Lelaki Tibet Ini Bakar Diri Sambil Berlari

By
Advertisement




Pria Tibet Ini Bakar Diri Sambil Berlari
Daily Mail

















Pria Tibet membakar diri saat berunjuk rasa menentang penguasaan Tibet oleh China, di New Delhi, India, Isnin (26/3/2012).
TRIBUNNEWS.COM, NEW DELHI - Seorang penunjuk perasaan Tibet dirawat akibat luka terbakar parah, setelah melakukan aksi bakar diri, dalam sebuah demonstrasi selama kunjungan Presiden China ke India.
Lelaki itu yang belum diketahui namanya, melakukan sprint di New Delhi, India, Isnin (26/3/2012), ketika ratusan demonstran lainnya sedang beraksi menentang kekuasaan China ke atas Tibet. Demikian dilaporkan Daily Mail.

Lelaki itu nekat membakar diri sambil berlari berdekatan speaker, di dekat Bangunan Parlemin India di New Delhi. Setelah berlari sekitar 50 meter, lelaki itu jatuh. Penunjuk perasaan lainnya segera menolong dengan memadamkan api di tubuhnya, menggunakan bendera Tibet yang mereka bawa.
Lelaki itu kemudian dirawat di sebuah rumah sakit di New Delhi. Aksi protes dramatik ini ditujukan untuk Presiden Cina Hu Jintao, yang akan berkunjung ke India akhir minggu ini. (*)


indah.com

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.