9.7.12

Terkini!!! Jabatan Perdana Menteri Diserang!


Kira-kira jam 2.30 petang sepasang lelaki dan perempuan telah menyerang kompleks Jabatan Perdana Menteri di Putrajaya Parcel B. Mereka bersenjatakan pedang samurai dan parang telah berjaya menyelusup. Cara mereka melepaskan diri memasuki JPM masih belum dipastikan. Samada mengamuk dari jalan besar merempuh kawalan keselamatan atau sebaliknya.

Menurut info kejadian berlaku ketika penjawat awam sedang pulang selepas keluar makan tengah hari. Tanpa sebarang senjata, pengawal pintu masuk JPM tidak dapat menahan penjenyah tersebut yang telah mara ke dalam hingga ke kawasan taman di tengah kompleks JPM.

Selepas tiga kali amaran, tiga das tembakan dilepaskan oleh pihak polis di mana penjenayah lelaki telah ditembak di lengan dan kaki manakala perempuan ditembak di kaki. Motif serangan belum diketahui. Kereta polis juga diserang dan sebuah kereta kancil milik orang awam juga turut dipecahkan cerminnya...

Harap kawalan keselamatan dipertingkatkan demi mengelak kejadian tidak diingini berlaku. Tahniah PDRM yang berjaya mengawal situasi dari menimpa orang awam. Penulis juga berada di tempat kejadian kebetulan mempunyai urusan di sini.

Kejadian menyebabkan beberapa buah kereta peronda telah dikejarkan dengan SB juga turut sama mengawal keadaan dari memudaratkan orang awam.






✿*~ kalau suka N3 jangan lupa tekan 'like' ye ...terima kasih ~*✿

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...