19.7.12

INI MEMANG TAK ADA DI MALAYSIA



Bebola Besi Diletakkan Untuk Halang Penumpang Duduk Atas Kereta Api Di Indonesia
Bagi mengatasi masalah penumpang tanpa tiket menaiki kereta api di Indonesia, palang besi dengn bola besi tergantung telah dipasang di laluan kereta api tersebut. Pada tahun 2008, sekurang-kurangnya 53 orang penumpang meninggal dunia dalam kemalangan selepas berada di bumbung kereta api. Kebanyakan mangsa terkena kejutan elektrik dan ada beberapa orang terjatuh ketika kereta api bergerak.
Sebelum ni pelbagai inisiatf telah dilakukan seperti meletakkan kawat berduri dan meletakkan minyak atas bumbung kereta api tetapi tidak berjaya.
Pada masa puncak, 400,000 penumpang terpaksa bersesak-sesak menaiki gerabak keretapi untuk ke ibu kota. Kebanyakkan penumpang yang miskin dan kurang berkemampuan untuk membeli tiket telah memilih untuk duduk di atas kereta api yang berisiko tinggi.




Kasihan Malaysia.... :P 
rakyatnya takut mati..... takde sapa yang berani nak duduk atas bumbung keretapi kan...kan....


10 Alasan Kenapa Indonesia Harus Kasihan Kepada Malaysia?

 kita sering menjaga hati jiran tetangga kita kerana kita sedar tak ada untungnya bersengketa. Bila terjadi sesuatu bencana pun jiranlah yang dulu sampai menghulur bantuan. Adakala jiranlah juga memberi makan bila kita betul2 tak ada apa untuk dimakan. untungnya dapat jiran yang baik... tidak berkira, tidak mengungkit dan tidak zalim. dan sebagai jiran jangan pula kita suka mengambil hak jiran.... buat harta jiran seperti harta bapa sendiri.


✿*~ kalau suka N3 jangan lupa tekan 'like' ye ...terima kasih ~*✿

1 comment:

yusuflaili(Goku) said...

siapa2pun sangup buat apa saja bila dah terpaksa...

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...