Mohon hentikan penyebaran berita ini kerana ianya satu pembohongan untuk memperbodohkan umat islam..

By
Advertisement

Sejak semalam (yang aku perasan) gambar ni mula tersebar di fb. Tak tahulah siapa yang mulakan penyebaran ni.... dan ramai pula yang mempercayainya.
Sebenarnya memang benar bangunan tersebut runtuh akibat gempa bumi tetapi kejadian tersebut berlaku pada tahun 2010 di Chile (tengok SINI) dan bukannya pada tahun ini.

Meskipun ternyata berita foto itu adalah hoax, bukan berarti kita meragukan kekuatan AllahSubhanahu wa Ta'ala yang sanggup menurunkan adzab bagi orang-orang zalim, tetapi tidak ada yang mengetahui apa yang akan terjadi esok hari kecuali Allah sendiri. Allah melakukan segala sesuatu atas kehendakNya, Allah akan mengazab orang-orang kafir pada saat yang Dia kehendaki dengan caraNya,  baik disegerakan di dunia ataupun ditangguhkan di akhirat nanti, dan Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu. 
Sekian.





✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿

2 comments:

kampong lad said...

ayoyo achi, macam ni pun boleh ka?

suara kuantan said...

Ustazah Mee segera tuh

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.