Alquran sebesar setem untuk dijual!

By
Advertisement


Al-Quran ini dikatakan berusia 80 tahun

JERANTUT - Seorang pesara tentera, Mahadi Othman 41, yang menetap di perumahan Taman Damai memiliki khazanah yang cukup bernilai iaitu sebuah al-Quran kecil yang dipercayai berusia hampir 80 tahun.

Menurutnya, al-Quran yang hanya sebesar sekeping setem itu adalah milik turun-temurun keluarganya yang disimpan setelah bapanya meninggal dunia tiga bulan lalu.

“Ketika usia saya 10 tahun, saya pernah lihat arwah ayah saya menunjukkan al-Quran ini kepada saya. Menurut arwah, al-Quran ini diambil dari arwah datuknya dahulu”, katanya.

“Semasa dalam simpanan ayah saya, al-Quran ini dijaga dengan rapi dan dibalut dengan kain supaya ia sentiasa kelihatan baik dan tidak hilang," katanya sambil memegang kitab suci itu.

Mahadi berkata, selepas pemergian ayahnya, yang ketika itu menetap di Kampung Sungai Asap Gua Musang Kelantan, dia telah mengambil Al-Quran itu untuk disimpan.

"Saya sedia dikunjungi oleh mana-mana pihak yang ingin mengesahkan status al-Quran ini adakah benar ia berusia hampir 80 tahun dan dari mana asal usulnya atau sebaliknya.

“Saya juga bersedia untuk menjualnya sekiranya ada individu yang berminat dengannya serta harga yang berpatutan," katanya.


Al-quran sebesar setem

ps: eehhh..... sayangnya! Kenapa la nak dijual harta pusaka turun temurun.... 

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿

1 comments:

Norhaizan hakim said...

Abah saya juga ada quran sebesar itu,usianya memang ratusan tahun...tapi beliau memang tidak berhajat untuk menjualnya..utk tatapan cucu-cicitnta!

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.