Keracunan selepas minum lemon tea di McDonald

By
Advertisement





Jakarta Gerai waralaba McDonald's di Plaza Senayan (PS), Jakarta meminta maaf atas kejadian keracunan lemon tea yang dialami Dea Amelia, finalis Miss Indonesia 2012 dan rekannya Hani. McDonald's cabang PS kini tengah mencari penyebab lemon tea milik Dea dan rekannya bisa berbau kamper.(errrr.....bau kamper tu macam mana ye....maaf ngak ngerti dong)

"Dengan kejadian tersebut, saya minta maaf. Nanti akan kita cari permasalahannya. Sedang kita troubleshoot permasalahannya," kata Manajer McDonalds PS, Mahendra saat ditemui di Plaza Senayan, Jakarta, Selasa (29/5/2012).

Mahendra mengaku pihaknya pun tidak tahu mengapa minuman lemon tea yang dipesan Dea bisa berbau kamper. "Nanti sedang kita cari akar permasalahannya sampai bahan makanan itu berbau kamper," jelasnya.
Namun dia mengakui bahwa di salah satu ruangan diberi kamper. Mungkin saja, kamper itu menguap sehingga terjadi kesalahan.

"Bukan di dalam makanannya, bukan di dalam lemarinya. Kita sedang mencari akar permasalahannya sedang kita troubleshoot," jelasnya.

Kasus ini pun akan dia laporkan ke atasannya. Dia berharap, tidak terjadi sesuatu pada Dea dan rekannya. Mahendra menjelaskan, dia pun sudah meminta maaf kepada Dea dan Hani.

"Saya sudah sempat minta maaf. Kata Mbak-nya nggak apa-apa. Saya hanya ngasih feedback, dia bilang gitu. Terus saya kasih teh kotak dia nggak mau, saya kasih mineral water mau," tuturnya.

Dea dan rekannya Hani dilarikan ke RS Sahid Sahirman. Dea mengalami muntah-muntah sedang Hani mengalami pusing-pusing. Keduanya sempat menikmati lemon tea di McDonald's PS sekitar pukul 16.30 WIB.

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.