Pelakon Popular Mendapat Didikan Pondok Tidak Sepatutnya Buat Hal Begini... Beginikah Cara Dakwah Beliau, Sanggup Tidur Diriba Wanita?

By
Advertisement
johan as'ari serban

Untuk pengetahuan Johan As’ari @ botak pernah mendapat pendidikan di sekolah tahfiz Pondok Persantren As-Syuhada, Pasar Lubok Landai, Muara Bungo, Jambi, Indonesia pada tahun 2008 dan 2009.Johan mengakui yang dia cuba berdakwah melalui cara tersendiri menerusi lakonannya.
Menurut Johan:-[Petikan Disini]
Saya bukanlah hebat mana pun kerana hanya berjaya menghafal satu juzuk setengah kitab Al-Quran sahaja. Tetapi saya akan tetap berdakwah dengan cara yang tersendiri menerusi bidang lakonan yang saya ceburi. Itu niat yang dipegang, Harap-harap, orang luar tidak memandang skeptikal terhadap diri ini.
Bayangkan, bagaimana kita mahu mendidik anak-anak remaja kita dalam kelab malam jika berpakaian jubah? Sudah pasti mereka tidak akan layan. Justeru itu saya mahu mendidik mereka menerusi cara saya yang tersendiri. Insya-Allah, jika kita jujur, maka kita akan peroleh hasil seperti yang diinginkan.

Berdakwah menerusi lakonan sememangnya satu usaha yang harus dipuji. Mungkin sebagai salah satu alternatif bagi lebih mendekati jiwa anak muda yang sukakan hiburan. Aku berkali-kali cuba untuk berfikir positif mengenai statement Johan ni..tapi aku gagal..

So ini pendapat aku mengenai statement Ustaz Johan As’ari, Ok..kalau nak berdakwah sekurang-kurangya Johan:-

KENA BUAT MACAM NI..




don daniyal


ATAU MACAM NI




nasyid


JADI JOHAN TAK BOLEH BUAT MACAM NI!!




JOHAN


ATAU MACAM NI..PAHAM!!!




JOHAN


So statement kena bagi betul skit..kalau macam ni cara Johan berdakwah..aku takut nanti habis peminat Johan pakat baring atas riba awek dia..kepada wartawan,berhentilah bertanya pasal agama atau dakwah pada artis, agak bodoh jawapannya, teringat dulu jawapan artis pasal hududkalau nak tanya jugak, apa salahnya jika wartawan cari artis atau bekas artis yang memang telah berubah…Niat dah bagus..tapi matlamat tak menghalalkan cara…..

Sumber: SEDAKA SEJAHTERA

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.