Lihat tangan lelaki ini putus dibaham harimau di zoo - video

By
Advertisement

 Ini adalah kisah benar :

Jaiprakash Bezbaruah, berusia 50 tahun, telah dibunuh oleh dua harimau di zoo Guwahati pada 18 Dis, 2007

Jaipraksh, yang berasal dari bandar yang lain, datang untuk melawat zoo di Guwahati dengan keluarganya pada hari kejadian.Tidak mengendahkan amaran, beliau cuba untuk mengambil gambar dua harimau di dalam sangkar dengan memasukkan  tangannya ke dalam sangkar, mungkin dalam usaha untuk mendapatkan gambar yang baik. Tetapi keinginan untuk mendapat  gambar yang baik terbukti membawa maut baginya. Salah satu harimau menyerang dengan pantas dan  dia tidak dapat langsung menarik tangannya.

Bayangkan semua ini berlaku di hadapan isteri dan dua orang anak yang masih kecil. Pengawal-pengawal dan pelawat lain cuba untuk membuat harimau meninggalkan tangannya dengan menggunakan kayu. Anda boleh melihat batang pada foto.

Akhirnya sebelah tangan lelaki ini berjaya diputuskan oleh harimau dan menjadi makanan mereka (lihat video).

Pengajaran harimau tetap pemangsa walau dimana sahaja mereka berada. 

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.