1.3.12

Lelaki Bakar RM183,000 Kerana Stress

Seorang lelaki di Tainan di selatan Taiwan telah membakar sekurang-kurangnya NT $ 1.8 juta (RM183, 582) dalam bentuk wang tunai kerana berada dalammood yang tidak baik. Dia disyaki mungkin mengalami penyakit mental.

Lelaki berusia 56 tahun, Lin, membakar longgokan wang kertas itu Ahad lalu selepas mabuk kerana banyak minum minuman keras. Jiran-jirannya yang terbau asap lalu memanggil bomba.

Selepas kebakaran itu dipadamkan,hasil siasatan mendapati bahawa sekurang-kurangnya NT1.8 juta ada di tempat kejadian.

Ketika ditanya mengapa dia membakar wang itu, Lin menjawab, "Saya berasa amat gembira membakarnya. Adakah anda mempunyai masalah dengan itu?"

Lin kemudiannya telah dibawa ke balai polis, di mana dia mengherdik dan cuba untuk bergaduh dengan orang lain.

Selepas dia kelihatan agak tenang, polis bertanya kepadanya berapa banyak wang yang telah dibakar. "Saya tidak tahu! Ini bukan hal awak," dia menegking.

Lin minggu lalu mengeluarkan NT $ 2 juta (RM203, 967) dari sebuah bank dan pergi ke kedai elektrik, di mana dia meletakkan NT $ 100,000 (RM10, 198) dan berkata bahawa dia ingin membeli sebuah televisyen, tetapi kemudiannya meninggalkan kedai sebelum seorang kerani bertindakbalas.

Kerani itu kemudiannya memanggil polis untuk memulangkan wang kepada lelaki itu.Pegawai polis kemudiannya mencari Lin di rumahnya dan mendapati wang tunai berterabur di seluruh lantai. Polis meminta Lin untuk menyimpan wangnya dengan selamat dan kemudian polis beredar.

Lin kemudian keluar untuk membeli cincin emas dan kemudian minum bir sendirian di rumah.

Sekitar 7:00 petang pada hari Ahad, dia telah membawa wangnya ke luar rumah dan membakarnya. Hasil pemeriksaan di tempat kejadian mendapati kebanyakan wang kertas itu telah menjadi hangus menjadi abu di tempat kejadian.


Wang Rm183 K Sudah Menjadi Abu

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...