Perompak Bank Tembak Kaki Sendiri

By
Advertisement

‘Senjata makan Tuan’ adalah kata-kata yang pantas menggambarkan kebodohan perampok ini yang secara tidak sengaja menembak kakinya sendiri saat sedang merompak sebuah Bank di Brazil.
Dalam sebuah rekaman video dari Reuters, perompak yang terlihat canggung itu menembak kakinya sendiri saat sementara menjaga pintu saat rakan-rakannya menjarah bank.
Menurut laporan 9 News, tiga lelaki bersenjata menyerbu sebuah bank di utara Parana, Brazil pada Isnin (23/01).
Awalnya segalanya berjalan lancar, dimana sang kasir menyerahkan 30.000 real Brazil (sekitar Rp 144 juta) kepada para perompak, dan seorang anggota perompakk berjaga didepan pintu bank.
Tiba-tiba, senjata sang perampok menyalak dan mengenai kakinya sehingga ia berjalan terpincang-pincang meninggalkan tempat kejadian. Namun akhirnya ia bisa ditangkap oleh pihak kepolisian di sebuah rumah sakit setempat, sehari setelah perampokan.
Menurut pihak berwajib, diduga ada enam orang yang terlibat dalam aksi perampokan ini, namun hanya tiga yang terekam kamera.


0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.