Wanita India berkahwin dengan mayat demi anak-anak

By
Advertisement


BIHAR - Seorang perempuan India terpaksa berkahwin dengan lelaki yang hidup bersamanya sejak 10 tahun dan memberinya zuriat. Namun pernikahan itu dilakukan selepas lelaki itu sudah meninggal dunia.

Chudki Hembram dan Mahalal Marandi tinggal bersama selama 10 tahun tanpa adanya ikatan perkahwinan, kerana tidak mampu untuk mengadakan majlis. Mereka terus tinggal bersama sehingga mendapat empat orang anak.

Mahalal telah meninggal dunia pada minggu lalu dan ini membuatkan Chudki merasa tertekan. Chudki khuatir dengan nasib anak-anaknya yang akan sengsara kerana orangtua mereka tidak memiliki status pernikahan. Seluruh warga desa di tempat tinggal Chudki akhirnya sepakat membantu Chudki menamatkan penderitaan ini.

Di saat, keluarga mempelai lelaki sibuk mengurus pemakaman Mahalal, penduduk kampung sepakat menceritakan penderitaan Chudki yang sudah lama tinggal bersama dengan Mahalal. Akhirnya keluarga Mahalal sepakat untuk membantu Chudki mengadakan upacara pernikahan.

Penduduk kampung akhirnya berkumpul dan mempersiapkan upacara pernikahan itu mengikut adat setempat. Seseorang ditugaskan untuk memegang tangan Mahalal Marandi yang sudah tidak bernyawa dan menempelkan telapak tangannya itu ke dahi Chudki. Sebaik selesai upacara perrnikahan itu, Chudki sah menjadi balu kepada Mahalal Marandi.

"Saya menerima pernikahan yang kami lakukan selepas kematian suami saya. Jadi selepas ini tidak akan ada orang yang menyebut anak-anak saya sebagai anak luar nikah," kata Chudki, seperti dilaporkan Gulf News, Isnin (8/10/2012).

Seluruh penduduk kampung menganggap peristiwa itu sebagai peristiwa paling aneh yang pernah terjadi di kampung mereka. Namun mereka turut bergembira menyaksikan upacara pernikahan itu.



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.