Google+ Followers

Search This Blog

Loading...

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

Saturday, 29 October 2011

aku emo nih.....

waktu aku menulis n3 aku baru sahaja selesai solat subuh. sila abaikan tentang kesalahan ejaan atau tatabahasa atau apa sahaja bila melayari blog aku ini kerana aku memanglah malas nak mencurahkan rasa hati sambil memikirkan huruf besar patut dibubuh pada awal ayat atau selepas titik.
pada masa ni hubby aku tak de....dia macam biasalah sibuk dengan bola atau pun futsal. sekarang dia ada di penang. gerak pagi khamis pulang nanti hari ahad. ahaaa....panjang pun umur dia.....baru je dia call ni nak tanya dah bangun ke belum.
pukul 5 td aku dah bangun sebenarnya...solat isyak...upsss...teruk betul aku nih kan.....bila la aku ni nak berubah....aku sebenarnya nak buat solat tahajud....salah satu cara untuk aku bangun ialah dengan melewatkan solat isyak....tapi terlajak lewat...allah ampunilah aku. 
aku sebenarnya nak tulis cerita dalam keluarga
keluarga sebelah aku
mak ada 9 adik beradik
6 dah meninggal termasuk emak
sesiapa yang baca n3 ni sudi2kanlah ye sedekahkan alfatihah untuk para arwah
amin.....
dalam adik beradik emak seramai 9 orang ni perkahwinan mereka semuanya kekal hingga ke akhir nyawa
tak ada pun pakcik atau makcik aku yang bercerai atau pun berpoligami
baguskan
sekarang bab anak2 mereka pulak yakni sepupu sepapat aku yang ramai dan dah tua2 belaka.....paling muda pun 30an la.....
ada seorang anak makcik  ni suami dia hilang...tinggalkan dia tanpa khabar berita
tak tau lah hidup atau mati
itu je lah satu2 
dan sepupu aku yang ni pun dah berumur lebih kurang mak aku je la usianya....sbb dia anak kakak mak yang tua sekali. mak pula anak yang kelapan....
lamaaaaaa selepas itu ada lagi seorang
anak busu
ni yang aku nak fokuskan nii
sepupu aku ni muda beberapa tahun dari aku
dia berkahwin dengan wanita dari kelantan
bagi aku ok je bini dia tu baik2 je....mak pun kata baik gak
tapi jodoh mereka tak panjang
ada anak sorang...pastu dengar2 dah bercerai
mak usu aku ni...yakni adik ipar mak yg memang boleh tahan la laser mulut dia 
macam menyokong pulak tindakan anak dia menceraikan isteri
anak2 perempuan dia ada 2 orang pun sama la jugak
ntah lah tak tau apa sebabnya
bukan main lagilah mereka mengata
mak bagi nasihat kasihan anak dia  iaitu cucu dia kecik lagi dah tak ada ayah
lagipun mak memang pantang sungguh la bab kawin cerai2 nih
berbuih mulut mak bagi nasihat
kat depan mak cakap baik2
tapi kat belakang orang tu mak punya la menyumpah seranah
mak kata tengoklah nanti ada je balasan allah
tapi ye lah bila orang dah tak suka mcm 2lah kan alasan
busu aku tu pulak memang jenis pendiam...tak banyak cakap tak macam bini dia 
jadi cakap lah macam mana pun depan dia....tak jalan
ok....
akhirnya sepupu aku yang perasan hensem ni kawin dengan perempuan lain
dengan kekasih baru dia la kan....
puas hatiiiiii....????
tapi Allah itu maha besar
maha adil
maha mengasihani
maha berkuasa
maha segala maha
tak lama kemudian
anak perempuan dia yang bongsu yakni adik kepada yang bercerai ni telah dimadukan secara diam2 oleh menantu kesayangan makcik aku nih
hahhhh amik kauuuu...nak cakap apa
nape tak mintak cerai ngan laki kau
tau pulak kan kau takut tak makan 
anak2 kau nanti kebulur kalau kena cerai
jadi duk je la diam2 bermadu
mak cakap....rasakannnnn...pot pet pot pet.....
see...adillah tu kan
setakat ini ini sahajalah kepincangan dalam keluarga belah mak
yang boleh dijadikan iktibar
pengajarannya
jangan aniaya orang....balasan allah tu cepat sangat sampai
tak kena kat diri sendiri allah turunkan kat ahli keluarga yang lain
sebab itulah agama suruh kita pilih jodoh kita dari kalangan yang baik2
yang beriman yang beragama
lelaki jangan perasan hebat sangat la kalau ada ramai perempuan tergila-gila 
kau boleh je ceraikan isteri kau tu kalau memang isteri kau tu nusyuz ke jahat sangat ke apa ke...
tapi kalau kau buat hal dengan bini yang selama ini masakkan kau, basuhkan baju kau, layan je nafsu kau, mendoakan kau setiap kali solat....kau ingat Allah tu nak diam je ke....kalau pun kau tak sedar kau dapat pembalasan itu maknanya hati kau memang dah hitam.....jadi cakaplah macm mana pun...turunlah sebanyak mana bala di kalangan keluarga kau pun kau tetaplah dengan perangai kau tu kan....
buat...buat....selagi nyawa dikandung badan...puaskan lah nafsu serakah kau tuhhhh

ehhhh...apsal aku ni emosi nih


moralnya...jangan terpedaya dengan tipu daya syaitan
jangan aniaya orang
jangan curang dengan isteri yang setia
jangan abaikan anak walaupun dah bercerai
jangan buta hati
jangan ingat lama lagi nak mati
jangan kawin dengan  orang yang jahil agama
jangan fikir singkat
jangan sampai allah turunkan bala yang berpenjangan
jangan sampai mati tak sempat taubat




Friday, 28 October 2011

jom la minum ....

Dah baca ke post sebelum ni pasal ACAI tu....kalau belum sila baca sini acai bagus-sangat-ke
Okey....sebenarnya aku nak kongsi cerita pasal satu produk ni
dah lama juga la kat pasaran
ada kawan yang beritahu produk ni bagus sebab dah dapat menyelesaikan masalah penyakit yang dihidapinya.
cuma aku belum berkesempatan lagi nak cuba
tapi baru-baru ni semasa balik kg aku nampak produk ni ada kat rumah 
ehhh...abah aku minum ni rupanya
abah kata bagus sebab rasa sengal kat tengkuk dia dah hilang
kalau tak dia kata belakang tengkuk rasa berat je....nak pusing leher pun sakit
abah memang ada darah tinggi pun
dan lagi abah kata sakit kepala dia pun dah hilang
kalau tak tekan kat kulit kepala pun rasa sakit
lagi abah kata sejak minum tak pernah lagi kena gout
alhamdulillah.....
nak tau apa produk tu.....
JUS MONAVIE

aku pun bersemangat juga nak minum
adik yang jual tu kata
pelakon Normala Omar dah dapat melihat semula tau kak lepas minum ni.....
tahukah siapa dia...
orang lama2 kenallah
pelakon ni buta kerana diabetes
kalau goggle pun ada cerita dia
jadi jom lah kita try minum minuman kesihatan ni


ACAI....bagus sangat ke....jom baca





1. Acai Boleh Membantu Tidur Yang Lebih Baik 
Ini disebabkan ianya mengandung zat nutrisi seperti vitamin B dan lain-lain, acai mampu menurunkan tingkat stres dan membantu komunikasi antara sel-sel diotak. Acai mampu melakukan hal ini dengan membantu pembuatan neurotransmitter. Beberapa neurotransmiter adalah serotonin dan dopamin. 

2. Acai Dapat Tingkatkan Level Tenaga anda 
MonaVie digunakan oleh atlet terkenal seperti Venus Williams, kerana acai mempunyai banyak nutrisi, dan terutama banyak lipid yang bertanggungjawab untuk meningkatkan tahap tenaga anda. Inilah sebabnya MonaVie boleh digunakan setiap hari untuk meningkatkan tahap tenaga anda.

3. Acai Dapat Mengurangi Kolesterol 
Acai mempunyai banyak EFA (Essential Fatty Acids). Asid ini mengekalkan kolesterol baik (HDL kolesterol) dan pada masa yang sama, itu akan menurunkan kadar kolesterol jahat (LDL kolesterol). Kedua-dua tindakan yang dilakukan oleh EFA, akan mengakibatkan jauh lebih baik sirkulasi darah dalam tubuh anda. 

4. Acai Bisa Membantu Anda Menurunkan Berat Badan 
Jika anda sedang berusaha menurunkan berat badan, maka MonaVie amatlah sesuai sekali! MonaVie membantu menurunkan berat badan kerana acai akan melelngahkan rasa lapar dan membantu mengawal nafsu makan. Ini karena acai memiliki indeks Glisemik rendah. 

5. Acai Dapat Bantuan Turunkan Tingkat Stres anda 
Acai adalah pembantu yang hebat dalam pertempuran melawan stres! Terutamanya kerana acai mampu membetulkan tahap stres dalam badan dan kemudian memperbaikinya. 

6. Acai Dapat Meningkatkan Kesihatan Seksual Anda
Acai dikenali kerana mempunyai antioksidan dan anti-inflamasi yang boleh melawan kemandulan yang disebabkan oleh pencemaran udara, stres dan faktor yang berkaitan dengan radikal bebas. 

7. Acai Boleh Melegakan Haid Bulanan Wanita 
Berita baik bagi wanita! Terutamanya yang mengalami kesakitan haid teruk pada setiap bulan! Acai sangat kaya dengan kalsium dan ia mampu meredakan kesakitan dari kembung dan kram. 

8. Acai Dapat Membantu melawan Kerdut dimuka 
Acai Juice yang mempunyai kuantiti anthocyanin dan phytisterols yang tinggi dimana boleh melindungi kolagen (dan jaringan tisu lainnya) dan cara ini anda akan melambatkan kerdut yang lebih awal. 

9. Minum acai Dapat Membuat Gigi Kukuh 
Kalsium diacai bukan hanya baik untuk meredakan kram dan kembung, tetapi juga membantu anda memiliki gigi yang lebih kuat, senyuman yang lebih putih dan juga mencegah gingivitis atau penyakit2 gusi. 

10. Acai dan Mata anda 
Jus acai membantu meningkatkan visi anda, mengurangkan komplikasi degenerasi makula pada penderita diabetes. Ini kerana vitamin C dan beta karotena yang ada diacai. 

11. Acai Dapat Bantuan Warna Kulit anda 
Disebabkan acai mengandungi pitosterol, dengan meminum MonaVie anda akan dibantu mengurangkan kehausan bawah kulit anda di luar lapisan pelindung dan memperbaiki warna kulit anda. 

12. Acai Boleh Melewatkan Ketuaan
MonaVie boleh membantu memperlambat penuaan sebab acai mempunyai anti-oksidan yang kuat dan regenerative nitrisi sel ynag membantu untuk beroperasi secara optimum. Ini mungkin salah satu sebab yang paling penting untuk minum jus acai. 

13. Acai Dapat Melindungi Saluran Darah 
Dengan meminum MonaVie anda akan melindungi arteri, kapilari, vena dan pembuluh darah. Hal ini mungkin karena anthocyanin yang ada diacai. 

14. Acai Dapat Meningkatkan Daya Tahan dari Penyakit 
Disebabkan acai mempunyai banyak nutrisi, MonaVie membantu sistem kekebalan tubuh dan meningkatkan daya tahan tubuh anda untuk segala macam penyakit. 

15. Acai Bolehkah Meningkatkan Tahap Lipid dan Glukosa 
Acai memiliki indeks Glisemik rendah yang meningkatkan tahap kedua duanya. 

16. Acai Boleh Mengdetoksifikasi Dan Mencuci Tubuh Kita 
Acai telah digunakan untuk waktu yang lama sekarang untuk mendetoksifikasi tubuh manusia. 

17. Acai Mampu Membantuan Masalah Ulser 
Disebabkan ia mengandungi antibakteria, acai mampu menghancurkan fungy, bahkan bakteria dan parasit yang mana menyebabkan masalah gastrik. 

18. Acai Mungkin Mampu Mengurangi Risiko Penyakit Alzheimer 
Menurut sebuah pada tahun 2004, yang ditemui dalam Archives of Neurology, orang yang minum acai dapat mengurangkan risiko mengidap penyakit Alzheimer kerana acai mempunyai jumlah lebih besar vitamin E dan C. 

19. Acai Adakah Penolong Besar Terhadap Osteoporosis 
Di sebabkan Acai mempunyai jumlah kalsium meningkat, osteoporosis yang buruk akan cuba menjauhi. 

20. Acai Bolehkah Melawan BPH (pembesaran prostat) 
Acai adalah musuh ketat BPH (Benign Prostate Hyperplasia). BPH adalah pembesaran prostat. 
21. Acai mampu membantu menghalang Retinopathy 
Bagi orang-orang yang menghidap diabetes Acai adalah berita gembira, kerana ianya membantu kapilari yang lemah yang boleh mengakibatkan retinopathy dan boleh menyebabkan kebutaan. 

22. Acai Bolehkah Mencegah Beberapa Penyebab Dari Penyakit Jantung 
The acai juice mempunyai agen perlindungan jantung yang kuat iaitu antioksidan bernama polifenol. Produksi Nitric oksida dalam sel endotel ditingkatkan oleh anthocyanin. Oksida nitrik bertanggungjawab untuk relaksasi dan pembesaran dinding saluran darah dan ini bermakna tekanan rendah pada jantung. Lagi menarik, aliran darah anda akan meningkat dan akan menurun risiko penyumbatan saluran darah. 

23. Sterols Dari acai Dapat Membantu Menurunkan Tekanan Darah anda 
Para sterol bertanggungjawab untuk banyak hal-hal yang baik bagi tubuh anda. Sterol merupakan komponen membran sel tanaman. Ianya digunakan dalam hal-hal yang berkaitan pengubatan dengan tekanan darah. 

24. Acai Dapat Membantu melegakan simtom Asma 
Acai mampu meningkatkan gejala asma kerana mempunyai banyak vitamin C yang merupakan antioksidan yang sangat kuat. Vitamin C memiliki bahan anti-inflamasi yang membantu menghilangkan gejala asma. 

25. Acai Dapat Bantuan Juga Lapangkan Gejala Dari Crohn's Disease 
Acai mengandungi bahan anti-flamatori, ia mampu menghentikan malabsorpsi zat nutrisi yang penting bagi tubuh. Dengan cara ini, acai mencegah kerosakan pada dinding usus kecil anda. 

26. Acai Mamput Membantu Menghilangkan Rasa Sakit Arthritis 
Sekali lagi, kemampuan anti-inflamasi acai boleh membantu menghilangkan rasa sakit disebabkan oleh arthritis. 

27. Acai Dapat Membantu Mencegah Kerosakan Free-Radical di Sistem Kekebalan (immune)
Pengoksidaan (radikal bebas) merupakan salah satu punca utama kelemahan kekebalan (disfungsi). Acai melawan ini dengan ketangguhan sistem kekebalan tubuh. 

28. Acai Juga Bertindak Seperti Astringen 
Astringen adalah bahan yang tirus, kontrak, mengencangkan tisu seperti kulit kita. Astringen dimanfaatkan untuk menghentikan pendarahan dari luka kecil dan untuk diberikan kepada kulit yang segar, kesemutan. 

29. Acai Dapat Memerangi Kanser 
Acai mencegah dan menurunkan risiko kanser. Acai melawan kanser payudara, kulit, perut, kanser paru-paru dengan meneutralkan radikal bebas sebelum mereka boleh merosakkan sel-sel. 

30. Acai Bolehkah Mengatasi Acid Reflux! 
Antioksidan diacai mampu membantu melindungi dan memperbaiki kerongkong lebih rendah ketika ianya dirosak oleh asid Reflux disease (GERD). Acai juga mengurangkan keasidan isi perut ketika berlaku refluks. Ini kerana, acai mempunyai kesan supresi asid. 

31. Acai Dapat Menguatkan Tubuh anda 
Acai lebih banyak protein dari telur ayam dan mampu membantu tubuh anda lebih kuat. 

32. Acai Bolehkah Meningkatkan Kontraksi Otot Dan Regenerasi 
Acai mempunyai campuran mineral dan asid amino yang membolehkan membantu tindakan kontraksi otot dan regenerasi selepas aktiviti yang meletihkan. 

33. Acai Bolehkah Meningkatkan Fungsi Sel-sel ‘Immune’ (kekebalan) 
Menurut kajian yang diterbitkan dalam International Journal of Sports Medicine, acai meningkatkan fungsi sel-sel kekebalan oleh limfosit memodulasi kekebalan tubuh dan mencegah penekanan. Ini semua disebabkan oleh beta-Sitosterol yang ada dari acai. 

34. Acai BolehBerindak sebagai Anti-mutagenik 
Acai membantu dalam pencegahan kerosakan struktur DNA kita dan mengurangkan risiko yang mungkin ditimbulkan oleh mutagen. 

35. Acai Dapat Melawan Virus 
Acai mengurangkan kekerapan penyakit berjangkit seperti virus, fungi atau jangkitan bakteria. 

36. Acai Dapat Meningkatkan Penghadaman 
Acai serat makanan membantu usus besar kita dan saluran penghadaman. 

37. Acai Dapat Memberikan anda Mental yang lebih Jelas 
Acai membantu kewaspadaan kita dan fungsi mental dengan lemak omega 3. 

38. Acai Menggalakkan Kesihatan Keseluruhan. 
Dengan antioksidan kuat, acai membantu membangun dan menambahkan kembali tubuh kita. 

39. Acai Dapat Bantuan Synergy Tubuh Kita 
Acai membantu dengan perlindungan seluruh tubuh.

Tuesday, 25 October 2011

Adolf Hitler maroh FAM jual tiket bola RM50..


kuikuikui......bukan setakat peminat bola kat malaysia je yang marah tauuuu....hitler pun ngamuk

MAYAT GADDAFI BERBAU BUSUK SELEPAS 4 HARI DI BILIK SEJUK

MISRATA, Libya - Mayat bekas pemimpin Libya, Muammar Gaddafi mula mereput dan berbau busuk selepas empat hari ditempatkan di dalam sebuah bilik sejuk simpanan daging di sini sejak Khamis lalu.

Pejuang-pejuang yang mengawal jenazah Gaddafi dan anak lelakinya, Motassim bertindak meletakkan lapisan plastik di bawah jenazah mereka ekoran cecair mayat mula mengalir di dalam bilik sejuk beku sebuah pasar tempat kedua-dua jenazah itu disimpan.

Warna kedua-dua mayat itu menjadi semakin hitam selepas tidak dikebumikan selama empat hari.

Para pejuang Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC) mula memberikan topeng bedah kepada para pelawat untuk melindungi daripada terhidu bau busuk yang tersebar ke dalam bilik sejuk beku tersebut.

"Tuhan mencipta firaun sebagai teladan kepada manusia lain," kata seorang penduduk, Salem Shaka yang melawat kedua-dua jenazah itu semalam.

"Jika beliau seorang yang baik, kami pasti akan mengebumikannya.

Namun, beliau sendiri yang memilih jalan ini (jalan kehancuran)," tambahnya.

Gaddafi dan anak lelakinya, Motassim mati dibunuh di bandar kelahiran Gaddafi, Sirte selepas mereka ditangkap pada Khamis lalu.

Seorang lagi lelaki menyatakan dia memandu sejauh 400 kilometer untuk melihat mayat Gaddafi.

"Saya datang ke sini untuk memastikan dengan mata saya sendiri. Semua penduduk Libya mesti melihatnya," katanya.

Pengebumian Gaddafi masih menjadi perbalahan dalam kalangan anggota-anggota NTC yang memerintah Libya buat sementara waktu.

Para pemimpin NTC mahu mayat Gaddafi dikebumikan di sebuah lokasi rahsia supaya makamnya tidak dipuja.

Namun, suku kaum Gaddafi mahu mayatnya dikebumikan di bandar kelahirannya di Sirte. - Reuters


Monday, 24 October 2011

Marco Simoncelli meninggal dunia selepas kepalanya dilanggar - video



TERKINI: Sepang - Penunggang Honda, Marco Simoncelli(gambar kecil)dilaporkan meninggal dunia selepas terjatuh dan kepalanya dilanggar dua pelumba lain pada perlumbaan kategori MotoGP di  Litar Sepang, sebentar tadi. 

Ia adalah kecelakaan besar menimpa MotoGP Malaysia di litar Sepang petang ini. Pada lap kedua penunggang pasukan San Carlo Honda Gresini, Marco Simoncelli terjatuh dan kepalanya dilanggar oleh dua pelumba lain Colin Edwards serta Valentino Rossi. Penunggang Honda itu dilaporkan meninggal dunia.

Super Sic, julukan Marco Simoncelli, gagal mengawal motorsikalnya di selekoh 11 sehingga dia terjatuh di litar. Malangnya, Edward dan Rossi yang datang terlanggar beliau hingga akhirnya kedua-dua penunggang tersebut ikut terjatuh.

Edwards dan Rossi masih mampu bangkit. Sementara Simoncelli yang masih terkapar tak sadarkan diri dengan helmet tercabut langsung dinaikkan ke ambulans. Beliau diberitakan meninggal dunia akibat kecederaan parah di kepala akibat dilanggar dua pelumba itu, Edward dan Rossi.

Bendera merah tanda acara dihentikan juga terus berkibar. Sebelum ini ada berita bahawa acara tersebut akan kembali diteruskan, namun setelah menunggu beberapa ketika pihak penganjur Sepang International Circuit (SIC) dan Dorna Sports akhirnya mengumumkan acara petang ini secara rasmi dibatalkan.

Sementara Edward, diberitakan menderita cedera serius di bahunya.
Italian rider Marco Simoncelli has died after a horrific crash at the Malaysian MotoGP in Sepang.

The race was stopped on lap two when Simoncelli's bike veered across the track at turn 11 into the path of Colin Edwards and Valentino Rossi.

The 24-year-old had his helmet knocked off and was hit by both other riders.

American rider Edwards also fell but escaped serious injury - while fellow Italian Rossi was able to return to the pits.

Simoncelli lay motionless on the track after the impact, while the race was immediately red-flagged.

At first officials were looking to restart the race before the extent of Simoncelli's injuries became clear.

The race was cancelled amid confusion in the grandstand, with fans throwing bottles to show their initial displeasure.


The death is the first fatality in MotoGP since Japan's Daijiro Katoh died from injuries sustained at the 2003 Japanese GP.

It comes a week after British IndyCar driver Dan Wheldon was killed in Las Vegas following a crash.

BBC MotoGP presenter Matt Roberts said: "Marco lost his helmet in the crash. The officials said that, when the track medics got to him, he was in cardiac arrest. They tried to resuscitate him in the ambulance and the medical centre."

Honda rider Simoncelli entered MotoGP for the 2010 season and won his first pole position at the Catalunya race in June this year.

Simoncelli's first podium finish came in the Czech Republic in August when he finished third but he bettered that with a second-place finish at the Australian GP.

World champion Casey Stoner said: "As soon as I saw the footage it just makes you sick inside. Whenever the helmet comes off that's not a good sign."

British MotoGP rider Cal Crutchlow Tweeted: "RIP Marco Simoncelli! A great rider and all round nice guy. My thoughts are with all his family & friends. I will never forget today."

Australian Formula One driver Mark Webber Tweeted: "RIP Marco. A special talent that will be missed. Thinking of your loved ones and all the MotoGP paddock. -BBC

Saturday, 22 October 2011

Mayat Ghaddafi dipamerkan dalam peti sejuk pasaraya



MISRATA, Libya: Muammar Qaddafi’s blood-streaked body was on display in a commercial freezer at a shopping center Friday as Libyan authorities argued about what to do with his remains and questions deepened over official accounts of the longtime dictator’s death. New video emerged of his violent, chaotic last moments, showing fighters beating him as they drag him away.
Nearly every aspect of Thursday’s killing of Qaddafi was mired in confusion, a sign of the difficulties ahead for Libya. Its new rulers are disorganized, its people embittered and divided. But the ruling National Transitional Council said it would declare the country’s liberation on Saturday, the starting point for a timetable that calls for a new interim government within a month and elections within eight months.
The top UN rights chief raised concerns that Qaddafi may have been shot to death after being captured alive. The fate of his body seemed tied up in squabbles among Libya’s factions, as fighters from Misrata — a city brutally besieged by Qaddafi’s forces during the civil war — seemed to claim ownership of it, forcing the delay of a planned burial Friday.
Also muddled was the fate of Seif Al-Islam Qaddafi, the only Qaddafi son who stayed in Libya and reportedly survived after his father’s Aug. 21 ouster. It appeared Friday that he was still at large: some government ministers had said he was wounded and in custody in a hospital in the city of Zlitan, but a military official at the hospital, Hakim Al-Kisher, denied he was there.
In Misrata, residents crowded into long lines to get a chance to view the body of Qaddafi, which was laid out on a mattress on the floor of an emptied-out vegetable and onions freezer at a local shopping center. The body had apparently been stowed in the freezer in an attempt to keep it out of the public eye, but once the location was known, that intention was swept away in the overwhelming desire of residents to see the man they so deeply despised.
Men, women and children filed in to take their picture with the body. The site’s guards had even organized separate visiting hours for families and single men.
“We want to see the dog,” some chanted.
Qaddafi’s 69-year-old body was stripped to the waist, his torso and arms streaked with dried blood. Bullet wounds in the chest, abdomen and left side of the head were visible.
The bloody siege of Misrata over the summer instilled a particularly virulent hatred of Qaddafi there — a hatred now mixed with pride because he was captured and killed by fighters from the city.
New video posted on Facebook showed revolutionary fighters dragging a confused-looking Qaddafi up the hill to their vehicles after his capture and less than an hour before he was killed. The young men scream “Moammar, you dog!” as their former leader wipes at blood covering the left side of his head, neck and left shoulder.
Qaddafi gestures to the young men to be patient, and says “What’s going on?” as he wipes fresh blood from his temple and glances at his palm. A young fighter later is shown carrying a boot and screaming, “This is Moammar’s shoe! This is Moammar’s shoe! Victory! Victory!“
In Tripoli, joy over Qaddafi’s end spilled into a second day as thousands converged on central Martyrs’ Square for Friday prayers and celebrations. Men danced and hoisted the country’s new red-green-and-black flag.
“It’s the start of a new era that everybody hopes will bring security and freedom,” said Tarek Othman, a computer specialist. “I hope democracy is the path we take so all of these Libyans who have sacrificed will really feel free.”
He stood with his wife — who wore a cap in the revolution’s colors over her all-encompassing black niqab — in the square, which was formerly known as Green Square and was used by Qaddafi to stage rallies against the uprising.
Khaled Almslaty, a clothing vendor, said he wished Qaddafi had not been killed after being captured.
“But I believe he got what he deserved because if we prosecuted him for the smallest of his crimes, he would be punished by death,” he said. “Now we hope the NTC will accelerate the formation of a new government and ... won’t waste time on irrelevant conflicts and competing for authority and positions.”
It’s a tall order after nearly 42 years of rule by one man, who often acted according to whims and tolerated no dissent. Libya’s new leaders have stressed the need for reconciliation, but many factions are eager to have their say after years of repression.
The Western-backed NTC, a collection of former rebels, returned exiles, technocrats and Islamists, has always been united behind its goal of ousting Qaddafi. Now the group must overcome divisions and competing self-interests to rebuild the oil-rich North African nation, which was stripped of institutions under Qaddafi.
The NTC said interim leader Mustafa Abdul-Jalil will formally declare liberation on Saturday in the eastern city of Benghazi, where the revolution began in mid-February. Prime Minister Mahmoud Jibril has promised to resign, saying he will not be part of any new government and will instead turn his attention to fighting corruption.
The transitional council has asked the United Nations “to play a significant role” in helping them write a constitution, hold elections and build democratic institutions, Ian Martin, the UN envoy to Libya, said.
“No one should underestimate in this moment of celebration in Libya how great are the challenges that lie ahead,” he said. He also warned of “a major challenge in the future of those of the fighters who don’t wish to return to previous civilian occupations.”
Qaddafi was killed when revolutionary fighters overwhelmed him and the last of his loyalists in his coastal hometown Sirte, the last bastion of his regime to be captured after weeks of heavy fighting.
Authorities have promised to bury Qaddafi in accordance with Islamic traditions calling for quick interment, but Information Minister Mahmoud Shammam said the burial was delayed because officials were debating “what the best place is to bury him.”
Qaddafi’s family, most of whom are in Algeria or other nearby African nations, issued a statement calling for an investigation into how Qaddafi and another of his sons, Muatassim, were killed. In the statement on the pro-Qaddafi, Syria-based TV station Al-Rai, they asked for international pressure on the NTC to hand over the bodies of the two men to their tribe.
Qaddafi was captured alive and there have been contradictory accounts of how and when he received his fatal wounds. Rupert Colville, a spokesman for the UN High Commissioner for Human Rights, said the images of his last moments were very disturbing.
“More details are needed to ascertain whether he was killed in some form of fighting or was executed after his capture,” Colville said.
According to most accounts from fighters on the ground and their commanders, Qaddafi and his loyalists were in a convoy trying to flee when NATO airstrikes hit two of the vehicles. Then revolutionary forces moved in and clashed with the loyalists for several hours.
Qaddafi and his bodyguards fled their cars and took refuge in a nearby drainage tunnel. Fighters pursued and clashed with them before Qaddafi emerged from the tunnel and was grabbed by fighters.
Most accounts agree that Qaddafi died from wounds 30 to 40 minutes later as an ambulance took him to Misrata. But accounts differ over how he suffered those wounds.
Most commanders and fighters at the scene with whom The Associated Press has spoken say that when he was captured, Qaddafi already was fatally wounded. In the videos of his capture, however, he has blood on his head, but none on his chest or abdomen. At one point, his shirt is pulled up to his chest, but no wound is visible.
Information Minister Mahmoud Shammam said Qaddafi was wounded after his capture. “It seems like the bullet was a stray and it could have come from the revolutionaries or the loyalists,” Shammam said.
Other fighters, commanders and witnesses have not spoken of any such crossfire or further clashes. Siraq Al-Hamali, a 21-year-old fighter, told AP that he rode in the vehicle carrying Qaddafi as it left Sirte. He did not mention coming under fire and said Qaddafi died en route of wounds he already had.
Even reports of the coroner’s conclusions were confused over which wound was fatal — some said it was the shot to the head, others said it was a shot to the liver.
Muatassim, who had been his father’s feared national security adviser, was captured alive separately in Sirte, and how he died also remains unknown.
In a video aired Friday on Al-Rai, the 34-year-old Muatassim, wearing a bloodied undershirt, sits on a mattress in a room with fighters around him. He takes a swig of water and smokes a cigarette as he argues with at least one man who accused him of robbing the country and abusing its sons.
The fighter then orders Muatassim to say “Allahu Akbar” or “God is great” before the video cuts to a segment with Muatassim lying subdued on the mattress with his forearm on his forehead. He also appears to check for an injury on his collar bone. The last scene is of Muatassim lying dead, apparently in a hospital, with a huge gash in his chest.


tak mo la gado2....ekekekeke

mood hilang
semalam terserempak dengan jiran nih.....
dia macam marah je
cara cakap dia tu macam orang tak puas hati
alkisahnya
tak jauh dr rumah dia ada jiran buat majlis baca yassin
sebab dia baru turun dari tingkat atas ke bawah
jiran sebelah jiran nih yang jemput aku
sebab dia pun duduk bawah juga
jiran yg nih aku tak tau la sapa yang jemput
yang dia tak puas hati tu sebab dia kata budak yang buat majlis tu tak jumpa dia
tak panggil pun dia
walhal ada je budak tu nampak dia
ehh...aku yang jauh kat atas pun sampai jemputan tak kan dia yang dekat tak sampai
cuma aku tak pergi....
sebab uzur
aku cuma kirim popia panas
jiran2 lain geram jeee.....tak puas makan
hihii.....ye la aku ni memang kedekut nak bagi banyak
rasa2 cukup la kan....
sambung balik...
pastu dia cakap lagi
malam suami budak ni telefon suami dia
jemput makan2
sebab malam tu dia buat party harijadi anak dia
pun tak pegi jugak.....
oklah tak nak pegi tak pe
tapi cakap tu control2 sikit volume
kang dengar dek budak tu kecik ati dia
mungkin ada salah faham
sebab dia dah wakilkan kat sorang jiran nih
jadi dia ingat dah sampai la jemputan
dan jiran yg diwakilkan ni pun ada gak semalam
yg ni tak tau la apa sebabnya....
mungkin dia ingat jiran ni dah tau kot sebab rumah dekat...pastu orang senegeri pulak
hailaaaaa.....susyahh....syusahhh
tak mo gado2....
aku....cabut naik atas
malas nak dengar
hahahah.....

Friday, 21 October 2011

Buah ajaib yang mampu melawan sel kanser




Durian Belanda atau Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat dari pada terapi kemo. Tapi kenapa kita tidak tahu?

Kerana salah satu perusahaan dunia telah menutup rahsia penemuan penyelidikan tentang khasiat buah ini sebaik mungkin, mereka ingin agar dana penyelidikan yang dikeluarkan sangat besar, selama bertahun-tahun, ditambah pula keuntungan yang melimpah dengan cara menjadikan pohon Graviola Sintetis sebagai bahan utama ubat rawatan kanser.

Pohonnya rendah, di Brazil dinamai 'Graviola', di Sepanyol 'Guanabana' bahasa Inggeris dipanggil 'Soursop'. Di Indonesia , dikenali sebagai buah Sirsak manakala di Malaysia dipanggil sebagai Durian Belanda. Buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, isi buah berwarna putih, rasanya masam-masam manis , dimakan dengan cara membuka kulitnya atau dibuat jus.

Khasiat dari buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.

Salah satu contoh betapa pentingnya kewujudan Institut Sains Kesihatan bagi orang-orang Amerika adalah kerana institut ini telah membuka tabir rahsia buah ajaib ini. Fakta yang membingungkankan adalah: Jauh dipedalaman hutan Amazon, tumbuh 'pohon ajaib', yang akan merubah cara berfikir anda, doktor anda, dan dunia mengenai proses penyembuhan kanser dan harapan untuk bertahan hidup.

Hasil penyelidikan membuktikan “pohon ajaib” dan buahnya ini :

i) Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi, TANPA rasa mual, berat badan turun, rambut gugur, seperti yang terjadi pada terapi kemo.

ii) Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang mematikan.
iii) Pesakit merasakan lebih kuat, lebih sihat selama proses perawatan / penyembuhan.

iv) Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik.

Sumber berita sangat mengejutkan ini berasal dari salah satu pengeluar farmasi terbesar di Amerika . Buah Graviola telah diuji lebih dari 20 makmal, sejak tahun 1970-an hingga beberapa tahun berikutnya. Hasil ujikaji dari ekstrak (sari) buah ini adalah :

1. Secara berkesan memilih sasaran dan membunuh sel jahat dari 12 jenis kanser yang berbeza, diantaranya kanser : Usus Besar , Payu Dara , Prostat, Paru-Paru dan Pankreas.

2. Daya kerjanya 10,000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan pertumbuhan sel kanser dibandingkan dengan Adriamycin dan Terapi Kemo yang biasa digunakan!

3. Tidak seperti terapi kemo, ekstrak buah ini secara selektif hanya memburu dan membunuh sel-sel jahat dan TIDAK membahayakan atau membunuh sel-sel yang sihat.

Penyelidikan telah dilakukan secara ekstensif pada pohon “ajaib” ini,selama bertahun-tahun tapi kenapa kita tidak tahu langsung mengenai hal ini ? Jawabnya adalah : Begitu mudah kesihatan kita, kehidupan kita, dikendalikan oleh yang memiliki wang dan kekuasaan!

Salah satu perusahaan ubat terbesar di Amerika dengan aset jutaan dollar melakukan penyelidikan luar biasa pada pohon Graviola yang tumbuh dihutan Amazon ini. Ternyata beberapa bahagian dari pohon ini : kulit kayu, akar, daun, isi buah dan bijinya, selama berabad-abad lamanya telah menjadi penawar bagi suku Indian di Amerika Selatan untuk menyembuhkan : sakit jantung, asma, masalah berkaitan hati dan rematik. Dengan bukti-bukti ilmiah yang minimum, perusahaan yang mengumpulkan dana dan sumber usaha manusia yang sangat besar bagi tujuan melakukan penyelidikan dan berbagai ujian. Hasilnya sangat menakjubkan. Graviola secara ilmiah telah terbukti sebagai agen pembunuh sel kanser yang berkesan !

Tapi… kisah Graviola hampir berakhir disini. Kenapa?

Dibawah undang-undang persekutuan, sumber bahan semulajadi untuk ubat adalah DILARANG dipatentkan.

Perusahaan menghadapi masalah besar dan mereka berusaha sedaya upaya dengan pembiayaan sangat besar untuk membuat klon tiruan dari Graviola ini agar ianya dapat dipatentkan sehingga dana yang dikeluarkan untuk penyelidikan dan ujian dapat dituntut dan bahkan mengaup keuntungan besar. Tapi usaha ini tidak berhasil kerana Graviola tidak berjaya diklon. Perusahaan gigit jari setelah mengeluarkan dana jutaan dolar untuk usaha penyelidikan mereka.

Ketika mimpi untuk mendapatkan keuntungan besar beransur-ansur pudar, kegiatan penyelidikan juga turut berhenti. Lebih parah lagi, perusahaan menutup projek ini dan memutuskan untuk TIDAK menerbitkan hasil penyelidikan ini.

Beruntunglah, ada salah seorang ilmuwan dari kumpulan penyelidik tidak sanggup melihat kekejaman ini terjadi. Dengan mengorbankan kerjayanya, dia menghubungi sebuah perusahaan yang biasa mengumpulkan bahan-bahan bersumberkan semulajadi dari hutan Amazon untuk penghasilan penawar.

Ketika para pakar penyelidik dari Institut Sains Kesihatan mendengar berita keajaiban Graviola, mereka mulai lakukan usaha penyelidikan. Hasilnya sangat mengejutkan. Graviola terbukti sebagai pohon pembunuh sel kanser yang berkesan.
The National Cancer Institute mulakan penyelidikan ilmiah yang pertama pada tahun 1976. Hasilnya membuktikan bahawa daun dan batang kayu Graviola mampu menyerang dan menghancurkan sel-sel jahat kanser. Sayangnya hasil ini hanya untuk keperluan dalaman dan tidak dihebahkan.

Sejak 1976, Graviola telah terbukti sebagai pembunuh sel kanser yang luar biasa pada ujikaji yang dilakukan oleh 20 makmal bebas yang berbeza.

Satu kajian yang dihasilkan oleh the Journal of Natural Products menyatakan bahawa kajian yang dilakukan oleh Catholic University di Korea Selatan, mendakwa bahawa salah satu unsur kimia yang terkandung di dalam Graviola, mampu memilih, membezakan dan membunuh sel kanser usus besar dengan 10,000 kali lebih kuat berbanding dengan Adriamycin dan terapi kemo!

Sebuah kajian di Purdue University pula membuktikan bahwa daun Graviola mampu membunuh sel kanser secara berkesan, terutama sel kanser: Prostat, Pankreas, dan Paru-paru.

Setelah hampir 7 tahun tidak ada berita mengenai Graviola, akhirnya berita keajaiban ini pecah juga, melalui informasi dari Lembaga-lembaga seperti disebutkan terdahulu.

Kisah lengkap tentang Graviola, dimana memperolehnya, dan bagaimana cara memanfaatkannya, dapat dijumpai dalam Beyond Chemotherapy: New Cancer Killers, Safe as Mother’s milk, sebagai bonus istimewa percuma terbitan Health Sciences Institute. Sekarang anda tahu manfaat durian belanda yang luar biasa ini. Rasanya manis-manis masam begitu menyegarkan. Buah yang 100% semulajadi tanpa sebarang kesan sampingan.

Allah...tak sanggup nak tengok video Ghaddafi di bunuh



Presiden Muammar Muhammad Al-Qaddafi, nama yang sangat digeruni dan ditakuti Barat, termasuk Yahudi Zionis la'natullah. Keberanian Al-Qaddafi, terutama apabila berdepan dengan Barat sudah dikenali dunia. Kelantangan beliau sehingga mencampakkan Piagam Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu semasa berucap di hadapan pemimpin dunia di Perhimpunan Agong Bangsa-Bangsa Bersatu mencatat sejarah tersendiri, membuktikan kelantangan dan sikap tidak tolak ansur dan tiada kompromi beliau kepada Barat!

Alfatihah untuk beliau
semoga dosa-dosa beliau diampunkan Allah swt

tapi
Yusuf Qardhawi pnh memberi fatwa:"Aku mengeluarkan fatwa sekarang supaya Gaddafi dibunuh! Barangsiapa samada pegawai tentera, atau tentera biasa atau mana-mana individu yang mempunyai peluang untuk membunuhnya. Maka janganlah teragak-agak untuk membunuhnya! ianya adalah semata-mata untuk menyelamatkan rakyat Libya daripada kejahatan dan kezaliman lelaki yang gila ini! "…beliau seterusnya menambah " Haram kepada pegawai dan askar biasa untuk mentaati lelaki ini (Gaddafi) dalam perkara yang maksiat, kezaliman dan kerakusan terhadap rakyatnya sendiri!"







Dengan sebegini banyak kebajikan untuk rakyatnya.. Ghaddafi dibunuh juga oleh rakyatnya sendiri.. kenapa?



Pihak berkuasa Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC) mengesahkan bekas pemimpin Libya, Muammar Gaddafi ditangkap dan kemungkinan terbunuh di bandar kelahirannya, Sirte, dalam serangan yang dilancarkan Pejuang Revolusi negara itu.

Dengan sebegini banyak (senarai dibawah) kebajikan untuk rakyatnya.. tapi beliau dibunuh juga oleh rakyatnya sendiri.. kenapa?


Presiden Muammar Muhammad Al-Qaddafi, nama yang sangat digeruni dan ditakuti Barat, termasuk Yahudi Zionis la'natullah. Keberanian Al-Qaddafi, terutama apabila berdepan dengan Barat sudah dikenali dunia. Kelantangan beliau sehingga mencampakkan Piagam Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu semasa berucap di hadapan pemimpin dunia di Perhimpunan Agong Bangsa-Bangsa Bersatu mencatat sejarah tersendiri, membuktikan kelantangan dan sikap tidak tolak ansur dan tiada kompromi beliau kepada Barat!

Malang sekali apabila ada rakyat Libya yang terpengaruh dengan dakyah Barat, mempertuhankan demokrasi dan hak kebebasan manusia tanpa batas acuan barat, memilih untuk menggulingkan pemerintah yang baik kepada mereka!

Cuba anda lihat yang tidak kenanya dengan Kerajaan Libya dibawah pimpinan Mua'mar Al Qaddafi:

1. Setiap individu rakyat Libya menerima imbuhan daripada hasil minyak petrol Libya yang dimasukkan terus ke akaun Bank masing-masing.Ini juga amalan Kerajaan Emirat Arab Bersatu yang memperuntukkan didalam Perlembagaan bahawa 40% daripada hasil minyak UAE adalah untuk rakyatnya!

2. Cukai pendapatan paling maksimum pun hanya 12%.

3. Bank di Libya tidak mengenakan sebarang faedah atau riba'.

4. Qaddafi bersumpah bapa dan keluarganya tidak akan memiliki rumah selagi tiap rakyat Libya tidak mempunyai rumah. Bapa Qaddafi sudahpun meninggal dunia tanpa punya rumah, dan Qaddafi serta anak isterinya masih duduk didalam khemah.

5.Di Libya tidak ada rumah yang dipajak.

6. Mana-mana rakyat yang mahu bertani atau berladang akan diberikan tanah, haiwan ternakan dan benih percuma.

7. Tidak ada bil elektrik di Libya.

8. Pendidikan adalah percuma

9. Kemudahan perubatan adalah percuma.

10. Tiap pasangan pengantin baru mendapat peruntukkan one-off payment berjumlah 6,000.00 dinar daripada Kerajaan.

11. Harga gas terlalu murah pada nilai 12 sen/liter.

12. Pembelian kenderaan diberi pembiayaan kewangan tanpa faedah.

13. satu sistem pengairan dan saliran yang hebat dibina untuk mengujudkan kawasan pertanian yang membebaskan Libya daripada pergantungan kepada sumber makanan luar.

14. Rakyat dan negara Libya menikmati mutu kehidupan yang tinggi berbanding dengan negara Afrika yang lain.

15 Kebanyakan sekim kesihatan umum, pendidikan dan minyak dibawah subsidi kerajaan.

16. Libya mempunyai kadar kematian bayi yang paling rendah dan kadar hayat yang tinggi.

17. Kadar celik ilmu adalah 90% (sedangkan semasa rampasan kuasa oleh Qaddafi terhadap Raja Idris kadar celik-ilmu hanyalah 10%).

18. Kurang daripada 5% penduduk yang kelaparan/tanpa rumah; satu jumlah yang jauh daripada Amerika Syarikat;

19. Apabila berlaku kenaikan harga makanan, Qaddafi menghapuskan semua cukai atas makanan.

Sebenarnya Qaddafi berjaya membawa rakyat dan negara Libya kepada tahap yang hebat tanpa bergantung dan menjadi hamba kepada tamaddun dan cengkaman Barat dan Yahudi zionis la'natullah.

Sebenarnya apa yang dibawa oleh Qaddafi adalah ciri-ciri sebuah negara kebajikan yang berteraskan kepada Islam tanpa tunduk kepada musuh-musuh Islam. Qaddafi boleh membuatkan Barat kecut perut kepada kekuatan ekonomi negaranya!

Malahan Qaddafi mula menuntut Barat supaya membayar pembelian minyak dengan emas. Sudah tentu Amerika Syarikat, Barat dan Yahudi Zionis la'natullah tidak bersetuju kerana mereka tidak mempunyai simpanan emas yang mencukup untuk membayarnya. Malah matawang mereka kini hanyalah cetakan atas kertas sahaja.

Maka Amerika, Barat dan Yahudi la'natullah tidak ada pilihan melainkan menyingkir Qaddafi. Dan mereka berjaya memperkudakan segelintir rakyat Libya dan memperlengkapkan mereka dengan senjata dan dengan bantuan pesawat gempur Nato, memerangi Kerajaan mereka sendiri!



sumber

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

Daripada Mu'awiyah r.a.,katanya: Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan." (Hadis Riwayat Muttafaq 'alaih)
~Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan… (Al-Maaidah 5:8)
''Aku Mencintai Orang Yang Soleh, Walaupun Aku Bukan Daripada Kalangan Mereka, Aku Membenci Orang Yang Melakukan Maksiat, Sekalipun Aku Pernah Melakukannya.''

(Imam As Syafie)
”... maka bertawakal lah kepada ALLAH, sesungguhnya ALLAH mengasihi orang yang bertawakal kepadaNya. Jika ALLAH menolong kamu, maka tiada seseorang pun yang boleh menghalang kamu, dan jika ia mengecewakan kamu, maka siapakah yang dapat menolong kamu sesudah ALLAH (menetapkan demikian) ? dan ingatlah kepada ALLAH jualah hendaknya orang yang beriman itu berserah diri...” (Ali Imran : 159-160)
"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yg paling soleh dlm kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah org yg memberi peringatan" (Imam Hasan Al-Basri)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..

tanpa mereka siapalah saya....:))

dr 11 /03/2011