Mujahidin Jabhah Nushrah menangkap dan mengeksekusi mati 20 tentera rejim Syria di Aleppo

By
Advertisement


ALEPPO (Arrahmah.com) – Dalam serangan merebut markas militer Hanano di propinsi Aleppo, mujahidin Jabhah Nushrah berhasil menangkap 20 tentara rezim Suriah yang selama ini terlibat dalam pembantaian terhadap nyawa kaum muslimin yang tak berdosa. Mujahidin menjatuhi mereka hukuman mati sebagai balasan yang setimpal atas kejahatan mereka.
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Jabhah Nushrah - Penjelasan no. 95
Menangkap dan mengeksekusi mati 20 tentara rezim Nushairiyah di Aleppo
Foto eksekusi mati terhadap 20 tentara rezim Suriah yang membantai kaum muslimin di Suriah

Segala puji bagi Allah Rabb seluruh alam. Shalawat dan salam senantiasa dilimpahkan kepada Nabi Muhammad keluarga dan seluruh sahabatnya. Amma ba'du.
Allah berfirman,
{الَّذِينَ آمَنُواْ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَالَّذِينَ كَفَرُواْ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُواْ أَوْلِيَاء الشَّيْطَانِ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا }
"Orang-orang yang beriman berperang di jalan Allah dan orang-orang kafir berperang di jalan thaghut. Maka perangilah para pengikut setan, sesungguhnya makar setan itu lemah." (QS. An-Nisa' [4]: 76)
Allah Ta'ala telah memberi kemampuan kepada mujahidin Jabhah Nushrah di kota Aleppo untuk menangkap dan mengeksekusi mati 20 tentara murtad dari markas militer Hanano. Segala puji dan karunia milik Allah semata.
Foto eksekusi mati terhadap 20 tentara rezim Suriah yang membantai kaum muslimin di Suriah


Allah Maha Melaksanakan urusan-Nya akan tetapi kebanyakan manusia tidak memahaminya

Jabhah Nuhsrah li-Ahli Syam
Dari Mujahidin Syam di Medan jihad
Bidang Media
Janganlah Anda melupakan kami dalam doa Anda

Segala puji bagi Allah Rabb semesta alam
16 Dzulqa'dah 1433 H / 2 Oktober 2012 M


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿

1 comments:

Mak Wardah said...

Aiyang, semoga ini menjadi ikhtibar utk semua. Tqum

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.