Bapa Mertua Badai Krispatih Penumpang Sukhoi Superjet 100

By
Advertisement

Mertua Badai Krispatih Penumpang Sukhoi Superjet 100
TRIBUNNEWS.COM,JAKARTA--Badai Kerispatih buru-buru harus menuju Bandara Halim Perdana Kusuma. Mertuanya, Kapt. Herman Sulaji (70), ikut dalam penerbangan Sukhoi Superjet 100 yang hilang di Gunung Salak, Cidahu, Jawa Barat.
"Tahu dari istri sama mertua (perempuan). Saya ditelefon tadi sore," ujar Badai di Bandara Halim Perdana Kusuma, Rabu (9/5).
Menurut suami Dewi Citra Asmarani itu, pihak keluarga sudah mencoba mengontak nomor Herman berkali-kali. "Nggak nyambung," lanjut Badai.
Badai mengakui, mertuanya itu sebenarnya sudah terlalu tua untuk ikut terbang. "Bukan usianya lagi untuk terbang," lanjut keyboardist Kerispatih itu.
Menurut pengakuannya, kontak terakhir dengan mertuanya itu dua minggu yang lalu. "Bertemunya di rumah saya," ujarnya.
Badai berharap semoga ada kabar baik. Herman tercatat sebagai staff manager operasional Maleo Air.

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.