA MUDA TENTANG RUSUHAN DI SUNGAI PETANI



abaikan cerita sebelum (di bawah ) jika tidak benar. Ohhh.... pasal tapak tangan berdarah tu yg turut tersebar memang betul ada tapi dah di delete dr fb ayahanda2  sebab gambar tu katanya adalah di ambil dr fb seseorang yang terlibat dalam kemalangan dan di manipulasikan. _cettt....sendiri sebar sendiri kata ada org manipulasi...sengal! Bahaya tau buat mcm tu....  

Berikut adalah info dari FB : Ayahanda-Ayahanda Sg Petani , Kedah ///

Kejadian pergaduhan teruk di antara puak pelampau Extreme India dari Geng Kongsi 35 & 
Melayu Islam kita yang ditetak dengan parang, dibelasah dengan kayu besbol dan di campak 
ke dalam longkang sehingga membabitkan orang-orang yang tiada kaitan bermula di Paya Nahu 
seterusnya melarat ke Tmn Ria apabila motosikal di bakar di depan masjid, seterusnya melarat ke 
Tmn Keladi & terkini jam 3 petang tadi di Bandar Sg Lalang , Sg Petani Kedah.

Mangsa Melayu dari anggota Melayu Islam kita dari PDRM pula yang dibelasah habis habisan 
kerana cuba menggari salah seorang daripada anggota kumpulan kongsi geng 35 mereka yang
 terlalu bertindak agresif. Sekarang di Sg Petani,Kedah sudah penuh dengan polis & FRU serta
 roadblock.

Ugutan menyerang orang Islam ketika berjemaah di Masjid , bakar masjid & Surau serta 
mangsa dari Orang Islam yang di campak ke dalam longkang setelah di belasah dengan 
parang & kayu besbol mengundang kemarahan orang2 Islam di situ..perintah darurat 
dikeluarkan oleh PDRM & FRU.

Harap semua pejuang-pejuang ­30 dalam mood "Standby" kerana apa2 sahaja boleh berlaku. 
Buat masa sekarang biarkan pihak polis & Fru jalankan tugas mereka kerana keadaan memang 
dah terlalu tegang, kita cuba elakkan rusuhan kaum kerana dikhuatiri akan membabitkan 
pihak-pihak yang tiada kaitan & merbahayakan nyawa orang2 Melayu Islam kita di situ 
sendiri dari kaum wanita & kanak-kanak dan bimbang merebaknya rusuhan kaum ini ke 
kawasan lain.

Yang penting dinasihatkan kita sentiasa bersatu,mood standby & jangan terlalu bertindak 
membabi buta, tetapi lebih kepada langkah berjaga-jaga ,BERSEDIA & BERSATU seandainya
 perkara yang tidak diingini berlaku..umat Islam dinasihatkan berwaspada & jangan bertindak 
mengikut emosi.

Sebarang pertanyaan,maklumat atau pengesahan maklumat berkaitan kes serangan kongsi 
gelap india 35 melakukan serangan perkauman di sekitar Sungai Petani,Kedah terhadap 
kaum melayu & ancaman serangan terhadap surau & masjid-masjid,sila hubungi Bilik 
Gerakan IPD Kuala Muda 03-4299222 atau Balai Polis Sg.Petani 03-4222222..Jangan 
buat sebarang kesimpulan melulu atau mendengar khabar angin. Kekalkan perpaduan antara kaum.

Maklumat terbaru!!! Keadaan sudah pulih seperti sedia kala. Di harap semua bertenang.
*** Mohon mereka yang mengetahui maklumat lanjut mengenai hal ini memberi komen 
dibawah demi perkongsian bersama ***
sumber: http://www.blogpolitikus.com/2012/12/rusuhan-berlaku-di-sungai-petani.html

seriously tak tau pape... ada kuar berita ke tidak ekk....sebab  tak tengok berita sangat. 
Tadi belek metro tak ada pun jumpa berita nih.... tapi  jumpa nih kat fb : tapak tangan berdarah.
huhu... tumpang baca je.... pastu tumpang share kat sini. 





 
✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿

4 comments:

  1. Klon 13 mei nak mula aku dok kepala batas tak dengar apa apa pun member aku dok kat flat paya nahu tak sembang ap pun kakak aku kat taman keladi tak telipon pon ni la wayang najib dan pak. Pakai napoleon dia dikedah

    ReplyDelete
  2. Heran gak member yeop said yang tinggal kat flat paya nahu tak tahu apa-apa cerita. Padahal kes itu benar-benar berlaku. Sekarang ni sampai ada kes tetak menetak.

    ReplyDelete
  3. PAKEDA / MIC nak test market utk PRU13 kut kalau UMNO kalah????

    ReplyDelete
  4. keadaan terkawal ja skang ni... laporan kematian memang tak wujud pon... kes polis kena tibai pon takdak.. huhu... dpt maklumat dr encik suami saya.. dia bertugas mas kejadian bermulanya kes tu... huhuhu..

    ReplyDelete

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

Daripada Mu'awiyah r.a.,katanya: Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan." (Hadis Riwayat Muttafaq 'alaih)
~Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan… (Al-Maaidah 5:8)
''Aku Mencintai Orang Yang Soleh, Walaupun Aku Bukan Daripada Kalangan Mereka, Aku Membenci Orang Yang Melakukan Maksiat, Sekalipun Aku Pernah Melakukannya.''

(Imam As Syafie)
”... maka bertawakal lah kepada ALLAH, sesungguhnya ALLAH mengasihi orang yang bertawakal kepadaNya. Jika ALLAH menolong kamu, maka tiada seseorang pun yang boleh menghalang kamu, dan jika ia mengecewakan kamu, maka siapakah yang dapat menolong kamu sesudah ALLAH (menetapkan demikian) ? dan ingatlah kepada ALLAH jualah hendaknya orang yang beriman itu berserah diri...” (Ali Imran : 159-160)
"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yg paling soleh dlm kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah org yg memberi peringatan" (Imam Hasan Al-Basri)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..

tanpa mereka siapalah saya....:))

dr 11 /03/2011