Heboh dapat tangkap toyol. Lihat!

By
Advertisement



Jakarta Percaya atau tidak, terserah Anda. Warga Kelapa Gading mengaku menangkap makhluk halus jenis tuyul. Lelembut yang biasa bertugas mencuri uang itu ditangkap menggunakan ember berisi air dan kepiting.

Penangkapan tuyul itu dikisahkan Jejen, anak pemilik warung nasi yang menemukan tuyul, Dedi Kusmadi, pada Kamis 6 Mei 2010 lalu pada pukul 23.00 WIB.

"Disediain air dalam ember terus di dalamnya dikasih kepiting. Katanya sih buat mancing. Terus habis itu tiba-tiba sudah masuk ada ke dalam botol tuyul itu," ujar Jejen yang ditemui di Kompleks Pergudangan BGR, Jl Kelapa Gading Raya, Jakarta Utara, Rabu (19/5/2010).

Menurut Jejen, Dedi meminta bantuan anak temannya yang berusia 11 tahun yang mempunyai 'ilmu'. 

Lantas bagaimana penampakan tuyul itu? "Kecil, seperti aura, cahaya warna kuning... tapi kelihatan ada mata, ada tangan, ada kaki," jelas Jejen yang masih remaja itu.

Keluarga Jejen sendiri mengaku tak pernah kehilangan uang. Informasi yang didapatnya, tuyul itu sebelumnya 'beroperasi' di sebuah pusat belanja di Kepala Gading, yang merupakan kawasan elite di Jakarta Utara.

Penangkapan tuyul itu sempat menyedot perhatian warga sekitar. Warga berdatangan untuk menyaksikan makhluk dalam botol itu.

Lain Jejen, lain pula dengan pengakuan tetangganya, Bu Suroto, yang mengaku sering kehilangan uang sedikit demi sedikit.

"Kalau saya lumayan sering kehilangan uang, tapi dikit-dikit gitu. Misalnya tiba-tiba berkurang Rp 15 ribu," jelasnya.

Bahkan 3 hari lalu, uangnya yang disimpan di dalam dompet yang diletakkan di dalam lemari juga berkurang.

"Duit saya pertama saya hitung ada sejuta terus nggak lama, duitnya tinggal Rp 900� ribu," imbuhnya.

Bu Suroto juga mengisahkan, suaminya yang sering tidur malam di luar sering melihat anak kecil keluyuran malam-malam.
(nwk/nrl)

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿

1 comments:

Khalilah MNor said...

Ngeri betul main tangkap-tangkap macam ni. Tapi, at least tangkap dan buang pengganggu. Hu~

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.