Syukur Saya Lebih Cantik Dari J-Lo - Wardina

By
Advertisement

Syukur Saya Lebih Cantik Dari J-LO – Wardina
Alor Gajah – Selebriti tanahair terkenal, Wardina Safiyyah yang kini menceburkan diri di dalam bidang motivasi minda mendakwa bahawa beliau lebih cantik dari penyanyi, pelakon dan model antarabangsa terkenal, Jenniffer Lopez.
Beliau berpendapat demikian kerana mendakwa dirinya dan seluruh muslimah di dalam dunia lebih cantik memandangkan mereka ditakdirkan Allah untuk beragama Islam dan itu sudah cukup cantik ‘di dalam’nya.
“Saya merasakan bahawa saya lebih cantik dari J-Lo. Kita semua dilahirkan sebagai wanita Islam dan itu sudah cukup cantik.
“Lebih cantik lagi kita tak payah nak pamerkan kecantikan kita kepada khalayak umum. Kecantikan kita terhad hanya untuk diri kita sendiri,” katanya pada program Pameran Komunikasi Islam 2012 (ICE 2012) di sini hari ini.
Selain itu, beliau turut menyarankan kepada para muslimah khususnya golongan remaja agar memelihara kecantikan yang dikurniakan Allah kepada mereka dengan menutup aurat sebagaimana yang ditetapkan oleh hukum syarak.
Wardina turut menasihati para pelajar Universiti Teknologi MARA (UiTM) yang hadir di situ agar bijak berfikir dan beridea kritis untuk membina kehidupan yang lebih bermakna.
“Di dalam Al-Quran, kita diminta oleh Allah supaya banyak berfikir dan kita perlu punya pemikiran kritis untuk menjadikan hidup kita lebih menarik dan bermakna,” katanya lagi.
Wardina dijemput penganjur ICE 2012, pelajar-pelajar semester akhir Fakulti Komunikasi dan Multimedia UiTM Melaka untuk mengisi slot program berkenaan dan berinteraksi bersama para hadirin yang memenuhi ruang Kompleks Dataran Pahlawan tersebut.
Meskipun diberikan masa yang singkat, Wardina jelas hebat dengan berada di kelasnya yang tersendiri apabila menggamatkan majlis dengan telatahnya yang mencuit ramai peminat untuk mengerumuni beliau dan mendengar celotehnya.

sumber: mynewshub

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.