14.10.12

Adakah Anda Pengguna Bijak?



Jumaat lepas kawan saya buatkan kad ATM Maybank untuk mak dia. Mereka beri kad ini tanpa ada apa-apa penerangan. Sebaik saya menerimanya, saya tanya... berapa saya kena charge untuk visa? 

Jawapannya: murah sahaja.... rm8.00 setahun.

Saya kata... mak saya sudah berumur 72 tahun. Dia tidak menggunakannya. Mengapa tidak beritahu pengguna awal-awal?
 Jawapannya: hanya senyuman sahaja...



Jika ada 100 ribu pengguna yang sekadar ambil card dan tidak mematikan khidmat visa atau master card tersebut, juga tidak pernah menggunakan servis itu... maybank akan membuat keuntungan sebanyak RM800 ribu setiap tahun. Itu jika 100 ribu.... jika 1 juta pengguna..????

Jikalau..., saudara pakai kad jenis ini dan tidak menggunakan servis visa atau master card pada kad ATM ini, sila pastikan untuk menamatkan/hentikan servis ini di Maybank berdekatan. Jika tidak... saudara/saudari sekalian akan dikenakan charges RM8.00 setiap tahun. - Sumber I luv Islam.



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...