Google+ Followers

Search This Blog

Loading...

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

Tuesday, 26 July 2011

Kalau nak kawin....pilih betul2 supaya tak menyesal!

Tips Memilih Pasangan Hidup

Manusia  tidak dapat memilih siapa yang patut jadi ibu dan bapanya. Tetapi manusia masih ada ruang dan peluang untuk memilih siapa bakal pasangan hidupnya.
Jika tidak boleh memilih, masakan ada pedoman agama dalam hal-hal yang harus dititik beratkan ketika pemilihan jodoh?
Nabi SAW sendiri ada memberitahu kriteria  atau petua dalam pemilihan pasangan hidup? Antara lain Nabi SAW bersabda: “Wanita itu dikahwini kerana dengan sebab hartanya, kecantikannya, keturunannya dan keagamaannya. Hendaklah kamu pilih yang kuat agamanya, tentu akan menenangkan kedua tanganmu.” – Riwayat Bukhari Muslim dan lain-lain.


Memang benar bahawa jodoh dan pertemuan itu takdir ketentuan Allah. Namun ketentuan ini tidak menafikan usaha dan iktiar. Masakan dapat sagu jika tidak dipecahkan ruyungnya. Pemilihan bakal suami bagi seorang wanita adalah lebih kritikal sebenarnya.


Jika tersilap pilih kerana terikutkan runtunan emosi semata-mata hingga melupakan pedoman syarak maka boleh membawa padah. Dibimbangi nanti pilihan suami tidak menyambung ke landasan utama jalan menuju syurga. Sebabnya suami sebenarnya ibarat ibusawat penghubung talian taat seorang isteri kepada Allah. Ia juga menjadi laluan turun cinta dan redha Allah SWT kepadanya. 


Begitu juga bagi lelaki.Jika tersilap pilih calon isteri maka besar juga risikonya. Ini disebabkan dia dipertanggungjawabkan sepenuhnya untuk memimpin seisi keluarga meniti jalan ke syurga. Kesefahaman dan kerjasama penuh daripada isterinya amat diperlukan untuk menjayakan tanggungjawab besar yang dipikulnya. Jika suami gagal mendidik dan memimpin keluarga, bukan sahaja anak isteri yang terhumban ke dalam neraka, bahkan dirinya sekali terikut sama.


Jangan ambil mudah dan terburu nafsu membuat pilihan. Lebih-lebih lagi jangan membuat keputusan berdasarkan desakan persaingan atau bimbangkan apa orang lain kata. Maka seharusnya terlebih dahulu mencari jalan untuk memastikan bahawa bakal suami faham peranan dan tanggungjawabnya serta berpotensi menuntun ahli keluarganya ke syurga.

Setelah merasa aman dan percaya terhadap pegangan agama dan hati budi calon suami maka terimalah pinangannya. Sehubungan ini Nabi SAW ada bersabda: “Apabila telah datang meminang lelaki yang dipercayai agamanya dan kejujurannya (amanah); maka terimalah pinangannya. Sebab jika pinangannya ditolak maka tunggulah terjadinya fitnah di bumi dan kerosakan yang besar.” – Riwayat Tirmizi


kalau memilih pemain bola sepak sebagai pasangan hidup kenalah terima selagi dia masih mampu berlari maka selagi itulah dia akan mengerah kudratnya mengejar bola.....tak kiralah siang atau malam hatta bermagrib di padang.

Tuesday, 19 July 2011

(Foto & Video) - Penyokong Liverpool boo penyokong MU di Stadium Bkt Jalil

 Tuan tanah dan anak yang pergi menyaksikan perlawanan Malaysia Vs Liverpool baru2 ni bercerita....cerita je laaaa.....sebab meka pegiiii.....aku ni tak pegi...kan.....kan.....dan ceritanya itu ialah tentang INI.....saksikan!

Seorang penonton yang memakai  jersi no 10  pemain Manchester United tertera nama Rooney terpaksa berhadapan dengan ribuan penyokong kelab Liverpool sendirian semasa dalam sesi latihan pasukan tersebut di Stadium Bukit Jalil. Ahli-ahli kelab Liverpool menjerit-jerit mendesaknya supaya membuka baju yang dipakainya. Pada mulanya dia enggan.


Penyokong-penyokong kelab Liverpool mula bersorak dan menjerit meminta pemuda berjersi pasukan MU itu supaya membukanya. 

Seorang ahli kelab penyokong pasukan Liverpool cuba memujuknya membuka jersi yang dipakainya.
Selepas mendengar jeritan 'buka, buka, buka' daripada ribuan penyokong Liverpool akhirnya dia terpaksa akur dengan desakan itu.
Seorang wanita cuba memakaikannya dengan jersi pasukan Liverpool tetapi pemuda itu enggan.
Pemuda tersebut kelesuan, moody, rela tidak berbaju.  Kemudian dia beredar dari tempat duduknya ditemani rakan. Kesudahannya... lihat video dibawah... 
 
 
kesian kat adik niiii......nak salahkan siapa ekkk.....???
 

Air Kuning untuk PM ku di London

Lama tak update blog.....lepas 907 tu fb sangat meriah dengan gambar2 dan video2 rakaman semasa BERSIH di ibu kota....sampai nak update entri pun tak sempat....(heeee alasannnnnn).
Taaaaapiiiiiiii......cerita yang satu ni.....hangat dan luar biasa...makanya walaupun dah terlambat beberapa hari aku tetap akan masukkan juga...untuk kenang-kenangan hari tua....alahaiiii....cerita apa lagi kalau bukan cerita KUNING.....KUNING....KUNING....eheheeee

 Laporan Selatan Online
Jika semalam Najib dan Rosmah Mansor terpaksa melihat warna yang telah diharamkan pemakaiannya di Malaysia kerana ketika mengadap Ratu Elizabeth II di Istana Buckingham, baginda memakai gaun serba kuning bagi menyambut Najib dan Rosmah.. gambar kat atas.. gambar original tu.. bukan super impose..



Kalau nak lihat yang super impose sila lihat di (SINI)..artikel berkaitan dengan Najib masuk mengadap pula sila lihat di (SINI).

Setelah bertemu dengan Perdana Menteri Britain David Cameron di No 10, Downing Street. Najib dan delegasinya atau rombongan keluarganya (rombongan keluarga pasal Anak, Bini dan Adiknya turut sama).Najib mengadakan sesi pertemuan dengan komuniti perniagaan United Kingdom jam 3.30 petang waktu London (10.30 malam waktu Malaysia).

Ketika beliau dan rombongannya itu tiba di Mansion House, Garlick Hill, berhampiran dengan tebing Sungai Thames beliau disambut meriah oleh rakyat Malaysia yang berada di London juga dengan warna kuning..

Meriah atau tidak korang sila lihat di bawah..

Lagi gambar-gambar yang tak mungkin disiarkan oleh
TV3 atau Utusan sila lihat di (SINI)

Aku ingatkan setakat itu saja episode kuning buat Najib.. rupa-rupanya episode Kuning buat Najib bersambung pula pada sebelah malamnya pula..


Dimana Air minuman berwarna kuning turut menjadi hidangan pada majlis makan malam Perdana Menteri bersama warga Malaysia di London.

Menurut tweet seorang rakyat Malaysia @Najmi Naim yang tinggal di Newcastle, UK. "Hadiri jamuan PM bersama rakyat dekat London. PM jemput makan kita makan, tapi lawan tetap lawan."

Wednesday, 13 July 2011

Haram Makan, Berubat Guna Cicak Tokek - Majlis Fatwa Kebangsaan


Cicak Tokek mendapat permintaan yang tinggi di pasaran


PETALING JAYA: Jawatankuasa Muzakarah Majlis Fatwa Kebangsaan yang bersidang buat kali ke-95 pada 16 hingga 18 Jun lalu memutuskan hukum memakan dan berubat dengan menggunakan cicak tokek adalah haram.

Dalam satu kenyataan yang dipaparkan di laman web e-fatwa, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Majlis Fatwa Kebangsaan berpandangan bahawa para ahli fekah telah mengklasifikasikan cicak tokek sebagai binatang yang haram dimakan kerana ia tergolong dalam kategori yang menjijikkan serta mempunyai racun.
“Justeru, masyarakat Malaysia diseru tidak menjadikan binatang ini sebagai makanan yang biasa dimakan.
“Sehingga kini, tidak ada bukti saintifik dan ujian klinikal yang membuktikan penggunaan cicak tokek mampu menjadi penawar kepada penyakit-penyakit tertentu,” menurut kenyataan yang dikeluarkan itu.

Sebelum ini laporan akhbar pernah menyebut permintaan cicak tokek amat tinggi dan didakwa dijual pada harga ratusan ribu bagi seekor cicak jika ia dijual.
Ada juga dakwaan yang menyebut cicak ini mampu mengubati penyakit HIV bagaimanapun sehingga kini tiada kajian yang dapat mengesahkan kesahihannya.
“Justeru, Jawatankuasa Muzarakah Majlis Fatwa Kebangsaan memutuskan hukum memakan cicak tokek adalah haram di sisi Islam.
“Manakala untuk tujuan perubatan penggunaan cicak tokek adalah diharuskan dengan syarat keberkesanannya dapat dibuktikan sekiranya tiada alternatif ubat lain yang boleh digunakan bagi merawat penyakit berkenaan,” katanya.

Mei lalu, media melaporkan seorang ahli perniagaann Nazaruddin Saidin diculik berpunca daripada keinginannya bertemu dengan penjual cicak tokek, yang hanya dikenali sebagai Ghafar , di selatan Filipina.
Nazarudin, 38, bapa kepada enam orang cahaya mata ini dilaporkan diculik sekumpulan 10 lelaki bersenjata ketika berada di selatan Filipina ketika dia sedang menguruskan pembelian cicak tokek di negara tersebut. Sehingga kini pihak berkuasa masih belum dapat menemuinya. mstar

KISAH BENAR: Catatan Seorang Peserta Cina: Saya Rasa Selamat Bersama Orang PAS

Seorang pakcik yang berkopiah menuju ke arah saya, "Di manakah stadium?" Saya menuding jari ke depan. Lantas beliau berjalan ke arah sana, tanpa sebarang keraguan. Saya merasakan diri saya amat tidak berguna pada ketika itu.

Mengapa tidak saya bertindak sebagaimana pakcik itu? Berarak adalah hak kita. Mengapa pula saya takut? Saya tetap berdiri di situ, menyaksikan bagaimana orang tua itu dihalang polis, dan kemudian beliau terus berjalan ke depan


Kemudian saya berjalan, dan terserempak dengan seorang polis muda. Beliau bertanya untuk apa saya berada di situ, saya sekadar jawab, tak ada, cuma jalan-jalan.

Beliau menunjuk ke arah Jalan Sultan, mengarahkan saya beredar dari situ, atau saya akan ditangkap. Saya tahu beliau cuba menakutkan saya. Masih awal lagi, saya tidak mahu timbul hal, maka saya pun beredar.

Saya nampak sekumpulan orang di kedai KL Commercial Book Co., semacam orang PAS, maka saya berjalan menuju ke arah mereka. Pada hakikatnya, saya amat yakin dengan mereka. Saya rasa diri saya berselindung di dalam kelompok mereka pada ketika itu. Ya, saya rasa sangat selamat.

Pada kira-kira jam 12.20 tengah hari, kelompok di sini hanya kira-kira 20 orang. Tiba-tiba kami dengar jeritan orang, dan kami bergegas ke situ dan mendapati kira-kira 2,000 orang. Mereka muncul entah dari mana, sungguh ajaib! Tapi kami masih menganggap bilangan ini terlalu sedikit!

Pada kira-kira jam 12.30 tengah hari, saya tak berapa ingat lagi. Kami nampak sekumpulan manusia menuju ke arah kami melalui Jalan Sultan, sambil melaungkan slogan. Bilangan mereka terlalu ramai berbanding kami. Ramai orang tua yang bertanya, PERKASA? Pemuda UMNO? Kami berdiri di situ dan memandang, gagal mendengar apakah yang dilaungkan.

Tiba-tiba, ada yang bertepuk tangan, berkata "Tengok, Cina ada, India ada, bukan PERKASA, bukan Pemuda UMNO, orang kita!" Kami bertepuk dengan gemuruh, berarak ke arah mereka untuk berkumpul bersama. Kami seolah-olah dapat membentuk pasukan kami, dan tidak lagi keseorangan atau kesepian.

"BERSIH! BERSIH! Hidup BERSIH!" Ribuan yang membanjiri Jalan Sultan. Orang berada di tengah dan di tepi jalan, warga tua dan warga muda. Maka kami terus berjalan, tidak memasuki jalan ke arah Stadium Merdeka. Saya sedar, bilangan kami masih tidak mencukupi. Kami menuju ke arah Pudu Raya, dan di situ telah dibanjiri lautan manusia yang lebih daripada 10 ribu.


Abang saya menghantar sms kepada saya, memberitahu bahawa pasukan di Hotel Hilton telah mula bertolak. Dengan serta-merta saya berkongsi maklumat ini dengan orang yang berada di sisi saya.

Kira-kira jam 1 tengah hari, kami nampak satu pasukan yang lebih besar, kemas sususannya berarak dari arah Hospital Tung Shin. Kemudian, muncul lagi satu pasukan dari Kota Raya. Tidak berhenti kami bertepuk tangan. Kami menjerit sepuas-puasnya. Saya nampak ramai yang menakung air di matanya. Saya amat terharu. Saya kini berada di tengah-tengah belasan, malah puluhan ribu orang. Saya tidak kesepian, kami tidak kesepian!

Terharu kerana dibantu orang yang saya tidak kenal langsung!


Kami berkumpul di depan Menara MayBank. Saya tak dengar apa yang diucap pemidato. Tapi saya hanya seorang penyokong. Saya hanya menyorak bersama kelompok manusia, bertepuk tangan apabila semua orang berbuat demikian.

Kemudian saya mendapati trak FRU. Seorang warga tua, mungkin dari PAS, memesan agar saya undur dahulu. Tidak lama kemudian, FRU melepaskan gas pemedih mata, dan meriam air kimia yang berwarna biru. Saya rasa macam tersengit. Baunya sangat tidak menyenangkan. Orang di sisi saya (sahabat dari kaum lain) menuangkan air ke atas kepala saya. Ada seorang yang menyapu minyak angin di bawah kelopak mata saya. Ada pula yang memberi garam kepada saya.

Saya teringat, air mata saya mengalir pada ketika itu bukan disebabkan gas pemedih mata, tetapi mengalir kerana terharu dengan bantuan yang dihulurkan oleh orang-orang yang saya tak kenal ini.


Pada ketika itu saya nampak polis, kononnya, menangkap orang ramai di depan Menara MayBank. Ramai yang memanjat ke atas di cerun pada mulanya, kemudian mereka melompat dari tembok yang tinggi. Saya sangat marah ketika itu, kerana saya nampak ramai wanita dan warga tua. Dan mereka yang kononnya polis itu dicemuh dalam hati saya, "Bukan manusia!"

Saya berehat seketika. Saya menjangkakan bahawa orang ramai akan menuju ke Jalan Sultan. Maka, saya berjalan dahulu ke arah sana. Apabila berdekatan dengan KFC, hujan mulan turun. Seorang peserta yang tua berkata kepada saya, "Komunis pun tak macam ini!" Saya tercengang seketika, gagal memberi apa-apa jawapan....

Matlamat sama..

Pada sebelah malam, saya dimaklumkan bahawa kawan dari kaum Melayu amat terharu dengan kehadiran kami. Mereka berkata, "Itu kebanggaan kami apabila kamu muncul bersama. Kamu duduk belakang sikit, biar kami yang hadapi peluru (gas pemedih mata) dan keganasan di depan!"

Nota: Akhirnya saya sedar, mengapa saya berselindung dalam kelompok orang PAS. Mereka membuktikan dengan tindakan mereka, itu yang membuatkan saya terharu dan berasa selamat. Lain kali, saya tetap akan bersama mereka, berada di garis depan, untuk menghadapi peluru (gas pemedih mata) dan keganasan.

Terima kasih, sahabat semua. Walaupun kita tidak berkenalan, tapi matlamat kita sama. Dan ini hanya boleh dirasai mereka yang hadir dalam perhimpunan.

Saya menyeru agar lebih ramai bangkit dari tidur, dan mereka yang sudah sedar, biarlah bertindak.
-MerdekaReview

*Tulisan di atas disedut, disunting dan diterjemah daripada catatan seorang pembaca MerdekaReview, edisi bahasa Cina, yang menghadiri perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai 2011.

link

Wednesday, 6 July 2011

Dialah Seth Tan ku......

mengapa aku tidak boleh sesabar dia
bila aku marah
segala yang buruk-buruk aku keluarkan
namun dia tetap sahaja sabar
dan mahu aku disampingnya
 bila aku marah dia malah menarik tubuhku dengan lebih rapat
caranya seolah-olah dengan  begitu  kemarahanku akan semakin surut
tapi
aku tak suka
aku tak suka bila aku sedang marah dia menenangkan aku dengan cara begitu
seolah-olah mahu menguasai aku
pelukan tidak mampu meredakan amarahku
malah aku semakin benci
seperti tiada jalan penyelesaian
tapi jauh di lubuk hati
aku kagum dengan hati kecilnya
dia sentiasa memaafkan aku
dia sentiasa menunggu aku datang menyalaminya
dia tak pernah jemu mengucup dahiku
seketika
aku terfikir akan adakah lelaki yang begitu mulia sepertinya
katanya sejahat apa pun abang
abang tetap sayang keluarga kita
kenapa aku tak mahu bersyukur
di luar sana
ada suami yang  memukul isteri
memijak isteri
menjual maruah isteri
 malah membunuh isteri
tapi aku......
tak pernah sekali pun di jentik
patutnya aku bersyukur
seperti mana kata suamiku
abang sangat bersyukur sebab bertemu kamu
berkahwin dengan kamu
ingatlah susah senang kita
tujuh tahun abang tunggu kamu
abang takkan lepaskan kamu kepada orang lain
inilah gula-gula jiwa
yang dia ucapkan bila aku marah
ahhhh
kekadang situasi ini membuatkan aku jadi tensi
aku takut jadi nusyuz
aku takut
takut
takut
ya allah
ampuni aku
syukur ya allah kau anugerahi aku suami yang sentiasa memaafkan aku
aku akan belajar
jadi seperti dia
sabar
tenang
mungkin ada hikmah mengapa aku dan dia bertemu
semua itu hanya Dia yang tahu


Seth Tan - suami idaman isteri2  yang tak begitu solehah seperi ku
isteri solehah bukan seperti aku
aku ni sangat banyak kekurangan
aku sedar diri aku
siapa

 

bila sikafir dan munafiq bersatu

Pada hari Sabtu yang lepas
aku menghadiri kem motivasi bagi murid tahun 6
aku tertarik dengan kata-kata salah seorang ustaz
anak-anak yang baik itu berasal dari ibubapa yang baik-baik juga
tapi
yang menjadi masalah
kita kawin dengan orang yang kita kenal dan kita cinta
kekadang kita tak kisah pun latar belakang dia
ada juga yang cinta melebihi segala-galanya
biarpun tak berharta kita tetap cinta
biarpun rupa tak secantik atau se kacak mana tetap juga cinta
tak tau sembahyang pun kalau dah cinta tetap cinta
dari mana asal usul keturunan pun tak peduli kerana hebatnya cinta
kalau yang kita cintai tu mengidap penyakit genetik sekalipun cinta tetap diteruskan
hebat tak cinta?

kurang harta boleh di cari
tak cantik tak tampan boleh di make over
tak tahu solat boleh belajar
tapi
bila masuk keturunan atau genetik ni
susah sikitlah
tak sikit tak banyak mesti ada tempiasnya
contoh............
bila bapa berkahwin lain dan mengabaikan isteri pertama
sikit sebanyak mesti ada anak lelaki yang turut mempunyai perangai ala-ala si bapa
anak perempuan pula tak kisah pun mengambil suami orang
dan kekadang allah itu maha kaya
hari ni si mak ambil suami orang
kemudian suami anak perempuannya pula di ambil orang
kalau pun anak lelakinya baik tak nak tinggalkan isteri
tapi ada perempuan simpanan pulak
lahirlah anak luar nikah
anak yang sah taraf pula perangainya masyaallah
gediks
lari rumah
lagi satu
kalau menipu tu macam air yang mengalir dari paip je lancarnya
solat
tapi menipu
bersumpah dengan nama allah tapi menipu
(ala2 sumpah dato T...hihi)
jadi kalo di cop sebagai munafiq jangan marah tau
dan
si kafir ni datangnya dari mana pulak
yang ni kawan si munafiq
cinta hati si munafiq
tak kisahlah haram ke berdosa ke
kalau dua hati dah bersatu
memang susahlah nak dipisahkan
terus jadi munafiq agar dapat terus bersama dengan si kafir
CINTA la katakan

perghhhh.....apa punya entri la  nih
menakutkan jeee.....
macam sergio menipu marimar
bila di ugut oleh angelica mata satu tu....

sesiapa yang terasa dengan entri ini maaf
orang kata satu jari tunding orang tiga jari tunding diri sendiri
bukan 4 yee...sebab ibu jari tu tunding atas
maknanya
apa pun kejadian semua adalah dengan kuasa Allah
hanya Allah yang maha mengetahui





Tuesday, 5 July 2011

pelapik tilam terapiutik bio-ion contiago - saya puas hati !!!

Anda tak mempunyai masa untuk mengamalkan makanan sihat..
tapi badan selalu sakit2.. selalu kebas tangan... kebas kaki bila duduk lama... jangan dibiarkan berlarutan.. kerana itu adalah tanda2 awal kemungkinan anda mungkin akan mendapat strok, sakit buah pinggang atau sakit tulang belakang..
kebas2 itu adalah punca dari darah yang tidak dapat mengalir lancar.. sebab itulah anda sering berasa kebas.. sakit bahu.. dan sebagainya..
bila umur meningkat pula.. lutut mula lemah dan sakit2.. tolonglah jangan biarkan ianya berterusan kerana ia akan menelan kos yang besar jika hendak merawatnya.. dan sakitnya pula nanti tak tertanggung oleh anda sendiri..
mulalah menggunakan pelapik tilam terapiutik bio-ion contiago ini yang dapat menlancarkan aliran darah anda dengan baik.. segala kebas2 anda pasti hilang walaupun menggunakan satu malam sahaja..
pada yang mempunyai sakit sendi tulang atau serik sakit belakang atau bahu dan juga lutut amat berkesan menggunakan pelapik tilam istimewa ini.. penat bekerja seharian pun akan hilang bila anda dapat baring dan tidur di atas pelapik tilam ini.. cubalah.. anda pasti merasa puas hati dengan kebaikkan tilam ini yang tiada bandingannya dengan pelapik tilam biasa.

Di antara kebaikan Pelapik Tilam ini adalah:
  1. Menikmati tidur yang nyata dipertingkatkan, berkualiti dan merehatkan
  2. Merehatkan dan melegakan stres
  3. Meningkatkan kesihatan keseluruhan
  4. Mengubati insomnia dan migrain
  5. Mencucikan darah
  6. Meningkatkan aliran darah dan metabolisme
  7. Meningkatkan tenaga dan kesejahteraan
  8. Kebaikan anti-penuaan
  9. Melegakan kesakitan
  10. Mengurangkan keradangan
  11. Menstabilkan tekanan darah
  12. Memperbaiki sistem pencernaan
  13. Menguatkan sistem imun
  14. Meningkatkan pertumbuhan dan memulihkan sel
  15. Melawan radikal bebas
  16. Menguatkan sistem tubuh
  17. Memperbaiki tekstur kulit
  18. Mengawal berat badan
  19. Mengawal tahap gula di dalam darah
  20. Meningkatkan penyahtoksikan tubuh
  21. Sokongan tulang belakang dan pelbagai kebaikan lagi

email jika berminat: sarialbakri@yahoo.com




    Bila sakit, hiburkan hatimu dengan firman Allah..


    Tiada sesuatupun bencanapun yang menimpa di bumi dan (tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis dalam kitab (Lauhul Mahfuzh) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah. (Kami jelaskan yang demikian itu) supaya kamu jangan berduka c...ita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu bergembira terhadap apa yang diberikanNya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong lagi menyombongkan diri.” (Al-Hadid:22-23)

    Sakit itu tanda Allah sayang pada kita. Semakin berat penderitaan, semakin pahala dilipatgandakan.

    Sahabat Abdullah bin Mas’ud ra. berkata: Saya menjenguk Rasulullah saw. sedangkan beliau sedang menahan sakit kerana demam, saya berkata: ”Wahai Rasulullah, sungguh engkau kelihatan sedang menahan rasa sakit yang berat?” Rasulullah saw. berkata: ”Benar, sesungguhnya saya sedang menahan sakit sebagaimana dua orang di antara kalian.” Abdullah berkata: Saya berkata: ”Hal itu kerana engkau mendapatkan dua pahala.” Rasulullah saw. menjawab: ”Benar”, kemudian baginda melanjutkan: ”Tidaklah orang Muslim ditimpa cubaan berupa penyakit atau lainnya, melainkan Allah menggugurkan keburukannya, sebagaimana pohon yang menggugurkan daunnya.” (HR. Bukhari-Muslim)

    Terubat hati dan jasad saat membaca hadith ini. Semua orang pernah sakit. Rasulullah S.A.W sendiri pernah mengalami sakit. Namun begitu Nabi tetap sabar dan tabah.

    Dalam waktu lain, Rasulullah menjenguk Salman al-Farisi yang sedang berbaring sakit. Rasulullah bersabda. “Sesungguhnya ada tiga pahala yang menjadi kepunyaanmu dikala sakit. Engkau sedang mendapat peringatan dari Allah swt., doamu dikabulkan-Nya, dan penyakit yang menimpamu akan menghapuskan dosa-dosamu.”

    Rasulullah juga melarang kita mencela penyakit. Ketika Ummu Saib sakit dan mencela penyakit yang menimpanya, Nabi bersabda.“Janganlah kamu mencela demam. Kerana sesungguhnya demam itu menghakis kesalahan anak cucu Adam sebagaimana bara api mengikis keburukan besi.” (HR. Muslim)

    Sakit ini juga boleh jadi angkara sikap diri kita sendiri yang tidak menjaga hak tubuh badan. Semoga Allah mengampuni diri kitai yang serba lemah.

    “Dan apa saja musibah yang menimpa kamu, maka adalah disebabkan oleh perbuatan tangan kamu sendiri, dan Allah memaafkan sebahagian besar dari dosa-dosamu.” ( As Syura: 30)

    (Iaitu Tuhan) yang telah menciptakan aku, Maka Dialah yang menunjuki aku. Dan Tuhanku, yang Dia memberi makan dan minum kepadaku. Dan apabila aku sakit, Dialah yang menyembuhkan aku. Dan yang akan mematikan aku, kemudian akan menghidupkan aku (kembali). Dan yang amat kuinginkan akan mengampuni kesalahanku pada hari kiamat” (Asy Syu’araa’: 78 –)
     
    sumber fb - abu zarr

    Monday, 4 July 2011

    Bila dah sakit baru nak beli......

    klik - baca testimonials disini dahulu
    klik sini juga

    dan baca ini untuk mengetahui tahap kesihatan tuan tanah blog ni....

    maka aku telah membeli....
    bacalah penerangan yg agak panjang tu
    jangan tertido sudah...ehehe


    PELAPIK TILAM TERAPIUTIK BIO-ION CONTIAGO

    anda tak mempunyai masa untuk mengamalkan makanan sihat..
    tapi badan selalu sakit2.. selalu kebas tangan... kebas kaki bila duduk lama... jangan dibiarkan berlarutan.. kerana itu adalah tanda2 awal kemungkinan anda mungkin akan mendapat strok, sakit buah pinggang atau sakit tulang belakang..
    kebas2 itu adalah punca dari darah yang tidak dapat mengalir lancar.. sebab itulah anda sering berasa kebas.. sakit bahu.. dan sebagainya..
    bila umur meningkat pula.. lutut mula lemah dan sakit2.. tolonglah jangan biarkan ianya berterusan kerana ia akan menelan kos yang besar jika hendak merawatnya.. dan sakitnya pula nanti tak tertanggung oleh anda sendiri..
    mulalah menggunakan pelapik tilam contiago ini yang dapat menlancarkan aliran darah anda dengan baik.. segala kebas2 anda pasti hilang walaupun menggunakan satu malam sahaja..
    pada yang menpunyai sakit sendi tulang atau serik sakit belakang atau bahu dan juga lutut amat berkesan menggunakan pelapik tilam istimewa ini.. penat bekerja seharian pun akan hilang bila anda dapat baring dan tidur di atas pelapik tilam ini.. cubalah.. anda pasti merasa puas hati dengan kebaikkan tilam ini yang tiada bandingannya dengan pelapik tilam biasa.


    *dah baca kan tahap kesihatan ku...sobbbb....sobbbb......kolesterol tinggi, uric asid tinggi....mangaiiiii
    memang mudah penat....rasa mengantuk.... bila kolesterol tinggi.
    kesan dr asid uric tu pulak....aku selalu sakit tang kaki...berdenyut2 hooooo.....
    tu laaa...makan tak hingat.....doktor pun pelik...awak makan apa niiii.....
    udang goreng berkuah budu!
    geleng kepala........


    atas inisiatif nak sihat....maka aku menggoggle apakah produk yg rasa2nya boleh membaikpulih kesihatan aku nih...(sebenarnya aku takut buah pinggang aku rosak soooooobbbbbb......manade jual kat pasar malam.....kannnn?

    ni bacalah kebaikan pelapik tilam Terapiutik Bio-Ion ni.....
    aku ambil dr internet

    Tidak kira sama ada anda memiliki katil yang usang atau yang baru dibeli, Lapik Tilam Terapiutik Bio-Ion Contiago akan menambahkan selapis keselesaan khas yang tidak pernah anda alami sebelum ini.
    Busa dalamnya yang berkualiti tinggi menawarkan sokongan yang teguh namun lembut sementara kualiti mewah lapisan luar Damask Jacquard yang memancar sinar Inframerah Jauh ini memberikan kawalan anti-hama yang berkesan untuk kegunaan yang selesa agar anda mendapat tidur berkualiti tinggi seperti yang anda mahukan dan perlukan!
    Di antara kebaikan Pelapik Tilam ini adalah:
    1. Menikmati tidur yang nyata dipertingkatkan, berkualiti dan merehatkan
    2. Merehatkan dan melegakan stres
    3. Meningkatkan kesihatan keseluruhan
    4. Mengubati insomnia dan migrain
    5. Mencucikan darah
    6. Meningkatkan aliran darah dan metabolisme
    7. Meningkatkan tenaga dan kesejahteraan
    8. Kebaikan anti-penuaan
    9. Melegakan kesakitan
    10. Mengurangkan keradangan
    11. Menstabilkan tekanan darah
    12. Memperbaiki sistem pencernaan
    13. Menguatkan sistem imun
    14. Meningkatkan pertumbuhan dan memulihkan sel
    15. Melawan radikal bebas
    16. Menguatkan sistem tubuh
    17. Memperbaiki tekstur kulit
    18. Mengawal berat badan
    19. Mengawal tahap gula di dalam darah
    20. Meningkatkan penyahtoksikan tubuh
    21. Sokongan tulang belakang dan pelbagai kebaikan lagi


    kepentingan tidur yang tidak terganggu, mendamaikan dan merehatkan...
    Tidur yang baik menjelang malam tanpa sebarang gangguan adalah penting untuk kita semua, tidak kira muda atau tua, lelaki atau perempuan. Mendapat tidur merehatkan secukupnya di malam hari membolehkan kita bergiat lebih baik di siang hari.

    Sebaliknya, tidur terganggu membawa pelbagai masalah fizikal, mental dan psikologi, termasuk kelesuan berpanjangan, rasa mengantuk sepanjang hari, tidak mampu fokus atau memberi tumpuan kepada tugasan tertentu, tidak dapat membuat keputusan dengan baik, meningkatkan kerisauan dan kemarahan, serta perasaan tertekan. Pelbagai kajian penyelidikan menunjukkan bahawa kekurangan tidur juga menjadikan kita lebih lemah terhadap tekanan darah tinggi, obesiti dan kencing manis.

    lapik tilam terapiutik bio-ion contiago Lapik Tilam Terapiutik Bio-ion Contiago menggunakan kombinasi unik 11 lapisan bahan berkualiti tinggi khas untuk sokongan teguh tetapi lembut pada kepala, servik, tulang belakang dan tubuh serta rekaan berfungsinya melaras kepada kontur tubuh individu, sentiasa melaras-sendiri bagi melegakan titik tekanan dengan poket pengudaraan terbina-dalam dan permukaan busa runcing yang menggalakkan aliran udara bagi permukaan tidur yang lebih selesa.

    Lapik tilam ini direka cemerlang cengan busa berkualiti tinggi dan bahan-bahan lain seperti Bulu Bebiri Sintetik yang dilitupi fabrik Polipropilena Damask Jacquard menarik dan selesa yang berkualiti dengan perlindungan anti-hama, yang memberikan rasa kemewahan dan kelembutan. Selain membekalkan fungsi-fungsi Sinar Inframerah, Bio-Magnetik, Batu Mineral Jed dan Ion Negatif, ia juga mengandungi Elemen Pemanas Karbon Bertebat berkualiti tinggi untuk haba Terma yang semula jadi selamat dan penting bagi kebaikan yang tiada bandingan dalam mengoptimumkan kesejahteraan semasa anda lena di dalam kerehatan dan keselesaan tidur yang mendalam.
    klik pada gambar untuk lihat gambar lebih besar..
    

    ...
    ciri-ciri istimewa produk contiago yang mempunyai 11 lapisan..

    fungsi sinar inframerah jauh
    sinar Inframerah Jauh yang dihasilkan melalui fabrik yang dirawat khas dengan Bioseramik dan Batu Mineral Jed berkuasa untuk menggalakkan pertumbuhan dan kecergasan sel hidup pada tubuh manusia.

    fungsi bio-magnetik
    magnet-magnet Kekal berkuasa yang ditatah ke dalam busa poliuretana membantu meningkatkan penembusan mendalam ke dalam tisu yang akan memberi tubuh tenaga dengan lebih pantas dan lebih cekap bagi mekanisme pemulihan sendiri.
    fungsi terma
    kombinasi lapisan khas yang dilapisi dengan Elemen Pemanas Karbon Bertebat yang dapat menghasilkan haba terma yang semula jadi selamat dan penting bagi menggalakkan pengaliran darah dan peransang kecergasan sistem tubuh.
    fungsi batu mineral jed
    dapat memancarkan Ion Negatif, Sinar Inframerah Jauh serta tenaga 'hidup' penting yang dapat menolong meningkatkan fungsi biologi sel tubuh serta meningkatkan aliran darah.
    fungsi ion negatif
    ion Negatif yang dihasilkan oleh fabrik yang dirawat khas dan Batu Mineral Jed digelar "ion baik" atau "ion gembira" dan ion ini dipercayai dapat memberi tenaga kepada sel tubuh dan meningkatkan sistem imun tubuh.
    keselesaan tulen
    rekaan berkontur ergonominya yang hebat memberikan sokongan yang baik kepada kepala, tengkuk dan tulang belakang bagi mencegah anda mengalami kesakitan tengkuk di siang hari, dan pada masa yang sama, membantu anda tidur dengan lebih nyenyak di malam hari.
    fungsi anti-hama
    lapisan mewah fabrik Damask Jacquard dirawat dengan proses rawatan yang menjerihkan bagi memberikan fungsi perlindungan anti-hama yang unik dan berkesan, lantas memberikan anda perlindungan terbaik daripada kebanyakan jenis hama yang ada.

    * 2 hari berturut2 aku menghadirkan diri ke ceramah kesihatan yang di anjurkan  oleh pihak zhulian semata2 untuk mendalami kebaikan produk kesihatan mereka. Sebenarnya aku ni dah lama jadi ahli...rasanya dah 8 tahun ada kot.....hidup...mati...hidup...mati...tapi tak pernah nak ambil tahu produk kesihatan...yang aku tahu barang kemas dia je.....sebab cantikkkkk....pastu agensi zhulian tersangatlah dekat dengan rumah....jalan kaki pun sampai. TAPI yg ini aku berguru nuuuuuuunnnnn jauh di KOTA DAMANSARA.....AGENSI PETALING JAYA UTARA......SEBAB? tak yah lah citer sini.......HASILNYA.......malam ini aku akan tidur dengan selasa di atas tilam ini....YAHOOOOO

    yang penting...dapat lancarkan perjalanan darah...pecah lemak2....(rasa macam bertungku) kini aku tak payah susah2 nak bersauna di SPA.....atas katil je sambil fb...sambil berblog pun buliiiiiihhhhh....

    sambung sikit lagi
    ----selepas 2 hari menggunakannya badan terasa sakit2....macam lepas berurut tu.....tapi yang buat aku happy badan lebih ringan......dan sakit berdenyut2 tang kaki ada kurang......lagi mudah berpeluh...harap2 dapat meningkatkan kadar metabolisme tubuh....ye lah...bila metabolisme tinggi mudahlah pembakaran lemak...bila lemak terbakar maka....boleh slim balik....errr...kena tunggu seminggu lah...tengok result cmne...nnt aku update ye.....




    Friday, 1 July 2011

    Lagi kisah menyayat hati


    Bara’a adalah seorang gadis berusia 10 tahun milik sebuah keluarga kecil bahagia yg taat agama dari Mesir . Kedua orang tuanya adalah doktor dan telah berpindah ke Arab Saudi untuk peluang yang lebih baik. Bara'a adalah gadis muda yg sangat manis dan cerdas . Di usia yg masih muda, dia berjaya menghafal semua Quran dengan tajwid yang betul. Malangnya, tragedi menimpa dan merubah kehidupan gadis muda ini.

    Suatu hari ibunya ditimpa penyakit. Selepas beberapa ujian perubatan, ibunya didiagnosis dengan kanser yg boleh membawa maut. Lalu ibunya mulai memikirkan masa depan gadis muda ini dan bagaimana dia hendak memberitahu anaknya mengenai berita buruk itu. Bagaimana Bara’a akan bangun suatu hari tanpa ibunya di sisi. Akhirnya si ibu memutuskan untuk memberitahu puterinya dan berkata:

    "Sayangku, mama akan pergi ke syurga tidak lama lagi"

    Si ibu menekankan kepada anaknya bahawa dia harus terus membaca Quran setiap hari utk melindungi dan menjaganya dalam kehidupan ini. Pada ketika itu Bara’a tidak dapat memahami sepenuhnya apa yang bakal di lalui di masa depan. Kemudian, dia mula memahami apabila kesihatan ibunya semakin teruk dan dirawat di hospital. Setiap hari pulang dr sekolah dia melawat ibunya di hospital dan membaca Quran di sisi katil ibunya sehingga ptg. Dia terus membaca sampai ayahnya pulang dari kerja untuk menjemputnya.


    Suatu pagi pihak hospital menelefon ke rumah dan meminta ayah Bara’a untuk datang ke hospital dgn segera memandangkan kesihatan isterinya semakin tenat dan hampir meninggal dunia. Sang ayah tidak mahu membuatkan putrinya terkejut dgn berita mengenai ibunya itu lalu meminta putrinya tunggu di dlm kereta sementara si bapa pergi melihat keadaan ibunya. Si bapa meyakinkannya bahawa dia akan kembali dalam beberapa minit. Dia melangkah keluar dari kereta dan matanya penuh dengan air mata; bingung dari berita suram nasib isterinya. Sementara ia berjalan utk menyeberang jln, Bara’a memerhatikan ayahnya pergi. Si bapa tiba2 dilanggar bas yg sedang mendatang dan mati serta merta. Bara’a berlari keluar dari keretanya sambil menjerit dan menangis. Dia meluru ke sisi ayahnya yg sudah tidak bernyawa lagi…


    Peristiwa tragis Bara’a tidak berakhir di sini. Pihak hospital tidak memberi tahu ibu Bara’a yang sedang berjuang untuk hidupnya menganai kematian suaminya yang terjadi ketika dalam perjalanan untuk bertemu dengannya. Lima hari selepas, ibu Bara’a tewas dlm pertempuran dengan penyakit kanser dan mati meninggalkan Bara’a sendirian di Arab Saudi tanpa saudara mara. Dia kehilangan ibunya dan ayah pada minggu yang sama. Beberapa teman dan orang-orang baik yang tersentuh oleh tragedi cerita Bara'a berusaha untuk membantunya untuk kembali ke keluarga ibu bapa nya di Mesir. Sementara persiapan untuk menghantar pulang Bara'a sedang dibuat, tragedi lain datang lagi tapi kali ini targetnya adalah Bara’a sendiri. Dia mengalami sakit mendadak dan selepas beberapa ujian perubatan, cukup meyakinkan bhw ia didiagnosis dengan bentuk yang sama kanser yang membunuh ibunya. Pada saat Bara'a diberitahu mengenai diagnosis kanser nya dia tersenyum dan berkata:
    “Semua pujian bagi Allah, akhirnya, saya akan bertemu Baba dan Mama.”
    Sangat luar biasa melihat gadis cilik ini menyambut dan menerima keputusan Allah yang telah menimpa atasnya.

    Kisah trageik Bara’a tersebar di Arab Saudi. Seorg lelaki yg Arab yg tidak mahu dikenali memutuskan untuk menghantar Bara’a ke London bg rawatan perubatan. Ketika Bara’a sedang dirawat di rumah sakit di London ia ditemubual oleh stesen TV Mesir, yang disebut al-Hafiz TV. Dia diminta untuk membacakan ayat-ayat suci Al Quran utk ditayangkan dlm program khusus untuk membaca Quran. Pembacaan gadis cilik itu sgt hebat dan merdu serta sgt menyentuh hati sehingga membuatkan pengacara program tersebut menangis teresak2.[video di bawah]

    Kanser telah menular ke tubuh Bara’a. Dia menderita dan merasai keperitan dr penyakitnya. Bara’a tinggal di hospital dan kdg2 dia pengsan dan koma. Apabila terjaga dia akan terus membaca ayat2 suci Al Quran. Sebuah lagi stesyen TV menemubual Bara’a melalui telefon dan memintanya untuk membaca sajak dan menyanyikan lagu tentang ibu, ayah dan anak-anak yatim. Dia membuatkan berjuta-juta org menangis di dunia Arab saat dia menyanyi.


    Terjemahan:

    O tear of the Orphan

    O painful letters

    My father has died,
    so tell the merciful souls
    O tear of the Orphan

    O tear of the Orphan
    O painful letters
    My father has died,
    so who is there for me,
    to throw love around me

    O tear of the Orphan
    Tell them so that I may,
    Get generous hands
    Get generous hands
    O tear of the Orphan
    O painful letters
    My father has died,
    so tell the merciful souls
    O tear of the Orphan
    Tell them the story of the young,
    Who have gone to bed without guardian,
    O broken tears
    O tear of the Orphan
    O painful letters
    My dear fathers;
    the speech has frozen in the mouth
    And we are left with an orphaned tears…
    with an orphaned tears…
    with an orphaned tears…
    with an orphaned tears…

    Hari2 yg berlalu Bara’a terus hidup menderita. Kanser tlh melarat ke kakinya. Doktor memutuskan untuk memotong kakinya dalam usaha untuk menyekat penyebaran barah. Dlm tempoh masa yg sukar ini Baraah terus membaca ayat2 suci Al Quran. Kdg2 dia koma dan apabila terjaga, dia terus membaca (mengaji) utk memberikannya semangat utk terus hidup. Kanser merebak ke otak dan doktor memutuskan untuk melakukan operasi otak untuk menghilangkan sel-sel kanser. Dia baru sahaja meninggal dunia pada 26 Jun 2010..innanillahi wainna ilaihi raaji'un..


    video


    ✿*~ blog pedasss ~*✿

    ✿*~ hot n spicy ~*✿

    Daripada Mu'awiyah r.a.,katanya: Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan." (Hadis Riwayat Muttafaq 'alaih)
    ~Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan… (Al-Maaidah 5:8)
    ''Aku Mencintai Orang Yang Soleh, Walaupun Aku Bukan Daripada Kalangan Mereka, Aku Membenci Orang Yang Melakukan Maksiat, Sekalipun Aku Pernah Melakukannya.''

    (Imam As Syafie)
    ”... maka bertawakal lah kepada ALLAH, sesungguhnya ALLAH mengasihi orang yang bertawakal kepadaNya. Jika ALLAH menolong kamu, maka tiada seseorang pun yang boleh menghalang kamu, dan jika ia mengecewakan kamu, maka siapakah yang dapat menolong kamu sesudah ALLAH (menetapkan demikian) ? dan ingatlah kepada ALLAH jualah hendaknya orang yang beriman itu berserah diri...” (Ali Imran : 159-160)
    "Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yg paling soleh dlm kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah org yg memberi peringatan" (Imam Hasan Al-Basri)
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    KLIK SINI GAK EHH..

    tanpa mereka siapalah saya....:))

    dr 11 /03/2011