Bekas rumah Osama dimusnah dengan kawalan ketat

By
Advertisement


Kerajaan Pakistan mula memusnahkan bekas kediaman Osama bin Laden sejak 25hb.feb sabtu lalu. Pihak berkuasa Pakistan meruntuhkan rumah Osama itu tanpa memberi sebarang notis sebelumnya dan melarang para wartawan dari mendekati kerja kerja runtuhan itu kecuali beberapa wartawan yg berjaya menyelinap ke kawasan berhampiran.

Beberapa jentera meruntuhkan rumah itu dengan kawalan keselamatan yg agk ketat dan lori lori membawa serpihan rumah tiga tingkat itu yg dikawal rapi. Orang ramai hanya memerhatikan dari jauh saja, kerana setiasa dikawal oleh Polis dan tentera.

Ada juga orang ramai yg membantah perobohan rumah itu, untuk sebagai kenangan dan tarikan pelancung luar yg sering datang melihat nya.

Shabbir Ahmed, seorang pelajar berusia 22-tahun dari kolej di Abbottabad, berkata kehadiran orang ramai selalu mencetuskan kenangan buruk kepada mereka dan juga kehidupan para penduduk tempatan yang dikawal dan banyak sekatan pihak Polis. "Kami akan diperiksa dan mempersoalkan setiap kali kami mahu pulang ke rumah kami," Ahmed memberitahu The Associated Press.

Mohammad Sarwar, ahli perniagaan berusia 60 tahun berkata memusnahkan itu tidak masuk akal dan merupakan satu pembaziran wang. "Saya tidak tahu apa yang memberi manfaat kepada kerajaan kerana menghancurkan rumah itu dan bukan menggunakannya untuk beberapa tujuan rasmi atau awam, seperti menubuhkan sebuah sekolah, perpustakaan atau makmal," kata Sarwar.

Operasi Amerika yg menyerang Osama dahulu menjadi ketidakserasian hubungan kepada Pakistan kerana Amerika tidak memaklumkan terlebih dahulu.

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.