Lelaki Bakar RM183,000 Kerana Stress

By
Advertisement
Seorang lelaki di Tainan di selatan Taiwan telah membakar sekurang-kurangnya NT $ 1.8 juta (RM183, 582) dalam bentuk wang tunai kerana berada dalammood yang tidak baik. Dia disyaki mungkin mengalami penyakit mental.

Lelaki berusia 56 tahun, Lin, membakar longgokan wang kertas itu Ahad lalu selepas mabuk kerana banyak minum minuman keras. Jiran-jirannya yang terbau asap lalu memanggil bomba.

Selepas kebakaran itu dipadamkan,hasil siasatan mendapati bahawa sekurang-kurangnya NT1.8 juta ada di tempat kejadian.

Ketika ditanya mengapa dia membakar wang itu, Lin menjawab, "Saya berasa amat gembira membakarnya. Adakah anda mempunyai masalah dengan itu?"

Lin kemudiannya telah dibawa ke balai polis, di mana dia mengherdik dan cuba untuk bergaduh dengan orang lain.

Selepas dia kelihatan agak tenang, polis bertanya kepadanya berapa banyak wang yang telah dibakar. "Saya tidak tahu! Ini bukan hal awak," dia menegking.

Lin minggu lalu mengeluarkan NT $ 2 juta (RM203, 967) dari sebuah bank dan pergi ke kedai elektrik, di mana dia meletakkan NT $ 100,000 (RM10, 198) dan berkata bahawa dia ingin membeli sebuah televisyen, tetapi kemudiannya meninggalkan kedai sebelum seorang kerani bertindakbalas.

Kerani itu kemudiannya memanggil polis untuk memulangkan wang kepada lelaki itu.Pegawai polis kemudiannya mencari Lin di rumahnya dan mendapati wang tunai berterabur di seluruh lantai. Polis meminta Lin untuk menyimpan wangnya dengan selamat dan kemudian polis beredar.

Lin kemudian keluar untuk membeli cincin emas dan kemudian minum bir sendirian di rumah.

Sekitar 7:00 petang pada hari Ahad, dia telah membawa wangnya ke luar rumah dan membakarnya. Hasil pemeriksaan di tempat kejadian mendapati kebanyakan wang kertas itu telah menjadi hangus menjadi abu di tempat kejadian.


Wang Rm183 K Sudah Menjadi Abu

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.