Google+ Followers

Search This Blog

Loading...

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

Saturday, 30 April 2011

Saya nasihat depan Eskay, ingatkan azab Allah- Ustaz Shamsul


KUALA LUMPUR: Bekas Imam Masjid Saidina Omar Al Khattab, Bukit Damansara, Ustaz Shamsul Firdaus Alhafiz mengingatkan trio Datuk T supaya mengingati azab Allah, sebelum salah seorang daripadanya, Datuk Shazryl Eskay Abdullah melakukan sumpah laknat.
Shamsul adalah pendakwah bebas yang dimaksudkan pihak media, ketika hadir memberi ‘khutbah’ kepada Eskay, bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik dan bekas bendahari Perkasa, Datuk Shuib Lazim di Masjid Amru Ibnu Al As, Sentul petang tadi.
Kehadirannya pada mulanya disangka Pegawai Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan.
Beliau kemudiannya mengambil tempat dan duduk di hadapan ketiga individu berkenaan sebelum Eskay bersedia mengangkat sumpah.
Shamsul ketika dihubungi Keadilandaily.com berkata, beliau berbuat demikian supaya Eskay memikirkan semula tindakannya yang boleh memakan diri berikutan sumpah laknat tersebut.
Selain menasihati ketiga mereka, Shamsul turut memberikan sebuah buku berkaitan hukum qazaf kepada indivitu terbabit.
“Saya ada menghulurkan buku itu kepada Eskay dan memberikan nasihat berbunyi ‘jangan ambil kira habuan dunia kerana azab Allah lebih pedih’.
“Apabila melakukan pembohongan akan ada implikasi terutamanya apabila pembohongan itu yang ingin dijadikan sebagai sumpah laknat,” katanya.
Tambahnya, beliau juga menyedari bahawa Eskay membaca sumpah berkenaan mengikut skrip yang ditulis pada sehelai kertas selepas enggan menerima nasihatnya.
“‘Skrip’ yang disiapkan kepada Eskay itu tidak dapat mengelakkan beliau di dalam jenayah qazaf,” katanya yang percaya skrip itu disediakan pihak tertentu.
Sebelum ini Shamsul memberitahu bahawa sumpah membuktikan pertuduhan zina cuma dilakukan oleh pasangan suami isteri, seperti digariskan dalam perundangan Islam.
Sumpah tersebut dipanggil sebagai sumpah Li’an yang dinyatakan dalam Al Quran dalam Surah An Nur.
“Sumpah li’an ini pula adalah sumpah saling rela dilaknat, ia tak ‘laku’ kalau hanya sebelah pihak sahaja. Kedua, ia tidak ‘laku’ kalau tidak membabitkan suami dan isteri,” ujarnya.


tengok video klik sini
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=12533

Puting Beliung Serang Amerika, 224 Terkorban


Tuscaloosa: Sekurang-kurangnya 224 penduduk di tujuh negeri Amerika Syarikat terbunuh semalam berpunca daripada serangan puting beliung dan ribut yang memusnahkan kawasan perumahan, menyebabkan kereta bergolek, menumbang pokok dan memutuskan bekalan elektrik.

Bencana itu dikatakan yang terburuk dalam tempoh hampir empat dekad di Amerika dengan Alabama negeri paling teruk apabila 131 penduduknya maut dan mengalami kemusnahan besar hartanah, kata Gabenor Robert Bentley.

“Kami menjangka, angka korban itu akan meningkat,” kata Bentley dalam sidang akhbar dengan Craig Fugate, Pentadbir Agensi Pengurusan Kecemasan Persekutuan (FEMA).

Berdasarkan laporan awal, 32 lagi maut di Mississippi, 30 di Tennessee, 11 di Arkansas, 10 di Georgia, lapan di Virginia dan dua lagi di Louisiana.

Lebih 100 puting beliung selain ribut membawa kemusnahan besar dari sebelah barat ke timur dalam masa beberapa hari.

Loji nuklear Browns Ferry di Alabama dijangka ditutup selama beberapa minggu bagi membolehkan pekerja memperbaiki talian transmisi ketika sejuta orang di negeri itu terputus bekalan elektrik.
Fugate pula berkata, masih terlalu awal bagi agensinya memberi angka kematian keseluruhan kerana pihak berkuasa masih menjalankan misi mencari dan menyelamat.

Kemusnahan paling teruk berlaku di Alabama kelmarin apabila puting beliung selebar 1.6 kilometer melanda Tuscaloosa, lokasi Universiti Alabama menyebabkan 15 orang terbunuh, beberapa daripada mangsa adalah pelajar.

“Ia kedengaran seperti bunyi gergaji. Anda boleh dengar bunyi pelanggaran. Hanya tinggal pakaian dan peralatan berat. Sukar dipercayai,” kata pelajar, Steve Niven, 24.

Presiden Amerika, Barack Obama mengisytiharkan perintah darurat bagi negeri itu selain penghantaran bantuan kerajaan persekutuan.

Puting beliung perkara biasa bagi penduduk di selatan dan Midwest tetapi jarang sekali membawa kemusnahan besar.

Kedai, pasar raya, stesen minyak dan kedai cucu baju musnah di satu kawasan di Tuscaloosa yang mempunyai 95,000 penduduk.

Puting beliung paling banyak mengorbankan nyawa di Amerika ialah pada April 1974 apabila 300 orang maut, menurut Pusat Ramalan Ribut Kebangsaan di Oklahoma. – Reuters 





sumber Amerika serang Libya tiba-tiba Puting Beliung Serang Amerika, 224 Terkorban






Awie hentam Bob Lokman

KUALA LUMPUR: “Jangan hipokrit, jangan cari publisiti murahan dan jangan riak,” kata penyanyi kumpulan Wings, Awie kepada pelakon dan pengacara, Bob Lokman yang kebelakangan ini dikatakan kerap ‘menyerang’ dunia hiburan selepas bersara daripada bidang itu.
Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman, 43, berkata jika Bob mahu mencari ilmu akhirat, tidak perlu dia mencari publisiti dengan usahanya itu kerana itu bukan perbuatan yang baik.
Awie turut menegur Bob yang nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman, 47, supaya memberikan tumpuan terhadap dunia baru yang beliau cari dan pada waktu sama tidak menyerang dunia hiburan yang beliau ceburi sebelum ini.

“Dia (Bob Lokman) pernah menjalani kehidupan dalam dunia hiburan ini untuk tempoh belasan tahun lamanya dan memperoleh pendapatan daripada dunia yang beliau kutuk ini.

“Apa yang saya hendak ingatkan Bob supaya tidak melakukan perbuatan yang boleh memalukan diri sendiri, bak kata pepatah meludah ke langit terkena muka sendiri.
“Kita pernah sama-sama ‘cari makan’ dalam bidang sama, tetapi apabila rasa nak beralih arah kenapa pula dia nak kutuk bidang yang pernah digelumangi,” katanya yang mendakwa mengenali Bob Lokman sejak 1985.




‘Bob usah hipokrit, riak’

Ini kerja orang jahil dan tidak ada faedah


BEKAS MUFTI & PENDAKWAH TOLAK SUMPAH


Bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Dato Md Hashim Yahya (gambar fail) berkata sumpah yang tidak dilakukan menurut hukum syarak, diumpamakan sebagai kerja-kerja orang jahil. Beliau diminta mengulas tindakan salah seorang trio datuk T, Shazryl Eskay Abdullah yang melakukan sumpah laknat di sebuah masjid di Sentul kira-kira pukul 4.15 petang tadi, Ulama terkenal itu berkata, tidak ada peruntukan dalam undang-undang Islam yang membenarkan sumpah seperti yang dilakukan Eskay, berhubung tuduhan seks terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.


“Dalam hukum qazaf, iaitu peruntukan untuk sabitan kes zina dan liwat, pihak yang menuduh perlu membawa empat orang saksi terlebih dahulu.

“Sekiranya gagal membawa empat saksi, yang menuduh itu akan dikenakan hukuman qazaf sebanyak 80 rotan,” ujarnya ketika dihubungi Keadilandaily.com.

Bagaimanapun, sumpah li’an iaitu sumpah laknat itu pula katanya, hanya tertakluk antara suami dan isteri sahaja dan tidak ada peruntukan selain itu dalam hukum Islam.

Tambah beliau, seseorang suami yang menuduh isterinya berzina perlu melalui prosedur perbicaraan di mahkamah terlebih dahulu di mana dia perlu mengemukakan empat saksi seperti yang digariskan Islam seperti tidak fasik dan membuat dosa-dosa besar.

Sekiranya tuduhan itu tidak dapat dibuktikan, katanya, mahkamah kemudian akan memerintahkan supaya kedua-duanya melakukan sumpah li’an.

“Mereka yang menuduh isterinya berzina tapi tak dapat bawa empat saksi, maka dibolehkan kedua-duanya bersumpah.

“Kalau tak dapat bawa empat saksi suami dan isteri melakukan zina, dengan perintah mahkamah boleh dilakukan sumpah li’an. Kalau mahkamah panggil untuk kedua-duanya bersumpah, mahkamah akan perintah untuk buang kes itu. Siapa yang bersalah, itu diserahkan kepada Allah untuk menentukan.

“Tetapi ia dengan perintah mahkamah, tak boleh sendiri-sendiri bersumpah. Kalau kedua-duanya bersumpah, yang menuduh tidak kena 80 rotan dan yang dituduh pula tidak kena had zina. Qadi pula akan menjatuhkan fasakh iaitu tidak boleh rujuk sampai bila-bila.

“Kalau bukan arahan mahkamah, apa faedahnya bersumpah. Ia tidak kena dengan hukum syarak,” ujar beliau.

Tambah beliau, dalam kes bersumpah yang cuba dilakukan Eskay, ia tidak memberi sebarang kesan atas pendakwaan dari sudut sistem perundangan Islam, malah semakin mengelirukan umat Islam.

“Ia tidak memberi kesan apa-apa, tambah mengelirukan umat Islam dan menyebabkan fitnah itu berterusan. Ini menimbulkan kekeliruan kepada masyarakat.

“Ini kerja orang jahil dan tidak ada faedah.

“Kalau sumpah, orang hisap dadah, mencuri dan merompak pun boleh bersumpah dengan begitu mudah dan terlepas dari hukuman,” ujarnya.

Beliau mengulangi kisah yang terjadi kepada Hilal Bin Umaiya yang menuduh isterinya berzina dengan Sharik Bin Sahma seperti yang diceritakan dalam surah An Nur, ayat 6.

“Rasulullah kemudian berkata kepada Hilal, sekiranya dia tidak dapat membawa empat saksi, Hilal akan dihukum dengan 80 sebatan, walaupun Hilal mendakwa melihat dengan mata sendiri isterinya melakukan zina,” ujarnya.

Bekas Imam Masjid Saidina Omar Al Khattab, Bukit Damansara, Ustaz Shamsul Firdaus Alhafiz pula hari ini mengingatkan trio Datuk T supaya mengingati azab Allah, sebelum salah seorang daripadanya, Datuk Shazryl Eskay Abdullah melakukan sumpah laknat.

Shamsul adalah pendakwah bebas yang dimaksudkan pihak media, ketika hadir memberi ‘khutbah’ kepada mereka bertiga di Masjid Amru Ibnu Al As, Sentul petang tadi.

Kehadirannya pada mulanya disangka Pegawai Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI).

Beliau kemudiannya mengambil tempat dan duduk di hadapan ketiga individu berkenaan sebelum Eskay bersedia mengangkat sumpah.

Shamsul dilaporkan berbuat demikian supaya Eskay memikirkan semula tindakannya yang boleh memakan diri berikutan sumpah laknat tersebut.

Selain menasihati ketiga mereka, Shamsul turut memberikan sebuah buku berkaitan hukum qazaf kepada indivitu terbabit.

“Saya ada menghulurkan buku itu kepada Eskay dan memberikan nasihat berbunyi ‘jangan ambil kira habuan dunia kerana azab Allah lebih pedih’.

“Apabila melakukan pembohongan akan ada implikasi terutamanya apabila pembohongan itu yang ingin dijadikan sebagai sumpah laknat,” katanya.

Tambahnya, beliau juga menyedari bahawa Eskay membaca sumpah berkenaan mengikut skrip yang ditulis pada sehelai kertas selepas enggan menerima nasihatnya.


KLT


woiii....orang2 kampung yg suka bersumpah!!!!






woiiiii orang-orang kampung sekalian.....mari lerrr tengok video niiiiiiiiiiiiiiiii......
eheeee......aku sebenarnya bukan nak ulas pasal eskay punya sumpah......yang tu korang boleh baca  sendiri kat bawah video nih....ada beratus2 orang dah bagi ulasan..............tapi aku nak korang dengar baik2 apa yang uztaz tu cakap pasal sumpah ni....jgn suka2 nak bersumpah terutama nak menuduh orang berzina.

dalam hidup kita sehari2 ramai je orang yg suka bersumpah ni....sikit2 sebut
SUMPAH I TAK BUAT!!!
DENGAN NAMA ALLAH SUMPAH I TAK BUAT!!!!
SUMPAH I TAK KENAL PUN PEREMPUAN TU!!!!
SUMPAH I TAK PERNAH CURANG!!!!!
SUMPAH SAYA TAK CURI MOTOR TU!!!!
SUMPAH AKU TAK KACAU AWEK KAU!!!
LAGI????
macam2 lah lagi korang punya SUMPAH, SUMPAH SERANAH???? SESUMPAH????

walau tak pergi masjid buat press con mcm ni....kat rumah pun boleh jadi gak angkat sumpah...kat taman bunga.....kat pasar malam....kat mana2lah....

jadi kepada orang yg suka sangat bersumpah ni...terutama bersumpah sebab nak menyelamatkan diri dari kekantoian.....korang dengarlah baik2 apa yg ustaz ni kata. Jangan jadi orang FASIK!!!! ustaz dengan jelas bagi penerangan bahayanya FASIQ jadi dengar baik2 okayyyyyy.....!!!!!!

Friday, 29 April 2011

Tip elak lupa password windows atau internet


Password adalah menjadi perkara terpenting dalam kehidupan seharian kita hari ini. Kebanyakkan kerja dan maklumat rahsia kita akan dilidungi dengan password. Namun adakah password kita betul-betul selamat untuk melindungi maklumat peribadi atau kerja kita.

Ada lima cara paling popular bagaimana password kita dicuri atau digodam

1. Bertanya: Ini adalah cara paling mudah dan selalu berlaku iaitu dengan memberi password kepada kawan, rakan sekerja atau ahli keluarga apabila mereka menanyanya. Cuba elakkan dengan mendedahkan password anda secara ini.

2. Meneka: Pengodam selalunya akan cuba meneka password anda dengan menggunakan nama anda sendiri, nama isteri, nama anak, nama binatang kesayangan, tarikh lahir atau banyak lagi. Cuba elakkan penggunaan perkataan yang berkaitan dengan kita dengan mencari perkataan jarang digunakan. Namun apabila menggunakan perkataan yang bukan kebiasaan akan berhadapan pula dengan risiko lupa password.

3. Serangan nekad: Ini adalah antara cara biasa pengodam gunakan. Mereka akan menggunakan kombinasi beberapa huruf. Contohnya jika password kita adalah ‘siti’, mereka akan memulakan serangan mereka dengan kombinasi huruf “aaaa, aaab, aaac, … “ sehingga ke kombinasi password kita.

4. Serangan perkataan biasa: Ianya seperti serangan nekad tetapi cuba meneka perkataan yang biasa digunakan. Contohnya “semut”, “simpang”, “sit” sehingga perkataan mereka sama dengan password kita.

5. Serangan kamus: Cara ini juga hampir sama dengan serangan perkataan biasa tetapi mereka akan menggunakan kamus. Kamus boleh meliputi beratus ribu perkataan yang mungkin salah satunya adalah sama dengan perkataan kita.


Daripada contoh diatas tentu sekali password yang kita gunakan pada hari ini adalah tidak selamat. Cuba anda fikirkan macam mana password anda disusun. Adakah password anda betul-betul selamat digunakan? Berapa lama masa yang diperlukan untuk pegodam mencerobohi ruang peribadi kita di alam maya?
Kebanyakkan laman-laman web membenarkan log-in diulang isi sebanyak 100 kali dalam masa satu saat. Ini bermakna password anda sememangnya adalah berisiko dicerobohi. Contoh dibawah adalah masa yang diperlukan oleh pengodam untuk memecah masuk.

Kaedah nekad – 3 minit
Kaedah perkataan biasa – 3 minit
Kaedah kamus – 1 jam 20 minit.

Oleh itu password yang selamat boleh dicapai adalah dengan melambat-lambatkan pengodam meneka password kita. Berapa lama masa yang paling selamat? Adakah 1, 10 minit sudah cukup selamat? atau 1 bulan, 1, 10 atau 100 tahun yang paling selamat? Jika anda adalah perdana menteri 1 tahun juga tidak boleh dikira selamat. Tentu sekali password sepanjang hayat menjadi pilihan.

Bagaimana boleh kita mendapat password sepanjang hayat? Cuba perhatikan jadual dibawah. Jenis mana yang paling selamat digunakan.

Jenis
Password
Kaedah
Masa
Tahap keselamatan
6 huruf secara rawak
Jskerv
Nekad
1 bulan
Berisiko
6 huruf secara rawak dan nombor
ergs43
Nekad
8 bulan
Kurang risiko
6 huruf secara rawak dengan simbol dan nombor
J4fs<2
Nekad
219 tahun
Selamat sepanjang hayat
6 huruf perkataan biasa
Orange
Perkataan biasa
3 minit
Teruk
6 huruf tidak perkataan biasa
woosa
Kamus
1 jam 22 minit
teruk

Password yang paling selamat sepanjang hayat adalah 6 huruf secara rawak dengan simbol dan nombor. Namun persolannya adakah anda boleh mengingatinya sehingga mati. Tentu sekali selepas seminggu anda mula tercari-cari apakah password yang digunakan. Hanya semata-mata untuk selamat sepanjang hayat password anda mungkin hilang sepanjang hayat.

Kaedah yang paling selamat adalah menggunakan 2 atau 3 perkataan biasa seperti di bawah:

Jenis
Password
Kaedah
Masa
Tahap keselamatan
2 perkataan biasa digunakan
Alpine fun
Perkataan biasa
2 bulan
Kurang berisiko
2 perkataan biasa digunakan
This is fun
Perkataan biasa
2,537 tahun
Selamat selama-lamanya

Penggunaan lebih banyak perkataan biasa akan menambah tahap keselamatan password anda. Walau bagaimanapun jika anda mahu lebih selamat boleh menggunakan cara dibawah:


Jenis
Password
Kaedah
Masa
Tahap keselamatan
3 bukan perkataan biasa
Fullfy is puffy
Kamus
39 juta tahun
Selamat selama-lamanya
5 bukan  perkataan biasa
Du-bi-du-bi-dub
Nekad
531 bilion tahun
Selamat selama-lamanya

Apa-apa pun pengodam akan lebih bermasalah jika pihak IT laman web atau pejabat anda menghadkan ulang masuk seperti sekali untuk 5 saat atau sekali 5 saat dan penalti 1 jam jika memasukkanya sebanyak 10 kali. Diharap anda sudah tahu untuk mendapatkan  password yang selamat untuk selama-lamanya.   
sumber: cayrul.com

Lembu berkepala dua dilahirkan, seorang nenek pengsan

"Ketika anak lembu itu lahir, kepalanya keluar terlebih dahulu, dan istri saya langsung pengsan ketika dia melihat anak sapi itu memiliki dua kepala dan empat mata,"



Lembu berkepala dua ini dilahirkan di GAOYANG, daerah Hebei utara China, sewaktu proses kelahiran Li Chunhua (60) seorang nenek yang membantu suaminya Dong Yubao (65)  pengsan kepelikan melihat lembu ini. .

"Isteri dan tetangga saya pada saat itu berada di kandang membantu kelahiran lembu tersebut," ujar Dong.

Dong mengatakan, lembu tersebut sudah beberapa kali melahirkan. Tapi semua anaknya selama ini lahir dengan normal.

Dong mengatakan, anak lembu tersebut tidak mampu berdiri kalau tiada bantuan, sehingga cucunya, Jinfeg membantu anak lembu tersebut untuk memberikannya susu.

Kepala anak lembu tersebut menghadap arah yang berlawanan. Kedua kepalanya masing-masing memiliki mata, hidung dan mulut. Yang peliknyer lagi lembu ini hanya memiliki tiga telinga.

Hukum isteri orang makan dengan lelaki bujang



SAYA seorang isteri yang baru berumah tangga. Suami dan emak saya bekerja satu pejabat dengan saya.
Saya mempunyai seorang kawan lelaki bujang sama unit dengan saya.
Sehingga ke hari ini saya masih berkawan dengan lelaki bujang itu. Kami berkawan hanya di pejabat sahaja seperti pergi minum di kantin bersama, tetapi tidak pernah keluar di luar pejabat.
Suami dan emak mengetahui hubungan itu dan membenarkan jika saya minum dengan lelaki berkenaan. Apakah berdosa sebagai isteri saya berkawan dengan lelaki bujang itu?


Senario yang biasa berlaku dalam masyarakat kita dengan alasan
alah..kitorang bukan buat pape pun....just minum2 makan2 je..... 


 ISLAM membenarkan pergaulan antara lelaki dan wanita dengan batas tertentu. 

Ini jelas apabila Allah berfirman: “Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman itu supaya menyekat pandangan mereka (daripada yang diharamkan) dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka menzahirkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka, atau bapa mentua mereka, atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka atau anak bagi saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang lelaki yang telah tua dan tidak keinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi mengenai aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang yang beriman, supaya kamu berjaya.” (Surah al-Nur ayat 31) 

Dengan mematuhi tata cara pergaulan sebagaimana yang dianjurkan dalam ayat al-Quran, seseorang wanita dapat menyelamatkan dirinya daripada melakukan maksiat dan tersebar fitnah jahat. 

Begitu juga apa yang seharusnya puan lakukan. Selain itu, perlu ada perubahan dalam hidup puan selepas berumahtangga iaitu dengan menumpukan kepada rumah tangga dan suami. 

Adalah baiknya untuk keluar makan bersama suami berbanding dengan teman sejawat selepas berumah tangga.

 
sumber:
http://www./Hukumisteriorangmakandenganlelakibujang




ulasan; jagalah maruah diri dan jagalah juga maruah suami.

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

Daripada Mu'awiyah r.a.,katanya: Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan." (Hadis Riwayat Muttafaq 'alaih)
~Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan… (Al-Maaidah 5:8)
''Aku Mencintai Orang Yang Soleh, Walaupun Aku Bukan Daripada Kalangan Mereka, Aku Membenci Orang Yang Melakukan Maksiat, Sekalipun Aku Pernah Melakukannya.''

(Imam As Syafie)
”... maka bertawakal lah kepada ALLAH, sesungguhnya ALLAH mengasihi orang yang bertawakal kepadaNya. Jika ALLAH menolong kamu, maka tiada seseorang pun yang boleh menghalang kamu, dan jika ia mengecewakan kamu, maka siapakah yang dapat menolong kamu sesudah ALLAH (menetapkan demikian) ? dan ingatlah kepada ALLAH jualah hendaknya orang yang beriman itu berserah diri...” (Ali Imran : 159-160)
"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yg paling soleh dlm kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah org yg memberi peringatan" (Imam Hasan Al-Basri)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..

tanpa mereka siapalah saya....:))

dr 11 /03/2011