Sadis... lelaki diseksa dan dibakar

By
Advertisement



Foto-foto ini  bukan untuk mengajarkan tindak kekerasan kepada siapapun juga yang melihat artikel ini. Hanya ingin memperlihatkan betapa di belahan bumi sana, di tempat yang jauh dari tempat kita saat ini berada ada juga orang melakukan penghakiman di jalan raya atas kesalahan yang dIlakukan. Foto-foto ini tentunya merobek batas norma kemanusiaan yang kadang masih kita pelihara secara ketat.

Tidak tahu dimana insiden ini terjadi, anda dapat melihat orang ini di siksa dengan di baling batu, ditusuk kepalanya dan tidak cuma berhenti sampai situ dan akhirnya orang ini di bakar. Ini adalah sebuah tragedi kemanusiaan yang setiap saat boleh saja terjadi di lingkungan kita.

Tindakan main hakim sendiri memang masih sering kita temukan, penyebabnya sangat komplek kadang hal tersebut muncul dari kesenjangan sosial atau rasa frustasi masyarakat yang sudah tidak percaya lagi dengan institusi hukum yang berjalan di tempat dia berada. Penodaan hukum oleh pihak yang mestinya menjaga hukum agar berjalan sebagaimana mestinya, juga dapat menyebabkan perilaku main hakim sendiri di tengah-tengah masyarakat.


Kita tidak akan membiarkan kejadian seperti dalam foto-foto di bawah ini terjadi di lingkungan kita.


















Lihat Video


borakkosong.com


✿*~ tekan like jika suka dengan apa yang anda baca....tq ~*✿

2 comments:

bhar zul said...

Dinegara mana kejadian ni?

aiyang said...

somewhere in Africa.....

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.