Seterika muka pembantu rumah warga Singapura dipenjara 13 bulan

By
Advertisement
Norhanita Sulaiman

Singapura-Seorang suri rumah di Singapura, dihukum penjara 13 bulan, kerana menyiksa pembantunya, yang berasal dari Indonesia, hingga cacat.


Norhanita Sulaiman, dinyatakan bersalah atas tiga tuduhan penyerangan, terhadap pembantunya, yang menurut Wakil Jaksa Penuntut Umum (DPP)Norman Yew, disebabkan alasan remeh , yaitu tidak puas dengan kerja pembantunya tersebut.

Ibu berusia 43-tahun itu, membakar wajah pembantunya dengan seterikamenamparnyadan mengancam akan menusuknya menggunakan pisau.

Ia mengancam akan membunuh si pembantu dengan pisau sepanjang 12sentimeter kerana lupa untuk mematikan termos panas setelah digunakan. Dia seterika pipi pembantunya, kerana tidak menyetrika pakaiannya dengan betul.

Akibatnya, pembantunya yang berusia 44-tahun, menderita cedera serius.Pembantunya juga didagnosa menderita penyakit mental, kerana perbuatanNorhanita kepada pembantunya.

1 comments:

prog muten said...

Kami pembekal strip ujian kehamilan dan ovulasi dengan harga yang murah tetapi berkualiti.
Harga serendah RM1.00/pcs.
Lebih banyak anda beli, lebih DISKAUN kami beri
Untuk keterangan lanjut lawati blog shop kami:
http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com/

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.