17.7.12

Kesiannya..... Kementerian Pelajaran Malaysia dah habis duit?




ohhh.... ini betul2 gawat!!!!
kalau sampai beli kertas untuk peperiksaan pun sekolah takde peruntukan dan terpaksa minta murid bawa sendiri maknanya ini memang betul2 gawat.
Lepas ni mungkinkah cikgu akan minta duit dari pelajar untuk bayar bil elektrik almaklumlah tarif bil elektrtik mencanak-canak naiknya untuk dua bulan nih.

cerita pasal bil elektrik..... pagi tadi masa gotong-royong untuk kenduri lalu lah adik pembaca meter dr TNB nih.... macam takut2 je muka dia.  Sorang jiran tanya kenapa bil lektrik banyak sangat nih sekarang?

Dia sengih2 : saya pun tak tau la kak.... ramai orang komplen nih.... saya pun takut nak cek meter nih....

aku cakap : adik tau tak bulan lepas bil akak dua kali ganda tau... ingatkan bulan ni tak de dah bil sampai

Dia: tu lah kak ramai orang komplen.... tadi ada abang tu pun mengamuk.... saya pun tak tau nak jawab apa

pastu dia cakap : macam ni lah kak... buat komplen tapi jangan komplen sorang2 tapi pakatlah ramai2

aku: ye lah dik.... nnt nak buat demonstrasilah  hahaha....  (ni bukan nak hasut ye)

cissss..... aku rasa tertipu betul.... mati2 aku ingat  bil bulan lepas tu dia anggar untuk dua bulan.... huhhhh






✿*~ kalau suka N3 jangan lupa tekan 'like' ye ...terima kasih ~*✿

3 comments:

Anonymous said...

duit utk buat bela panda lebih baik bagi pd kementerian pendidikan...

Zamani said...

Ek,kemanakah duit2 Kementerian Pelajaran Malaysia dihabiskan?

Anonymous said...

Suit dah p ke iklan tampal muka najib d keretapi

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...