Cerita lawak tulisan UMNO MABUK

By
Advertisement

Tiga rakan Islam yang bernama UMNO, PAS PKR ke kedai makan di sebuah bandar.

Mereka dapati chef kedai itu sekarang adalah seorang yang dikenali bernamaDAP. Si UMNO ini tahu chef DAP itu adalah tukang masak makanan khinzir yang terkenal di bandar mereka.

Si PKR ingin belanja kengkawannya itu makan steak pada hari itu. Maka selepas mereka order makanan itu, Si UMNO yakin makanan yang dihidangkan oleh tukang masak DAP itu adalah makanan yng tidak halal dan haram dimakan. UMNO melarang mereka memakan makan yang dihidang itu dan ajak mereka ke restoran yng lain.



Si PAS pula pada mulanya setuju dgn kawannya UMNO bahawa makanan mereka itu tidak boleh dimakan, tetapi si PKR dengan semangat dan memberi jaminan bahawa makanan yang disediakan itu halal.

Dengan seleranya si PKR pun menjamah makan itu, dan si PAS pula merasa was-was pulan tetapi demi mahu menjaga persahabatan dengan si PKR dan malu kepada chef terkenal itu dia pun makan dengan rasa mual.

Si UMNO merasa jijik dengan makanan itu dan tak sanggup berada di restoran Chef DAP itu, dia pun keluar dan pergi dari situ.

Si PKR begitu marah kerana si UMNO seperti menghinanya memakan makan yang dia anggap halal TETAPI HARAM itu.

BEGITULAH dengan suasana Politik sekarang, kalau kita dah yakin bahawaANWAR telah melakukan Biseksual, yang haram tetap haram.. maka tidak layaklah menjadi PM.

Takkanlah nak "makan juga makanan yng di hidang, walaupun was-was ..kita haram mnejamahnya..apatah lagi kalau yakin makanan itu haram.".


cerita atas tu aku kopi pasta dari sebuah blog (kulaan niring) wahhh....kan main lagi ceritera penglipur lara umno nih.... bahasa kiasannya superb... kikiki. kat bawah ni aku kopi pasta lagi komen terbaik sebaik pelengkap kepada ceritera tu.....huhuuuu


Si Umno pun berambus terus pergi kerestoran saudara angkatnya si MCA...siMCA juga chef terkenal dgn masakan khinzir dibandar tersebut.Tanpa rasa was2 siUMNO pun order makanan masakan chef siMCA tersebut.Kebetulan siPPP dan si MIC kawan sepejabat siUMNO pon sampai lalu mereka joint sekali dgn hidangan hebat.Apa yg istimewanya si MIC juga memesan 3 jug arak..lalu mereka pon minum sama2 dan mabuk.Semasa siUMNO sedang mabuk dia pon menulis artikel diatas..kesiannya siUMNO...
kuikuikui...... cerita atas tu tak la kelakar tapi komen si anon atas ni yang buat aku tergelak habis..... yesszaa.... sgt tepat jawapan itu!


0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.