Di tuduh menyihir, ibu dua anak dibakar hingga mati

By
Advertisement


Dhegani Mahato Burnt to Death (Warning sensitive image)
Pihak polis  Nepal pada Sabtu (18/02) mengatakan bahawa seorang ibu berusia 40 tahun dibakar hidup-hidup di Nepal tengah setelah ia dituduh sebagai penyihir.

Dhegani Mahato, seorang ibu dari dua anak diserang dan dibakar oleh anggota keluarganya serta warga yang lain setelah seorang dukun menuduhnya menggunakan mantra untuk membuat salah satu kerabatnya sakit.

Menurut Hira Mani Baral, seorang petugas polis, serangan itu terjadi pada Jumaat (17/02) di Bagauda, distrik Chitwan, sekitar 80 kilometer barat daya dari ibukota Nepal, Kathmandu.
CNN melaporkan bahawa Polis telah menangkap 10 orang, termasuk dua dukun, lima wanita dan seorang anak berusia 8 tahun, sehubungan dengan pembakaran.

“Mereka yang ditangkap telah mengakui kejahatan mereka dan akan dikenakan dengan tuduhan melakukan pembunuhan,” kata Baral.
Baral menjelaskan bahawa Mahato baru saja selesai membersihkan kandang sapi di pagi hari ketika dia diserang. Dimana ia dipukuli dengan tongkat dan batu sebelum disiram dengan minyak tanah dan dibakar, dan kejadian mengerikan ini disaksikan oleh puterinya yang berusia 9 tahun  .


Son and Daughter of Dhegani Mahato
anak-anak Dhegani Mahato

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.