25.2.12

Gempar! Ular mengandung digilis.... anaknya berteraburan di jalan

Kasihan! Ular Sawa Hamil Dilanggar Anak Berterabur di Jalan | Sebelum ni kita pernah melihat ular sawa dijadikan sosej makanan (LINK). Di atas ini adalah rakaman video yang menggambarkan seekor ular sawa raksasa yang sedang hamil dilanggar sebuah kenderaan dijalan raya hingga mati, tragisnya telur yang berisi janin ular dalam kandungan ular sawa itu berterabur keluar hingga bersepah di jalan raya. Di bawah merupakan gambar ular sawa hamil yang telah digilis di atas jalan raya.

Masih banyak orang bingung sebenarnya ular sawa itu bertelur apa beranak seperti halnya mamalia lain, tapi bukankah ular tidak menyusui? Bererti bertelur yang lebih tepat adalah Ovovivivar.

Kebanyakan jenis ular berkembang biak dengan bertelur. Jumlah telurnya boleh beberapa butir saja, hingga puluhan dan ratusan butir. Ular meletakkan telurnya di lubang-lubang tanah, gua, lubang kayu lapuk, atau di bawah timbunan daun-daun kering. Beberapa jenis ular diketahui menunggui telurnya hingga menetas; bahkan ular sawa ‘mengerami’ telur-telurnya. (Nota tambahan: (Bagaimana barangan kulit ular sawa dibuat? (Ngeri) dan budak ajaib yang akrab dengan ular sawa gergasi (Berani!))

Sumber: Oh AlKisah | Layari Berita Informasi Melayukini.net
copy dr indah.com




Seekor ular sawa yang sedang hamil telah dilanggar dan digilis di atas jalan raya sehingga anak-anak dalam kandungannya bertaburan dan bersepah di jalan raya.
Related Posts with Thumbnails

5 comments:

bebeldotsorang said...

erk rasa mcm nk termuntah plak huhu

Niza Romli said...

seram pun ada!!

Abu Bagi said...

telur ke? mengandung ni.. mana satu..

reptilia bertelur kan..
www.ashgive.com

Anonymous said...

mungkin ular tu makan anak ular yang lain...kebetulan bila dia baru je siap makan....dah kena langgar....sebabnya ular mmg bertelur kan.... :)

Anonymous said...

.ular sawa dan anaconda tidak bertelur , tetapi beranak .. harap maklum .. =)

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...