Google+ Followers

Search This Blog

Loading...

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

PROMOSI OKTOBER KLIK GAMBAR

Sunday, 22 April 2012

Tweet 'ayat-ayat alim ulama', Sham Kamikaze di pertikai




apa bendala makcik Diva atas nih... tak dapat korek rahsia dalam kain orang, pertikai pulak apa apa yang orang tweet. 

Tweet ayat-ayat yang baik pun salah? Pun kena perli? Pun masuk Kosmo? Kesian beliau.... baca tulisan makcik Diva yang macam tak puas hati Syam Kamikaze selalu tweet ayat-ayat alim ulama, cakap tak serupa bikin!

Apa kisahnya Sham Kamikaze


SHAM KAMIKAZE
SEMUA orang boleh bercakap, tapi bila cakap tak serupa bikin, maaf cakaplah, payah orang nak hormat.
Baru-baru ini ada isu pasal anggota kumpulan Kamikaze, Sham yang sudah berhijrah menjadi penceramah bebas.
Dia nafikan bernikah lagi tetapi tak pernah jawab soalan bila ramai wartawan hubungi untuk dapatkan kesahihan berita yang disampaikan oleh sumber terdekat dengan isteri barunya sendiri.
Dari satu segi, kalau salah kenapa nak bersembunyi daripada hakikat, tampil sahajalah buat kenyataan. Bukankah berani kerana benar? Seharusnya Sham amat tahu dengan hukum agama.
Tapi cara Sham yang gemar mengemas kini akaun Twitter dengan ayat-ayat ala-ala alim ulama buat orang berfikir 18 kali. Betul ke apa yang ditulisnya itu berdasarkan pemahaman, atau sekadar dipetik daripada pembacaan sahaja.
Antara petikan tweet yang menarik perhatian Diva antaranya:
'Mungkin kita tidak mampu menambah pahala tapi tak perlulah menambah dosa pula' dan 'Jaga tepi kain orang, jangan sampai menyelaknya. Jaga tepi kain sendiri, jangan sampai terselak'.
Diva cuma berharap Sham tampil berkata benar dan bukan hanya bijak bersuara di laman sosial. Ada beberapa rakan yang kesal dengan penulisannya yang dianggap tidak serupa bikin. Diva malas nak komen. Pernah juga Diva terbaca yang Sham memberi komentar tentang satu program televisyen yang dikatakan menyebar fitnah. Diva rasa Sham bijak dalam hal ini dan bukan tweet mengikut nafsu.
sumber

selagi lagi kesian dengan beliau.....

1 comment:

RULZA said...

depa ni sibuk je hal rumahtangga orang..sukahati le syam nak jawab ke idak..

betu ke salah sibuk je nak korek2..lantokle..bukan nyusah deme pun..

apa yang baik yang dia tulis ambil.tak mau ambil dok diam2 sudah..

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

Daripada Mu'awiyah r.a.,katanya: Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan." (Hadis Riwayat Muttafaq 'alaih)
~Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan… (Al-Maaidah 5:8)
''Aku Mencintai Orang Yang Soleh, Walaupun Aku Bukan Daripada Kalangan Mereka, Aku Membenci Orang Yang Melakukan Maksiat, Sekalipun Aku Pernah Melakukannya.''

(Imam As Syafie)
”... maka bertawakal lah kepada ALLAH, sesungguhnya ALLAH mengasihi orang yang bertawakal kepadaNya. Jika ALLAH menolong kamu, maka tiada seseorang pun yang boleh menghalang kamu, dan jika ia mengecewakan kamu, maka siapakah yang dapat menolong kamu sesudah ALLAH (menetapkan demikian) ? dan ingatlah kepada ALLAH jualah hendaknya orang yang beriman itu berserah diri...” (Ali Imran : 159-160)
"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yg paling soleh dlm kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah org yg memberi peringatan" (Imam Hasan Al-Basri)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..

tanpa mereka siapalah saya....:))

dr 11 /03/2011